PDA

View Full Version : Classical Gas



Stardust
10 november 2006, 21:56
Hee allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met de akoestiche cover van Classical Gas van Mason Williams (Eric heeft er dus niets mee te maken...). Hoewel ik m verre van foutloos kan spelen was ik toch eens benieuwd naar jullie mening.

Soundclick (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=624979)

Ik speel trouwens met metalen fingerpicks (fingertones (http://www.guptillmusic.com/propik/fingertone.html)) wat bestwel wat bijgeluiden oplevert. Iemand enig idee hoe ik dat geklik enigzins uit de opname kan verwijderen?

Alvast bedankt!

hendrix2
11 november 2006, 12:26
Clapton heeft het nooit gespeeld hoor.
Ik heb hier eens een discussie gehad met iemand op het forum en heb dan een email gestuurd naar het team van clapton, dit kreeg ik als antwoord:


Dear Kenneth,

Thanks for getting in touch with us at Where's Eric! Eric Clapton has never recorded Classical Gas. The confusion has arisen after he used the Mason Williams recording on a soundtrack he assembled for the film, "The Story of Us".

Again, thanks for writing and visiting the Eric Clapton Portal from Where's Eric!

Kind regards,
The Where's Eric! Team
eMail: info@whereseric.com

Als je het download zal er altijd clapton bijstaan, dit is zuiver omdat het ooit op een cd verschenen is waar ook wat nummers van clapton op stonden. De eeuwige vergissing dus. Manson Williams dient hier dus alle roem te krijgen.

Mooie opname verder! maar ik wou vooral voor de zoveelste maal het misverstand rechtzetten.

Stardust
11 november 2006, 13:06
Bedankt voor de reactie!

Ik vertrouwde het ook niet helemaal en heb voor ik dit poste ff gegoogled op dit nummer. Ik vond echter heel veel tabs van "Classical Gas by Eric Clapton" en ben er toen maar van uit gegaan dat het wel zou kloppen...stom dus.

Ik heb het inmiddels al aangepast.

hendrix2
11 november 2006, 13:36
Bedankt voor de reactie!

Ik vertrouwde het ook niet helemaal en heb voor ik dit poste ff gegoogled op dit nummer. Ik vond echter heel veel tabs van "Classical Gas by Eric Clapton" en ben er toen maar van uit gegaan dat het wel zou kloppen...stom dus.

Ik heb het inmiddels al aangepast.
stom is het niet hoor, ik ben zelf jaren verkeerd geweest. Ik denk ook dat bijvoorbeeld 9 op 10 mensen op dit forum het verkeerd denken. Een jammerlijke fout van het internet.

Bl44t44p
11 november 2006, 14:54
Nice :eek: Erg mooi en helder geluid, die bijgeluiden vind ik helemaal niet storend. Ook erg overtuigend gespeeld, petje af :)

koella
11 november 2006, 15:20
Klinkt mooi. Hier en daar zakt het tempo wat in , maar dat zul je zelf ook wel in de gaten hebben.

Het tikken is natuurlijk wel weg te krijgen dmv bv een parametrische equalizer, maar ik denk dat het meer een kwestie van techniek is.
Ik zou heel langzaam arpergio's oefenen en dan vooral letten op de directheid / snelheid van de aanslagen.

sjoerd5
11 november 2006, 16:25
stom is het niet hoor, ik ben zelf jaren verkeerd geweest. Ik denk ook dat bijvoorbeeld 9 op 10 mensen op dit forum het verkeerd denken. Een jammerlijke fout van het internet.

(ik) nu niet meer

Spitfire
11 november 2006, 16:33
Als je het download zal er altijd clapton bijstaan, dit is zuiver omdat het ooit op een cd verschenen is waar ook wat nummers van clapton op stonden. De eeuwige vergissing dus. Manson Williams dient hier dus alle roem te krijgen.

Mooie opname verder! maar ik wou vooral voor de zoveelste maal het misverstand rechtzetten.
wat vreemd, ik weet dat het orgineel van Manson Williams is, maar ik het hier dus die CD liggen (Time Pieces, Best of Eric Clapton) en daar staat dus Classical Gas op
http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/b/b9/200px-Eric_Clapton-Time_Pieces.jpg
rest nog de vraag, wie speelt dat dan op die CD?

maar over wat jij speelde, het klinkt perfect al zeg ik het zelf

hendrix2
11 november 2006, 16:38
classical gas staat niet op die cd hoor...
http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/0d/bc/308bb340dca091ed43713010.L.jpg

Spitfire
11 november 2006, 16:43
classical gas staat niet op die cd hoor...
http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/0d/bc/308bb340dca091ed43713010.L.jpg
:???:
ik heb em een keer geript en hier (op mijn pc) staan 12 nummers, waarvan nummer 3 Classical Gas is
die CD die ik geript heb is overigens wel het orgineel
vreemd, heel vreemd

MichaelSS
11 november 2006, 16:46
Netjes :dance:


Maar ik hoor een valse snaar.

rickert
11 november 2006, 19:14
Netjes gespeeld!

en grappig die EC discussie :noob: vriend van me heeft een oud lesboek waar ook in staat dat EC het speelt

Stardust
11 november 2006, 20:03
@koella: klopt, het tempo is inderdaad niet helemaal constant...iets om aan te werken!

@MichaelSS: ik denk dat mijn g-snaar ietsje te laag is gestemd...bedankt voor het opmerken

Grappig dat niemand iets over het getik van mijn fingerpicks zegt, ik stoor me er bij het terugluisteren namelijk gigantisch aan...misschien let ik er dan wel te veel op...

Om de EC discussie nog iets gecompliceerder te maken: op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_Gas) staat dat deze versie van Classical Gas gespeeld wordt door, jawel....Mark Knopfler!

Spitfire
11 november 2006, 20:16
Om de EC discussie nog iets gecompliceerder te maken: op Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Classical_Gas) staat dat deze versie van Classical Gas gespeeld wordt door, jawel....Mark Knopfler!
wat?!
op die Time Pieces CD bedoel je?

Kamicolo
12 november 2006, 00:33
het liedje klinkt mooi, vind de intro alleen wel het mooiste gedeelte van het liedje:P

en over het dat EC het gespeeld zou hebben kom op mensen EC en klassiek? hij speelt het misschien heel soms in zijn vrije tijd maar hij zal dit echt nooit gaan coveren.. (als je goed luisterd hoor je ook wel helemaal geen Eric Clapton style in het nummer)
ik heb alle cd's van hem en heel veel bootlegs en meer dan 50 dvd's van Clapton en nergens speelt hij dit nummer of enigzins iets van klassiek

koella
12 november 2006, 00:53
Ik vind het qua stijl ( finger picking ) wel iets weg hebben van "signe" op zijn unplugged cd.

Ps het is trouwens geen klassiek.

stratokai
12 november 2006, 11:41
Mooi gespeeld.
Ik ken dan weer de versie van Jan Akkerman. Ook het luisteren waard!

Don Capo
13 november 2006, 10:45
Grappig, uit welk boek heb je dit, speel hem precies zo?. Vind het wel ok hoor. Beetje zoeken af en toe naar de juiste snelheid maar daar is dit nummer juist ook goed voor te gebruiken. Blijft toch een beetje het geeikte nummer voor fingerpickers. Ik weet niet of je de versie van Tommy Emanuel kent maar die is echt te waanzinnig voor woorden.

hendrix2
13 november 2006, 18:03
Grappig, uit welk boek heb je dit, speel hem precies zo?. Vind het wel ok hoor. Beetje zoeken af en toe naar de juiste snelheid maar daar is dit nummer juist ook goed voor te gebruiken. Blijft toch een beetje het geeikte nummer voor fingerpickers. Ik weet niet of je de versie van Tommy Emanuel kent maar die is echt te waanzinnig voor woorden.
Die van TE is echt geniaal, Tommy Emmanuel voelt de muziek echt en de gitaar is echt een verlengstuk van zijn lichaam, hij beheerst het gewoon tot in de puntjes. Maar je raakt er wel door gefrustreerd als je zijn versie probeert te spelen :d