PDA

View Full Version : Reverb / Distortion



ma_jeur
14 december 2002, 21:39
Ik zoek een mooie reverb voor een Dual Showman. Ook ben ik benieuwd wat voor distortionpedaal goed bij zo'n versterker past. Ik zoek geen hi-gain vervorming.
Iemand een idee?

vulvasonic
15 december 2002, 00:10
Een vriend van me gebruikt zijn dual showman in combinatie met (niet lachen) een Boss ME-10!

Ik ben altijd jaloers geweest op zijn geluid.
;]

sash
15 december 2002, 21:08
Op 2002-12-14 21:39, schreef ma_jeur:
Ook ben ik benieuwd wat voor distortionpedaal goed bij zo'n versterker past. Ik zoek geen hi-gain vervorming.
Iemand een idee?


Als geld niet uitmaakt: Fulltone Fulldrive2 of Menatone Red Snapper

Als geld wel uitmaakt: Ibanez TS9 omgebouws naar TS808 (gebruik ik zelf ook)

Mitch
15 december 2002, 21:19
Ik heb nog een Electro Harmonix Holy Grail in de kast staan sinds ik een versterker heb met reverb switch op het floorboard. Gaat van normaal tot extreem. Laat maar horen via een privé bericht of je interesse hebt.

Overdrive-advies: je zou de Voodoo Lab Sparkle Drive kunnen overwegen. Heeft als voordeel dat je, net als bij de Carl Martin Hot Drive 'n Boost zowel een clean Boost als een Overdrive hebt. Bij jouw versterker misschien niet zo gek, zeker als je niet te veel gain wil.
Visual Sound heeft de Jekill and Hyde; overdrive en distortion in één pedaal. Net wat ruiger.

ma_jeur
16 december 2002, 14:25
Als geld niet uitmaakt: Fulltone Fulldrive2 of Menatone Red Snapper
Als geld wel uitmaakt: Ibanez TS9 omgebouws naar TS808 (gebruik ik zelf ook)


Sash, weet je waar die Menatone wordt verkocht?

Negative K3 fan
16 december 2002, 15:56
Op 2002-12-15 21:19, schreef Seymour Paul:
Visual Sound heeft de Jekill and Hyde; overdrive en distortion in één pedaal. Net wat ruiger.


hmm, die jekyll kant heeft soms toch echt wat extreme gain, ik denk dat ie ebter af is met een visual sound route 66, zijn wel redelijk prijzig.

sash
16 december 2002, 17:34
Op 2002-12-16 14:25, schreef ma_jeur:


Als geld niet uitmaakt: Fulltone Fulldrive2 of Menatone Red Snapper
Als geld wel uitmaakt: Ibanez TS9 omgebouws naar TS808 (gebruik ik zelf ook)


Sash, weet je waar die Menatone wordt verkocht?


De Menatone zal je waarschijnlijk uit de US moeten halen. Fulldrive 2's heb ik heel veel gezien op de vintage beurs in veenendaal, zeker een stuk of 10. Misschien zijn de Menatone's hier ook verkrijgbaar, mail me even dan geef ik je het e-mail adres van iemand die ook een Red Snapper gebruikt.

ma_jeur
16 december 2002, 21:06
De Menatone zal je waarschijnlijk uit de US moeten halen. Fulldrive 2's heb ik heel veel gezien op de vintage beurs in veenendaal, zeker een stuk of 10. Misschien zijn de Menatone's hier ook verkrijgbaar, mail me even dan geef ik je het e-mail adres van iemand die ook een Red Snapper gebruikt.


Mail is onderweg.
Fulltone wordt volgens mij door vd Haar naar Nederland gehaald.

jorrit
22 december 2002, 15:05
reverb....EH holy grail of nog beter EH holier grail....

Lucky
23 december 2002, 13:28
Fulltone wordt volgens mij door vd Haar naar Nederland gehaald.


klopt! en voor een zeer schappelijke prijs ook