PDA

View Full Version : Arkefly en Baby Taylor



Oude Drummer
12 november 2006, 08:56
Drie weken geleden 's morgens om 1/2 4 op Schiphol. "Mag ik even Uw handbagage zien?" vraagt een tuttige jongeman bij het inchecken. Ik laat m'n Baby Taylor in z'n bruine hoes zien. "O nee, dat kan echt niet, die moet U inchecken! Die moet in het ruim." " Maar dan komt ie in splinters aan. Je ziet toch dat een gewoon een gitaar is en hij past zo in de bagagebak." " Nee hoor meneer, daar kunnen de passagiers wel anders over denken. U moet zelf Uw verantwoordelijkheid nemen! Maar ik zal er een sticker met FRAGILE op plakken" "Ik heb gisteren nog op jullie website gekeken en daar stond niets over bagagebeperkingen voor gitaren?!"
Schrijft op een stuk plakband met een balpen "fragile", plakt dit er op en ik mag m'n gitaar op een kar met kinderwagens en andere dingen leggen die niet op de bagageband kunnen.
Jullie begrijpen het al; na een reis vol maagkrampen en twijfels op Heraklion (Kreta) komt m'n Taylor godeverdergodver gewoon tussen de koffers op de band aanrollen. De achterkant staat hol en er zit een scheur van 8 cm in het achterblad ter hoogte 5 cm onder de hals.
VARKEFLY!

Eko
12 november 2006, 09:25
Als je niet eens een fles shampoo mee mag nemen omdat je daar iets in kunt hebben zitten, wat zou je dan denken van een Gitaar?
Een gitaar doe je in een flightcase ( Hoe zouden ze toch aan die benaming komen?) en kan gewoon in het ruim.

Tho
12 november 2006, 11:30
Wat een ongelofelijke klootzakken. Als ik jou was zou ik het hier niet bij laten

Oude Drummer
12 november 2006, 16:16
Als je niet eens een fles shampoo mee mag nemen omdat je daar iets in kunt hebben zitten, wat zou je dan denken van een Gitaar?
Een gitaar doe je in een flightcase ( Hoe zouden ze toch aan die benaming komen?) en kan gewoon in het ruim.

Dan doe ik er gelijk m'n shampoo bij en trek een week kleren over elkaar aan en m'n zwemvliezen, want je mag maar 1 stuk bagage meenemen. BB King kan een extra stoel voor Lucille boeken, maar dat gaat me net te ver. Daarom reis ik al jaren met een Baby Taylor.
Op de terugweg was er trouwens niks aan de hand.