PDA

View Full Version : Roland red micro cube een goede beginnersversterker?



Innieminnie
11 november 2006, 17:08
Hoi allemaal,

Vroeg me af of een roland red micro cube een goede beginnersversterker is... Ik heb op het net al verschillende goede dingen erover gehoord maar wat denken jullie ervan? Ik vind hem ook van prijs goed meevallen... Maar weet niet of het een probleem is dat het maar 10 watt is...

Bovendien vraag ik me af(ik ken er dus niks van) waarom die van de muziekwinkel me een spider II heeft aangeraden terwijl ze ook Roland verkopen... Heb er toen eigenlijk niet bij stil gestaan want heb al gehoord dat die spider als versterker niet super is?

marter544
11 november 2006, 17:19
Prima versterker. Maar voor hetzelfde geld heb je ook een cube 15, daar kun je net wat meer mee, dus ik zou die nemen. Tenzij je serieus met je micro cube op straat gaat staan natuurlijk (het enige anders aan de micro cube is dat op ie op batterijen of de travo die erbij zit werkt, en de cube 15 kan alleen gewoon op het stopcontact). De cube 15 heeft ook een 3-bands equalizer, micro cube niet..

10 watt is trouwens zat hoor, de cube 15, heeft zoals de naam al doet vermoeden, 15 watt. Cube 15 heeft 8" speaker, micro 5" (en dat is echt heel klein). Zijn beide echt goede beginnersversterkers, maar ik zou voor de 15 gaan, klinkt beter door de grotere speaker, heeft meer effecten, en een 3 bands equalizer.

The Underdog
11 november 2006, 17:32
Die micro cube klinkt verschrikkelijk slecht. Heel erg schel, overdrive is niet overtuigend, effecten klinken amateuristisch, kan geen bassen aan,... Ik zou voor een line6 spider gaan.

Innieminnie
11 november 2006, 17:40
Help! Ik ga het helemaal niet meer weten hé :???: sommige mensen op gitaarnet vinden die spider versterkers helemaal niet goed en dan anderen blijkbaar wel... hmmm hoe ga k ooit een goeie keuze kunnen maken :dontgeti:

Spitfire
11 november 2006, 17:42
Ik zou een Roland Cube nemen, beste beginnersversterker die er is. Minder effecten en amp-models dan een Line6, maar stukken goedkopen en het geluid vind ik beter. En waarschijnlijk gebruik je toch de helft van de functies op die Line6 niet.

The Underdog
11 november 2006, 17:43
De spider is gewoon 1000 keer beter dan zo'n micro cube.

Innieminnie
11 november 2006, 17:48
Wel, het feit van dat je al die bijkomende extra's meestal toch niet allemaal gebruikt, wel dat was ook eigenlijk mijn reactie Spitfire. Ik ben echt nog maar een groentje hé :p een pure beginner en vandaar dat ik iets zoek wat qua prijs kwaliteit redelijk goed is...
Nu ik kan begrijpen als je al goed kunt spelen en heel wat in je mars hebt, dat je dan misschien begint te denken aan een meer uitgebreide versterker met veel meer mogelijkheden... Bovendien weet ik ook niet hoe goed of hoe slecht ik zal worden :eek: Dus op dat vlak kan ik jou, underdog, dan weer gelijk geven...
Nu ik denk dat ik dan nog altijd misschien de versterker tweedehands kan verkopen?

drap
11 november 2006, 17:49
De spider is gewoon 1000 keer beter dan zo'n micro cube.

Bull, zie m'n reactie in het andere topic.

Squier4ever
11 november 2006, 18:53
ik denk dat de cube qua geluid idd iets beter is, maar imo verschillen ze niet veel van elkaar

Spitfire
11 november 2006, 19:24
Nu ik kan begrijpen als je al goed kunt spelen en heel wat in je mars hebt, dat je dan misschien begint te denken aan een meer uitgebreide versterker met veel meer mogelijkheden...
gevorderde gitaarspelers die wat geld te besteden hebben kiezen vaak voor een versterker met weinig opties (maar wel een kwalitatief hele goede) en gooien daar een heleboel effect-pedalen voor, simpelweg omdat een effect uit een effect-pedaal beter klinkt dan die op een versterker zitten.

test gewoon de gitaar die je wilt kopen op beide versterkers en kijk dan welke versterke je het beste vind. je hoeft helemaal niet te spelen, gewoon een akkoord aanslaan (of geen akkoord) en luisteren naar de klank. of je vraagt of de verkoper eens wat wil spelen op verschillende amps

Swampash
11 november 2006, 19:38
De microcube is 2 watt, zekerrrr geen tien, en hij klinkt niet echt lekker.
Kijk naar de Vox DA5 die klinkt echt vet.

thekid
12 november 2006, 20:13
hey ik heb in het begin altyd gespeeld met een cube 15 zeer goed voor een beginner

marter544
12 november 2006, 20:26
Ik zei al, de cube 15! De micro cube klinkt idd wat schel door de inniemienie speaker, de 15 klinkt heel goed!

Innieminnie
13 november 2006, 07:42
Wel, inderdaad, k had verkeerd gekeken, de red cube is 2 watt en in dat geval denk ik dat ik voor de 15 zal gaan. K weet eigenlijk alleen niet wat het verschil is tussen de gewone 15 en de 15X?