PDA

View Full Version : Guitar Rig op versterker



Fred-LP
11 november 2006, 17:59
Ik heb een Fender DeLuxe 112 met een PreAmp out en Power Amp in. Kan ik hiermee PreAmp Out -> PC met Guitar Rig -> Power Amp in of zie ik dit verkeerd?

Ik heb een computer met een M-Audio Waveterminal 192 geluidskaart, hier zou ik het Pre Amp out signaal zo in kunnen sturen en zou via de output weer terug kunnen gaan naar de Power Amp in van de versterker.

Zijn er hier ook gitaristen die hiermee werken en is het een beetje praktisch?

Debaser
13 november 2006, 00:19
het lijkt me wel kunnen, ik weet niet hoe het met het volume zit want misschien is dat van de Audiokaart-uitgang wel op line level... geen idee of je power amp dat lust...

Albert
13 november 2006, 07:30
Heb het zelf wel eens geprobeerd, en het is zeker mogelijk. Zet alleen de cabsimulaties uit. Weet niet of het resultaat je zal bevallen: kan je ook geen garanties geven: heb er niet lang genoeg mee geprutst om een goede mening te kunnen geven. Probleem voor mij toen was de latency: net te lang om lekker te kunnen spelen (zelfde reden waarom de podxt uiteindelijk de deur uit is gegaan). Neemt niet weg dat het wel een flinke mogelijkheid aan effecten en simulaties voor je opent.
Heb nog wel eens geprobeerd om een laptop te integreren in mijn rack, en dan speciaal voor de shimmer sounds en looping. Shimmer werkt prima, looping wat minder omdat ik een parallele fx-loop heb en je het directe geluid niet uit kunt zetten.
Ik ga er vandaag nog wel eens mee prutsen denk ik.

Albert
14 november 2006, 12:10
Nou heb er weer mee gespeeld; die latency zit me dwars (met mijn laptop kan ik hem niet snel genoeg krijgen om lekker te spelen, helaas. Anders was het een perfecte oplossing geweest). Heb hem nu dus serieel gebruikt, voor alle duidelijkheid.

Bouke
14 november 2006, 14:13
Probleem voor mij toen was de latency: net te lang om lekker te kunnen spelen (zelfde reden waarom de podxt uiteindelijk de deur uit is gegaan)

heey, da's raar, want als je podxt via een gitaaramp gebruik, hoor je helemaal geen latency te hebben. Als je via een pc hebt gedaan kan ik me er iets bij voorstellen, maar dat zou zowieso een omweg geweest zijn. En een PodXT met asiodrivers heeft minimale latency.

Met GuitarRig heb ik met al mijn soundcards wel last van latency, hoe ik het ook instel (ook met de Asio-drivers). Misschien dat het met de GuitarRig-eigen hardware wel goed gaat geen idee eigenlijk. Het is wel een mooi programma, veel mogelijkheden, cleane/randje sounds zijn erg lekker, de hogere gain sounds vind ik minder.

Voor de topicstarter: waarom zou je de pre-amp van je combo willen gebruiken? Of wil je Guitar Rig alleen gebruiken voor de effecten oid? De (pre-)amp sims in G R zijn best oke en je bent wel flexibeler als je van je combo alleen je poweramp-in gebruikt. Maar misschien wil je wel iets speciaals gebruiken.

Ik weet alleen niet of de inputs van je soundcards opgewassen zijn tegen het stevige signaal van een pre-amp op oorlogspad, oftwel: ben voorzichtig met het uitsturen van je signaal vanaf je combo.

Bouke

Debaser
14 november 2006, 14:44
ik kom uit op 3ms latency, dat is goed te doen !

Albert
14 november 2006, 15:03
Hey Bouke,
PodXT met direct monitoring aan heeft idd minimale latency, maar wel merkbaar, zeker in vergelijking tot een (goede) buizenamp. Begrijp me niet verkeerd: er valt wel mee televen en een podxt heeft heel veel andere voordelen, de reden waarom ik jarenlang een podxt of podxt pro heb gebruikt. Als je echter gebruik maakt van Guitarrig (heb het zowel via de Podxt als via meerdere (goede) geluidskaarten geprobeerd) en je gebruikt geen direct monitoring neemt die latency wel navenant toe. Voor mij in ieder geval te veel.

Fred-LP
14 november 2006, 22:01
Bouke, Via m'n PreAmp out wilde ik alleen doen omdat dat in mijn beleving the-way-to-go was.

Ik heb nu wel na wat experimenteren het cleane geluid van mijn gitaar redelijk clean in m'n computer. Redelijk want het klinkt nog een heel klein beetje als met distortion.

Als ik het dus goed begrijp kan ik via de output van de geluidskaart direct naar de PowerAmp in?

Kan iemand mij nog iets meer vertellen over eventuele latency problemen want afgezien van het iets vervormde geluid ondervind ik geen problemen.