PDA

View Full Version : De aller aller aller beste tremelo



Aimé
11 november 2006, 16:47
shoot! En de 10 tekens erbij

DREAMMACHINE
11 november 2006, 16:54
byoc tremelo

zoon van Piet
11 november 2006, 17:15
nogal persoonlijk, natuurlijk... ik heb er wat gehad, waaronder de hoog aangeschreven Boss PN-2 maar de enige die altijd bleef is die ouwe gele van ibanez met de ene knop, de Stereo Box (= het stereogedeelte van de Flying pan, als ik internet mag geloven)...

zal wel aan mij liggen, maar die klinkt in mijn oren het lekkerst..

Dirk_Hendrik
11 november 2006, 17:17
Hmmm.
Jammer genoeg mag ik hier niet spammen....:D

Aimé
11 november 2006, 17:30
Wat vinden jullie van de EHX pulsar? Daar heb ik ook al goeie commentaren over gelezen...
(een voorbeeldje van de sound die ik te pakken wil krijgen: The cramps, i was a teenage werewolve / de soundtrack van 'from dusk till daw' -> dark night)

Bedankt voor de reacties!

the feable
11 november 2006, 17:30
De tremelo van Fulltone (supra trem) is ook erg goed!

robzilla
11 november 2006, 17:36
MoogerFooger MF102 Ringmodulator

hoofd
11 november 2006, 17:48
Hmmm.
Jammer genoeg mag ik hier niet spammen....:D

Zal ik 't dan maar voor je doen? :D


http://dirk-hendrik.com/images/optotrem1.jpg

Die heb ik!!

up-guitarman
11 november 2006, 18:02
Ik heb niet veel ervaring met tremolo's ...
De eerste die ik had was die van mijn Zoom 505II en die was kut.

Nu heb ik de Boss TR-2 en die WAS ook kut. Op deze heb ik echter enkele mods uitgevoerd en nu klinkt ie al veel beter !!! Vermits ik niet echt veel tremolo gebruik volstaat dit voor mij...

the feable
11 november 2006, 18:05
Zal ik 't dan maar voor je doen? :D


http://dirk-hendrik.com/images/optotrem1.jpg

Die heb ik!!

Als we toch bezig zijn:

Hoe klinkt ie? En wat kost ie?

Ziet er trouwens erg gaaf uit!

cosmos
11 november 2006, 18:54
Voor mij de BYOC Tremolo. Hey, als ie goed genoeg is voor John Mayer, dan is ie goed genoeg voor mij! ;)

vinni
11 november 2006, 20:00
Empress Tremolo.....

Kost wel wat......

En ik heb'm ! :p

Vinni

Marco5150
11 november 2006, 20:03
Ik hoor regelmatig goede dingen over de Sherlock Tremit en de Demeter Tremulator. Zelf heb ik ze allebei niet gehooord, maar deze twee staan toch wel bekend als toppers onder de tremolo pedalen.

marc_o
11 november 2006, 20:08
Floyd Rose!!!


















Het is sterker dan mezelf

zoon van Piet
11 november 2006, 20:19
Cramps? Toen ik ze zag deed Poison Ivy het met de trem van haar fenderamp, een vibrosonic reverb als ik me niet vergis...

Er zijn veel pedalen die de fendertrem imiteren, met wisselend succes.

mesadude
11 november 2006, 21:14
de trem van de Wiggler.
heb je'r ineens een zéér leuke vibrato bij u.
lekkere tubesound

Page
11 november 2006, 22:20
De beste prijs kwaliteit is de voodoolab, voordeel dat je het volume kan regelen

ik gebruik de cusack tap a whirl, erg flexibel met 8 verschillende modes. Wel duur maar het tap tempo gaf de doorslag.

de demeter is ook goed maar minder flexibel

Lucluc
12 november 2006, 13:51
De tremolo uit mijn tremolux topje is heel intens. Je ziet in het donker de eindbuizen in het tempo oplichten. Is echt heel anders dan de latere opto trems in de grotere Fender amps.

Ik gebruik overigens ook de BYOC trem en die heeft bij mij de Fulltone Supatrem doen verdwijnen. Is een lekker ongecompliceerd pedaaltje. Een nadeel: met een gitaar met erg 'hete' elementen krijg je wel wat oversturing.

Negative K3 fan
12 november 2006, 13:54
trouwens dirk, waar gaat je signature over?

Dirk_Hendrik
12 november 2006, 15:28
Kijk even naar het topic wat ik over de betreffende man in Recording heb geplaatst ;)

hoofd
12 november 2006, 16:05
Als we toch bezig zijn:

Hoe klinkt ie? En wat kost ie?

Ziet er trouwens erg gaaf uit!

Ik ben niet erg goed in het beschrijven van geluiden. Ik heb ook geen ervaring met andere pedalen dan met de pedalen die ik nu heb, dus vergelijken kan ik al helemaal niet. Maar hij klinkt goed, ik zocht een tremelo, die heb ik nu en ik heb niet de behoefte andere tremelo's te proberen. Op 't plaatje zie je wat 'ie kan doen en dat doet 'ie goed. Wat mij betreft is het dus de aller aller aller beste tremelo :D

Bovendien, als 'ie kapot gaat.. Ik weet waar Dirk_Hendriks huis woont!! :D

Fondant
12 november 2006, 16:10
Ik moet toch ook instemmen met de Fulltone Supa-trem.
check it out: http://www.fulltone.com/ST.asp

*true bypass on/off
*hard/soft switch
*fast/slow switch (die je tremolotempo verdubbeld)

*grote knop RATE (instelbaar me tje voeten)
*Grote knop MIX (hoeveelheid tremolo in je sound

*binnenin kan je het volume ook aanpassen, dus je kan de tremolo een lichte volumeboost geven.


PS.: Line 6 heeft naar mijn weten de enige tremolo op de markt waar je het tempo effectief kunt tappen!!! Zijn er nog andere?

Dirk_Hendrik
12 november 2006, 16:38
Ik moet toch ook instemmen met de Fulltone Supa-trem.
En dat was dus, voor het geld dat zo'n ding moet kosten, echt de meest saaie, levensloze trem die ik in tijden tegenkwam.

Lucluc
12 november 2006, 16:52
En dat was dus, voor het geld dat zo'n ding moet kosten, echt de meest saaie, levensloze trem die ik in tijden tegenkwam.

Helemaal mee eens. Dat ding zorgde ervoor dat al het karakter uit mijn gitaar/amp combinatie verdween.

Fondant
12 november 2006, 23:46
Hey Lucluc en Dirk Hendrik,
Ik vind het altijd interessant om zaken bij te leren dus jullie uitpsraken wekken mijn nieuwsgierigheid. Kunnen jullie ook uitleggen wat er dan juist slecht aan dat tremolopedaal kan zijn? En hoe ik dat moet bekijken? wat haalt het juist uit je sound weg en waarop reageert het niet goed? En hoe kan een tremolo (wat uiteindelijk enkel maar een aanpassing is op je volume zacht-hard-zacht-hard) je sound dan naar de kl#ten helpen?

Heb hem getest tegenover T-rex tremster en Boss TR2 en deze kwam er toch het beste uit hoor...

het zal mij benieuwen...

Dirk_Hendrik
13 november 2006, 08:48
Over die T-Rex en die Boss kan ik weer niet veel zeggen.

Wat beterft die Fulltone waren m'n verwachtingen hoog, gezien het prijskaartje van zo'n ding.
Een Filltone is een bijna passieve tremolo. Dat komt er op neer dat het onderdeel wat de verzwakking doet passief in de signaalweg zit. Daarmee is het volledig afhankelijk van de rest van de setup (Ingangsimpedaniet versterker, uitgangsimpedantie gitaar) hoe het ding op je signaal reageert. In mijn geval gaf dat dus vnl weer belasting op het geheel die alles futloos maakte.

Is het daarmee een slechte trem? Nee. Maar wel voor het prijsje dat je ervoor neer moet leggen.

Lucluc
13 november 2006, 10:44
Kunnen jullie ook uitleggen wat er dan juist slecht aan dat tremolopedaal kan zijn?

Heb hem getest tegenover T-rex tremster en Boss TR2 en deze kwam er toch het beste uit hoor...

Ik vind de tremster en tr2 ook niet veel soeps. De VoodooLab vind ik juist weer erg goed klinken, da's wel een aanrader.

De Fulltone heeft gewoon geen karakter. Hij doet wat hij moet doen, maar als ik dat vergelijk met de tremolo op mijn twee versterkers (een bf bandmaster en brownface tremolux) dan weet ik hoe een echte Fender trem hoort te klinken. Dirk Hendriks verklaring over impedantie klinkt plausibel. Mijn ervaring is echt dat alles zo futloos gaat klinken. Ik heb later een kitje van BYOC gemaakt en dat simpele circuitje klinkt in mijn setup echt tien keer beter, en dat voor een fractie van de kosten.

Overigens heb ik meer Fulltone pedalen gehad (o.a. Clyde wah) en steeds kom ik tot dezelfde conclusie: saaie en levenloze pedalen.

fullorder
13 november 2006, 10:56
De beste prijs kwaliteit is de voodoolab, voordeel dat je het volume kan regelen

+1 voor de voodoolab, hele fijne tremolo.
zelf heb ik net als vele anderen hier een BYOC, hele lekkere trem!

joesman
13 november 2006, 11:22
hoi,

ik hoor hier heel veel goeds vertellen over die byoc,
kan iemand me uitleggen waar ik die kan krijgen?
hoeveel kost hij?
zijn dat zelfbouwpaketten ?

ik heb zelf de fulltone supratrem en ik moet idd bekennen dat die een beetje levensloos is, op mijn bassman viel dat nog mee maar op mijn valvetech hayseed valt hij zwaar tegen. zelfs de tremolo op mijn vox pathfinder klinkt beter vind ik.

fullorder
13 november 2006, 11:34
hoi,

ik hoor hier heel veel goeds vertellen over die byoc,
kan iemand me uitleggen waar ik die kan krijgen?
hoeveel kost hij?
zijn dat zelfbouwpaketten ?

Kun je bestellen bij Sander de Gier (www.degiergitaarbouw.nl). Daar vind je ook hoeveel het kitje kost. En inderdaad het is een zelfbouwkitje, maar behoorlijk simpel in elkaar te zetten. Het meeste werk heb je aan het pimpen van de behuizing ;)

Dweezman
13 november 2006, 17:14
Sherlock Tremit

(en nóg beter: die van m'n Vibroverb...)

jero
13 november 2006, 17:17
Sherlock Tremit


yep, is een prima ding

maestro_nl
13 november 2006, 22:41
Test Music Maker Guyatone vs Empress (http://gtrgear.com/Empress/Empress-MM-test.pdf)