PDA

View Full Version : 1 humbucker 2 singlecoils 2 volume knoppen



Madcow
10 november 2006, 19:27
Heej, binnenkort kom een humbucker binnen, en ik zou graag zon killswitch willen(oid) heeft iemand een schema waar dat opstaat? 1 humbucker tegen de brug, 2 single coils tegen de hals,
bvd :strat:

hassent
10 november 2006, 19:42
Killswitch??? leg ff uit wat je bedoeld.

Madcow
10 november 2006, 19:45
een beetje rage againt te machine stijl, switches tussen humbucker of wat dan ook, maar met 2 volume knoppen, dus de ene op nul, en als je schakelt tussen de 2 dat je dan een happerent effect krijgt, ik ben heel onduidelijk duz vandaag link: http://www.youtube.com/watch?v=HNtUpnPth_0 de ninja

piezo
10 november 2006, 20:01
Dat van die video gaat dus op een HSS configuratie (waarschijnlijk met 5 standen schakelaar) niet werken.
Je zou een momentschakelaartje (verbreek-pulsschakelaar) tussen de pots en de output kunnen monteren. Als je er op drukt wordt je signaal onderbroken. Zou ook nog wel eens sneller kunnen werken dan een tuimelschakelaar.

hassent
10 november 2006, 20:17
Ik zou niet kiezen voor een verbreekschakelaar, maar juist voor een schakelaar die het signaal aan de massa legt. Dan is ie echt stil als je 'm 'uit' zet.

piezo
10 november 2006, 20:21
Ik zou niet kiezen voor een verbreekschakelaar, maar juist voor een schakelaar die het signaal aan de massa legt. Dan is ie echt stil als je 'm 'uit' zet.Je hebt gelijk. Een maak-schakelaartje dus.

hassent
10 november 2006, 20:24
Dank je, maar daar ging het me niet om hoor ;) .

piezo
10 november 2006, 20:28
Maakt niet uit. Zo is het voor de topicstarter duidelijk dat de "deskundigen" het eens zijn.
(Dat komt niet zo vaak voor op dit forum, dat weet jij ook wel. :D )

hassent
10 november 2006, 20:32
:seriousf: :seriousf: Ach ja, we doen ons best he.... Maar gitaristen blijven nu eenmaal haantjes... Anders waren we wel bassist geworden, toch?

AvU
11 november 2006, 19:45
pas op je woorden,... ;)

hassent
11 november 2006, 20:22
Hé! Een bassist die zich angesproken voelt.... Zeldzaam!:seriousf: