PDA

View Full Version : Pigtronix nieuws



DiscoFreq
11 november 2006, 12:06
Ik heb onlangs bericht gekregen van Pigtronix dat ze een opvolger van de EH Attack Decay gaan uitbrengen, gedesigned in samenwerking met Howard Davis (Electro-Harmonix designer in de jaren 70).

Ze beweren dat hij polyfoon is, ik snap niet hoe ze dat bij zo'n effect kunnen doen (volume per noot apart regelen binnen een akkoord????), maar dat zien we nog wel.

Hij zal Attack Sustain heten en ik heb ondertussen al een voorproefje gekregen van hoe hij er zal uitzien:
http://filters.muziq.be/model/pigtronix/attacksustain

De knoppen komen volledig overeen met de Electro-Harmonix Attack Decay, enkel de Edge-knop is vervangen door Volume.

Ander nieuws, ze hebben daar ondertussen ook de eerste (7) productie-exemplaren van de Echolution binnengekregen.

Nitefly7
11 november 2006, 13:23
klinkt tof !




(...), gedesigned (...)

..~gruwel~...

DiscoFreq
11 november 2006, 13:39
..~gruwel~...
ok, ontworpen :p

Nitefly7
11 november 2006, 13:42
ok, ontworpen :p

om de een of andere reden vind ik anglicismen (of: taalverbasteringen..) bij Vlamingen/Belgen acceptabeler dan bij Nederlanders...

maar 'ontworpen' is wel stukjes beter! ;)

ewout
11 november 2006, 13:42
heb jij een originele bespeeld? Ik ben nu wel benieuwd naar wat dat ding kan eigenlijk... is het een compressor ofzo?

Robbert
12 november 2006, 12:31
Dat ding zal wel in de ~$400 categorie gaan zitten :(

DiscoFreq
12 november 2006, 19:27
om de een of andere reden vind ik anglicismen (of: taalverbasteringen..) bij Vlamingen/Belgen acceptabeler dan bij Nederlanders...

maar 'ontworpen' is wel stukjes beter! ;)
Bedankt, ik denk dat je ons dat wel mag gunnen als ik de taal op Marktplaats of vele NL forums zie :eek:
(ik vraag me dikwijls af of die mensen na hun 6de verjaardag nog ooit naar school gingen...)


heb jij een originele bespeeld? Ik ben nu wel benieuwd naar wat dat ding kan eigenlijk... is het een compressor ofzo?
Nee, zoiets als een Slow Gear / Guyatone Slow Volume of de Maestro Envelope Modifier, regelt het volume-verloop per noot (attack, sustain)


Dat ding zal wel in de ~$400 categorie gaan zitten :(
Ja, waarschijnlijk... :(

Dirk_Hendrik
12 november 2006, 20:01
Bedankt, ik denk dat je ons dat wel mag gunnen als ik de taal op Marktplaats of vele NL forums zie :eek:
(ik vraag me dikwijls af of die mensen na hun 6de verjaardag nog ooit naar school gingen...)


Je bent de enige niet Bart. MP is een stuitend voorbeeld van verbazingwekkende "dat heb je niet op school geleerd" voorbeelden.

Aan de andere kant,

ahnee kbdoelde geen akkoord maar gwn een toon ja sorry kwas mis, ma da doe ik ma die wilt dus nooit die e spele ze, ma kzalt wel vinne zeker, een voor een probere eh

was toch echt een Belg ;)

DiscoFreq
12 november 2006, 20:26
mja, er zijn altijd uitzonderingen :p