PDA

View Full Version : "Nieuwe" Plank: 1981'er Ibanez Artist



Wouter J
11 november 2006, 23:10
Vandaag via een ruil deal verkregen: een 1981'er Ibanez Artist AR 100 met behoorlijk wat kilometers op de teller.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/DSC02665.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/DSC02669.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/DSC02666.jpg

Nog bedankt Rien, veel plezier met de Gibson nighthawk

olaf reijnders
11 november 2006, 23:12
Mooie plank!

Tho
11 november 2006, 23:14
Jeetje! die heeft inderdaad behoorlijk wat meegemaakt. Ik vind hem niet zo mooi, maar volgens mij zijn er niet zo veel meer van, wat hem weer mooi maakt ;) Hij's wel apart! hoe klinkt/speelt ie?

Rewind
11 november 2006, 23:23
Wat een prachtbeest! Veel plezier ermee!

Wouter J
11 november 2006, 23:34
Hij klinkt en speelt als een goede Les Paul (niet zo verwonderlijk gezien de mahonie en esdoorn constructie) Hij heeft een prettige hals en hij gromt lekker met oversturing.

Maar de "Velvet Tune" stemmechanieken zijn alles behalve stemvast, ze slippen en ze gaan voor mijn smaak ook veel te glad en ik kan ze niet strakker afstellen, dus die ga ik er van af halen en er Grovers opleggen.

Digitech
11 november 2006, 23:40
Ik vind hem echt supergaaf!!
Echt een gitaar met karakter. (en ook nog relic :seriousf:)
congrats!!

(stuk mooier dan een Gibson Nighthawk :dance:)

grayfink
12 november 2006, 00:20
Erg mooi hoor. Fretwerk nog een beetje goed? Die lakbeschadigingen vind ik wel mooi. (In tegenstelling tot kunstmatige relic's)

Orpheo
12 november 2006, 00:22
ik mis iets in dit topic:

NOG MEER FOTO"S!!


damn wat een MOOIE gitaar. echt prachtig.





zei ik al prachtig?

Tho
12 november 2006, 00:40
Ik moet inderdaad wel zeggen dat hij écht 'vintage' is. Een gitaar met een geheel eigen geschiedenis, ik ga hem steeds mooier vinden!

nielsduursma
12 november 2006, 00:52
kijk gozer!!! met jou kan ik praten!!!!!!!
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/Untitled-1.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/HPIM0831.jpg

foto is gemaakt tijdens de verbouwing van mijn zolder, het ziet er nu allemaal heel netjes uit, en hij heeft een mooie nieuwe gitaarband gekregen!!:D

Wouter J
12 november 2006, 01:18
Aan de elementen te zien en het feit dat hij geen coil tap schakelaartjes heeft is jouw Artist ook een van het type AR100.

nielsduursma
12 november 2006, 01:24
die van mij is trouwens zo stemvast als het maar kan!
ik zit er al een tijdje aan te denken om er een push-pull pot in te laten zetten voor een uit fase geluid.

Wouter J
12 november 2006, 01:29
Zit dat niet vervelend, die knoppen onder je arm? Verander je niet bijvoorbeeld je volume of tone als je met je arm zo op je knoppen leunt?

nielsduursma
12 november 2006, 20:38
ik heb er geen last van... tijdje terug is wel m'n kabel met haakse plug gestorven dus ik moet er effe een nieuwe op maken.... dat speelt iets comfortabeler, maar ik merk niet veel verschil.

maar wat is dit?!?!?!? eindelijk een topic met mooie gitaren die retegeod klinken (ok ok ok, ze zijn behoorlijk zwaar...) en dan op pagina 2?!?!?! :confused: :(

rickert
12 november 2006, 20:51
Is het al tijd voor het Post je oude Ibanez topic :dance: dan doe ik mee!

vulvasonic
12 november 2006, 20:55
Mooi ding!

Zelfs die ouwe spuugbakken uit 'mijn tijd' krijgen na al die jaren ineens charme. :D

nielsduursma
12 november 2006, 21:05
Is het al tijd voor het Post je oude Ibanez topic :dance: dan doe ik mee!

dan moet ik eerst wat mooiere foto's schieten van m'n schatje:D

woutB
12 november 2006, 23:57
Gewoon schandalig vind ik het!!!!!!

Wij lefty's moeten al zo verschikkelijk veel moeite doen om wat leuks te vinden. En dan gaan die rechtspoten er ook nog eens met onze handel vandoor.
Schandalig het zou verboden moeten worden.

Slevin
13 november 2006, 00:03
Geniaal mooie gitaar, maar is dit nou een dikke hals of niet ?

Wouter J
13 november 2006, 00:11
Geniaal mooie gitaar, maar is dit nou een dikke hals of niet ?

Nee niet echt, de hals is eigenlijk lekker slank, niet op de Ibanez RG manier maar op de Gibson SG manier. Je hebt lekker veel ruimte om je vingers op kwijt te kunnen. Voor Paal dansen voldoet mijn oude Squier nog het best want die heeft zo'n spoorbiels.

Rinze
13 november 2006, 00:11
mooie AR100, ik heb er ook 1 gehad, vond hem toch te fel, door de esdoorn hals en dunnere body misschien t.o.v. een Les Paul. Die van mij had geen gestreepte top. De stemmechanieken waren niet zo best en die V2-elementen zou ik meteen vervangen door een setje goeie alnico humbuckers.

Wouter J
13 november 2006, 00:25
mooie AR100, ik heb er ook 1 gehad, vond hem toch te fel, door de esdoorn hals en dunnere body misschien t.o.v. een Les Paul. Die van mij had geen gestreepte top. De stemmechanieken waren niet zo best en die V2-elementen zou ik meteen vervangen door een setje goeie alnico humbuckers.

Dan was die van jou toch duidelijk anders want mijn AR 100 heeft een body even dik als de bodies van mijn Epiphone Les Pauls.

De mechanieken heb ik er van af gehaald en vervangen door Grovers die de boel goed op stemming houden, wat de elementen betreft, ze klinken goed en rauw. Mijn zilver flake Les Paul klinkt veel romiger in vergelijking maar daar zitten ook Duncan 59 elementen in.

vulvasonic
13 november 2006, 00:29
Dan was die van jou toch duidelijk anders want mijn AR 100 heeft een body even dik als de bodies van mijn Epiphone Les Pauls.

De mechanieken heb ik er van af gehaald en vervangen door Grovers die de boel goed op stemming houden, wat de elementen betreft, ze klinken goed en rauw. Mijn zilver flake Les Paul klinkt veel romiger in vergelijking maar daar zitten ook Duncan 59 elementen in.

Heb jij een silver flake Les Paul?!?!?!??!
Gibson????

HIER MET DAT DING!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nogal van de patserige en ik hou van glamrock, vandaar. :D

Luke-wannabe
13 november 2006, 00:34
Nee dat is geloof ik een Epi...

Wouter J
13 november 2006, 00:39
Heb jij een silver flake Les Paul?!?!?!??!
Gibson????

HIER MET DAT DING!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben nogal van de patserige en ik hou van glamrock, vandaar. :D

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/sparkleLester.jpg

Sorry om je teleur te stellen maar die doe ik echt niet weg.

Slevin
13 november 2006, 01:28
Nee niet echt, de hals is eigenlijk lekker slank, niet op de Ibanez RG manier maar op de Gibson SG manier. Je hebt lekker veel ruimte om je vingers op kwijt te kunnen. Voor Paal dansen voldoet mijn oude Squier nog het best want die heeft zo'n spoorbiels.

Oh nice, hij ziet er namelijk wat dikker uit dacht ik. Maar komt denk ik omdat ik mn GSZ120 hals gewend ben :P

Rinze
13 november 2006, 10:14
Dan was die van jou toch duidelijk anders want mijn AR 100 heeft een body even dik als de bodies van mijn Epiphone Les Pauls.

De mechanieken heb ik er van af gehaald en vervangen door Grovers die de boel goed op stemming houden, wat de elementen betreft, ze klinken goed en rauw. Mijn zilver flake Les Paul klinkt veel romiger in vergelijking maar daar zitten ook Duncan 59 elementen in.
Dat kan kloppen, in de eerste jaren veranderde er bij de Artists nogal eens wat. Die van mij was uit 1980, had nog de dunnere body, de "smooth heel" (andere hals/body-overgang) en toen waren er ook nog geen tijgertjes onder de Artists. Wat de elementen betreft: ik vond ze vervormd wel ok, maar clean niet lekker. Het zijn elementen met keramische elementen, kopiën van de Super Distortions van Dimarzio, die in die tijd erg populair waren.

Danny Drug
13 november 2006, 10:16
mooi ding... echt vintage rules...

als hij in het zwart was met een mooie ivoren binding ofzo. wilde ik hem wel ff lenen om whiskey te drinken.. sigaren te roken.. en te bluessen

rickert
13 november 2006, 15:42
dan moet ik eerst wat mooiere foto's schieten van m'n schatje:D

yes let's do it :dance:

vulvasonic
13 november 2006, 16:44
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/sparkleLester.jpg

Sorry om je teleur te stellen maar die doe ik echt niet weg.

Wat zonde dat er geen Gibson op staat (jaaaaaaa, ik ben merkengeil!). :o
Wat een beauty!

DaveItUp
13 november 2006, 16:55
mooi ding... echt vintage rules...

als hij in het zwart was met een mooie ivoren binding ofzo. wilde ik hem wel ff lenen om whiskey te drinken.. sigaren te roken.. en te bluessen

Zo een heb ik net verkocht.

LaurentB
13 november 2006, 16:57
Hij klinkt en speelt als een goede Les Paul (niet zo verwonderlijk gezien de mahonie en esdoorn constructie) Hij heeft een prettige hals en hij gromt lekker met oversturing.

Maar de "Velvet Tune" stemmechanieken zijn alles behalve stemvast, ze slippen en ze gaan voor mijn smaak ook veel te glad en ik kan ze niet strakker afstellen, dus die ga ik er van af halen en er Grovers opleggen.

Ja! Heb ik enkele jaren geleden met mijn Musician ook moeten doen. Ik kon niet aan Grovers komen maar heb er prima werkende (en vrijwel hetzelfde uitziende) Schallers op gezet.

Mooooie Artist trouwens!

Realeigo
13 november 2006, 17:43
http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1161

Anders Destium
13 november 2006, 18:12
Ik vind hem er echt super uitzien, gefeliciteerd ermee :) De LP is ook erg mooi (en pimp ;) ).