PDA

View Full Version : voorversterker



reitse
11 november 2006, 10:59
hey,

kan ik een line 6 pod pro als voorversterker gebruiken op een marshall 1912?

graag jullie reacties!

dag

andoni
11 november 2006, 11:18
Neen want een Marshall 1912 is een speaker, geen eindversterker. Je hebt dus ook nog een eindversterker nodig.
Zo: voorversterker -> eindversterker -> speaker(s)

vester86
11 november 2006, 13:00
jawel, het kan wel, in de zin dat de pod al een voorversterker IS. je zal wel een eindversterker nodig hebben om het geluid uit de pod ook echt LUID te kunnen maken.

Nitefly7
11 november 2006, 13:37
jawel, het kan wel, in de zin dat de pod al een voorversterker IS. je zal wel een eindversterker nodig hebben om het geluid uit de pod ook echt LUID te kunnen maken.

het kan dus 'wel', maar dan hoor je geen geluid...

oftewel: het kan wel (qua pluggen), maar het klinkt niet ->
Pod Pro (XT) =
Analog LINE (lijn)-outs, -10 db(ongebalanceerd; voor aansluiten op een eindversterker/eindtrap of recorder/pc/whatever (als het maar een LINE(lijn)-IN heeft...)
Analog LINE (lijn)-out, -10 db / +4 db (om te schakelen, afhankelijk van andere kant) : aansluiten op een recorder met +4db line-IN, of rechtstreeks op de PA (PA is niet meer dan eindtrap + speakers in feite...)

POD pro (XT) levert LIJN-signaal, de speaker verwacht ... SPEAKER-signaal, iets dat een eindtrap levert..

pod pro -> eindtrap -> 1922/1912/1960 etc...
óf
Pod pro -> 'actieve' speakers (= eindtrap + speaker ineen, meestal PA/monitor-gebruik, zoals de JBL Eon serie..)

persoonlijk vind ik actieve speakers ontzettend handig voor modellers, maar 'puristen' vinden dat een (gitaar)eindtrap + (gitaar)speakers meer 'gitarist' zijn..

vester86
11 november 2006, 14:07
persoonlijk vind ik actieve speakers ontzettend handig voor modellers, maar 'puristen' vinden dat een (gitaar)eindtrap + (gitaar)speakers meer 'gitarist' zijn..

echte speakers zijn mijns inziens nog altijd beter dan speakersimulatie

Nitefly7
11 november 2006, 21:14
echte speakers zijn mijns inziens nog altijd beter dan speakersimulatie

dat ligt wel aan 't soort speakers en gelegenheid; tenzij je speakers combineert...

zelf combineerde ik ooit een POD 2.0 via de fx-loop van 'n Multitone... dat klonk erg goed, maar als je over de PA speelt, of uitversterkt wordt, is er mijns inziens niet genoeg verschil om 'veel te gaan slepen'..

...maar ik combineer dan ook 'n 15kg Studiotone met een 25kg pedalboard ...