PDA

View Full Version : Nieuwe akoestische versterker



Icarus169
11 november 2006, 20:20
Hoi,
Ik ben van plan een nieuwe versterker aan te schaffen.
Zelf zat ik te kijken naar de Fishman loudbox pro, is dit een goede keuze?
Ik vind een mooie geluidsweergave vele malen belangrijker dan volume.
Ik speel hoofdzakelijk op mijn lowden F-35.

Wat advies is erg welkom :)

Daniël_san
11 november 2006, 22:30
Ik zou als ik jou was nog AER en Schertler proberen.
Deze zijn allebei top of the line. Bij Kees Dee zijn ze allebei op voorraad.

gertdm
11 november 2006, 22:31
Ik heb met mijn toenmalige Lowden over een AER bingo gespeeld. Ik vond die combinatie altijd erg helder en puur klinken. AER's behoren tot de beste akoestiese versterkers.
Op een of andere manier klikte de Lowden erg goed met AER. (dat doen andere gitaren ook natuurlijk, maar Lowden heeft n karakteristiek geluid en dat kwam op de AER goed uit de verf).

Icarus169
12 november 2006, 14:38
bedankt :)
Even zoeken naar een winkel die er eentje heeft staan om hem even uit te proberen...

Eko
12 november 2006, 14:48
De importeur is Ron Houben. Die heeft een eigen website. Ronhouben.com. Als je mailt reageert hij altijd. Hij kan je vertellen waar je bij jou in de buurt een AER kunt uitproberen.

steph
13 november 2006, 21:21
Ik heb zo'n 3 weken terug een Loudbox performer gekocht, en er erg tevreden over!
Heel muzikaal, gaat diep en plenty volume. 60 Watt zoals bij AER is te weinig voor monitoring live gebruik met band. Heb deze keuze gemaakt om ook backingtracks mee te laten lopen, en zang buiten de gitaar. Hiervoor is de LBP ook ontwikkeld. Genoeg inputs. Geen vervorming. Handige feedbackkiller, werkt echt, en je kan nog genoeg sound maken.
Erg robuust tevens. Iedereen zal zijn eigen voorkeur hebben, maar je kan eigenlijk in deze prijscategorie nooit een bult vallen!
Als je meer wil weten kan je me altijd pm'en.

nandito
14 november 2006, 15:35
Blijkbaar zijn er op het forum veel (ervaren) gitaristen die shoppen in de hogere prijsklassen.
Dat is natuurlijk leuk voor hen en vaak is hun informatie over de besproken zaken ook wel nuttig, maar ik denk voor velen (ook voor mij) financieel te hoog gegrepen.
Daarom mijn vraag: Welke akoestische versterkers zijn aan te raden in de prijsklasse van pakweg 200 tot max 500€?
Hij is bedoeld voor huis, tuin en keukengebruik.

Kim Wilson
14 november 2006, 15:43
De Ibanez Troubadour 20. Een erg leuk versterkertje, voor pakweg €160. Voor thuis en kleine gelegenheden een erg leuke versterker. Deze is er ook in 30 watt uitvoering, maar ik vraag me af of dat nodig is voor thuis. Ik zou deze zeker eens testen.

gertdm
14 november 2006, 16:25
Of een goede tweedehands.....hoeft niet hooggegrepen te zijn.
Tweedehands AER of Ashdown kun je beneden de 500 echt wel krijgen...en dan speel je toch op een topversterker :)

Maar er is inderdaad ook steeds meer keuze...ook in het minder dure deel :)

Eko
14 november 2006, 17:43
Voor minder geld kun je terecht met een Fender Acoustasonic. Ik ben er ook mee begonnen. Gaat goed , klank is goed en diverse effecten en filters zitten er standaard op. Kost minder maar goed om op te beginnen.

kornelius
14 november 2006, 18:50
ik ben nog steeds erg tevreden met mijn roland ac60. Versterkt ook zang goed over een apart te regelen kanaal, en heeft goede anti feedback instelling.

Martin D
15 november 2006, 13:11
Als je hoge eisen stelt,probeer dan het beste te kopen, beter even doorsparen. Ik heb een hele reeks afgewerkt, vanaf de trace elliot versterkers vn 50 en 100 watt,trace elliott accoustic PA via een yamaha en fender accoustic naar Aer, compact 60, uiteindelijk een Acousticcube 3, en dan heb je wel iets. Voortdurend, door de jaren heen kopen en dan weer inruilen kost je uiteindelijk bakken met geld, vandaar mijn advies; als je het financieel kan ophoesten; zoek dan op je gemak naar het beste voor jou, dan
ben je uiteindelijk beter en goedkoper uit.

Kim Wilson
15 november 2006, 13:17
Mijn ervaring is dat je juist door het proberen van diverse versterkers je geluid moet zoeken. Je kunt niet ineens vanuit het niets de juiste versterker kiezen. Dat groeit over de jaren. Je weet steeds beter waar je op moet letten, en zo leer je ook de tekortkomingen van diverse versterkers kennen. Dus ik zou lekker een versterker kopen waar je nu een goed gevoel bij hebt, geluiden leren herkennen en als je merkt dat deze amp het niet is, hem inruilen voor een mooiere.

Laser
15 november 2006, 23:21
Ik speel nog op een Marshall AS50R, maar zou bij aankoop nu voor AER kiezen. Probeer hem wel met de gitaar die je erop gaat gebruiken. Speel ermee, zacht, luid, speel met de parameters en regelingen, en zie wat er gebeurt. Neem je tijd, het ding moet toch een tijd meegaan, en ... maak plezier!!