PDA

View Full Version : Marshall dsl 401 of Jcm 800 50 watt twin channel?



Gitarisme
11 november 2006, 11:47
Ik zou graag willen weten welke versterker er beter is. Het enige wat ik weet is dat er in de dsl El84 buizen zitten en in een jcm 800 EL34. Ik heb wel op de dsl 401 gespeeld en die beviel me goed.

groeten

Dude
11 november 2006, 12:00
beter waarvoor ?

beter in welk opzicht ?




nee ok, op internet wordt de 800 gezien als de betere amp, grotendeels gebaseerd op vooroordelen en een hype,...

probeer ze beide uit en kies welke beste bij je past,

voordeel aan de dsl is dat die in feite 3 kanalen heeft en modern gevoiced is, de 800 heeft er 2 en is wat klassieker gevoiced.

De dsl is echter 40 watt en de 800 50/100 ?

de EL84 lampen zijn buizen waar je van moet houden,



succes

renier
11 november 2006, 13:03
beter waarvoor ?

beter in welk opzicht ?




nee ok, op internet wordt de 800 gezien als de betere amp, grotendeels gebaseerd op vooroordelen en een hype,...

probeer ze beide uit en kies welke beste bij je past,

voordeel aan de dsl is dat die in feite 3 kanalen heeft en modern gevoiced is, de 800 heeft er 2 en is wat klassieker gevoiced.

De dsl is echter 40 watt en de 800 50/100 ?

de EL84 lampen zijn buizen waar je van moet houden,



succes


nou, het is lang niet alleen maar hype.

de 401 staat algemeen bekend als de beroerste full-tube versterker die marshall gemaakt heeft. teveel knopjes, te weinig ballen, de verkeerde buizen en zwaar overpriced. de JCM800 is dan juist weer het andere uiterste. allom geroemd vanwege de fantastische rocksound, simpel, effectief en no nonsense. denk aan het typische rockgitaar geluid: dat is een les paul door een jcm800.

je zet hier wel de beste (op de plexi's en JTM's na) en slechtste buizenamp tegenover elkaar. natuurlijk blijft het subjectief, maar ik denk dat 99% van de ervaren gitaristen een JCM800 verkiezen boven een DSL401.

Chroxy
11 november 2006, 17:44
nou, het is lang niet alleen maar hype.

de 401 staat algemeen bekend als de beroerste full-tube versterker die marshall gemaakt heeft. .

Auwa!

Nou. Ik zocht een aantal jaar geleden ook het Marshall geluid. De JCM800 was de versterker, dus ik die kopen. Alleen zocht ik vanwege de veelzijdigheid dus een 2 kanaals (net als jij). Bagger! Bagger, bagger bagger! Ik had eentje van voor 1985, met productiefouten (check search voor meer hierover). Al met al was het clean gewoon niet super, en de distortion (voor mij) te schel, te dun en net niet genoeg (wel op hard volume).

Dus! Ik heb hem verkocht en heb een Marshall DSl401 gekocht. Meteen had ik hier zoiets bij van: ja! Dit is mijn versterker, clean was beter, OD-1 was JCm800 (vol open) en OD-2 was mij kanaal voor de net wat ietje higainerigere stukjes. En hij had ballen.. niet het schelle van de JCM800!...

Zeker nu ik de DSL nog wat egmod heb (andere speaker, dikkere speaker kabels, warmer gebiast, andere buizen) klinkt hij meer dan super. Ik heb inmiddels zo'n 10 versterkers hier gehad (tot 1300 euro) waarvan geen enkele mijn DSL verslaat (mening natuurlijk)

Als ik dus zou kiezen tussen ene DSL 401 en een 2kanaals! JCm800.. altijd de dsl kiezen.. 2kanaals jcm800 heeft niets te maken met een echte JCM800 (1kanaals)!