PDA

View Full Version : Koopadvies: Basgitaren van 250 - 500 euro



Borus van den Brand
11 november 2006, 21:59
Mijn instrument is eigenlijk de "gewone" elektrische gitaar, maar ik zit er over te denken er ook een basgitaartje bij te nemen. Het zou fijn zijn als je achter de naam van de gitaar ook zet wat hij ongeveer kost. ;)

Is het trouwens geen goed idee, om net als bij "elektrische gitaren" onderwerpen te maken van prijsklasses met "Belangrijk:" er voor? Het valt me op dat dat bij acoustische gitaren en elektrische gitaren wel is, en bij basgitaren niet, vandaar.

Primitive
12 november 2006, 12:11
er word hietniet zoveel gekeken als bij gitaren, en wij hebben daarvoor de zoek functie want er zijn al vele vragen voorbij gekomen;)


maar ga gewoon is naar een gitaarwinkel toe, je hebt al ervaring met gewone gitaren dan moet het met een bas ook wel lukken gewoon naar een goede zaak gaan en daar dingetjes uitproberen en dan degene doen die jij het prettigst vind spelen en welke het beste sound heeft volgens jou

Bassbitch
12 november 2006, 19:27
Ik heb al een sticky gemaakt voor beginnersbassen, daar staan logischerwijs ook low-budgetbassen in.

Borus van den Brand
12 november 2006, 22:12
Ik heb gezien dat er al een sticky was voor beginners gitaren. Maar eerlijk gezegd zoek ik toch net wat meer, iets waar ik toch nog even mee vooruit kan. En over naar de winkel gaan, tja... De vraag blijft altijd of ze toch niet stiekem ook een beetje kijken naar wat het voordeligst voor hun is, vandaar dat het me een goed idee leek hier is na te vragen! Iniedergeval bedankt voor de reacties!

AvU
12 november 2006, 22:33
een OLP is misschien wel wat. mooie sound en goede bouwkwaliteit!

vester86
12 november 2006, 23:01
daar kan ik alleen maar positief op reageren, heb zelf een OLP mm2 gekocht (zo'n 4 snarig stingraymodel) en dat vind ik voor mezelf als beginner helemaal top.speelt erg lekker, de klank die ik eruit haal is precies wat ik in een basgitaar zoek.

DI-OEN
13 november 2006, 14:19
hoe klinkt zo'n olp ongeveer? ik hoor hele goede verhalen over olps en ze vallen wel in mijn budget voor vervanger van mijn "miskoop" alleen om eerlijk te zijn vind ik ze wel spuuglelijk

schwalbe
13 november 2006, 15:10
Voor 250-500 zijn er heel wat leuke bassen te koop:
-OLP inderdaad
-Ibanez SRX, BTB
-Yamaha BB

Aan de bovengrens van het budget zit ook al Fender Mex Jazz en Precision...in Duitsland tenminste.

vester86
13 november 2006, 16:12
ik zal eens een opname maken

vester86
13 november 2006, 16:33
zo, ff snel stukkie opgenomen

stukje fingerstyle, stukje slappen voor beginners
beide eerst met coilsplit, daarna spoelen in paralel (standaard) en daarna spoelen in serie (als humbucker, later omgebouwd)

vind het zelf wat plat klinken, maar dat kan ook aan mn speakers liggen, op mn versterker vind ik het iig stukken beter uit de verf komen

split/paralel/serie (http://hoodlum.gmta.nl/muziek/sps.mp3)

RvB
13 november 2006, 17:40
Is de Epiphone Thunderbird een goeie bass voor zijn geld?
Ze zien er wel erg goed uit iig!!!

DI-OEN
13 november 2006, 17:55
ik ben meer op zoek naar een iets normalere sound maaar hij klinkt in iedergeval beter als mijn huidige.. maar ik was niet echt van plan er mee te gaan slappen, ook geen deathmetal spelen btw.

vester86
14 november 2006, 16:06
ik ben meer op zoek naar een iets normalere sound maaar hij klinkt in iedergeval beter als mijn huidige.. maar ik was niet echt van plan er mee te gaan slappen, ook geen deathmetal spelen btw.


Definieer normalere sound als je wilt :) ben wel benieuwd wat je precies bedoelt want ik het niet echt het idee dat mijn bas "apart" klinkt....

DI-OEN
14 november 2006, 16:31
ind.. op youtube filmpjes klinkt het allemaal zo.. maar das meestal wel jazz bas??! en ik ben toch op zoek naar een P