PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Special II goede beginners gitaar?



D.D
10 november 2006, 18:48
Hallo allemaal, ik wil binnenkort net als velen beginnen met gitaar spelen en ben dus opzoek naar een eerste gitaar. Een vriend van me die zelf al velen jaren gitaar speelt raad mij een Epiphone Les Paul Special II aan. Ik was benieuwd of dit inderdaad een goede eerste gitaar is.
Ik wil voornamelijk rock (met hier en daar een beetje punk) gaan spelen.
Zoeken naar deze gitaar leverde weinig op dus ik hoop dat jullie wat goede tips/reacties hebben :)

Tho
10 november 2006, 18:55
ja hoor, prima dingetje. Je kan er altijd nog andere humbuckers in zetten :)

GibsonDC
10 november 2006, 19:02
ja hoor, prima dingetje. Je kan er altijd nog andere humbuckers in zetten :)
Ik vind het echt een verschrikkelijke gitaar hij ontstemd als de #@#$$@ en hij heeft een geschroefde hals enz. Als ik jouw was zou ik een Squier of een LC of een duurdere versie van een epiphone ofzoiets dergelijks.

D.D
10 november 2006, 19:05
oke bedankt voor de reacties nog andere surgesties voor een goede beginners gitaar voor onder de 300 euro? (alleen voor de gitaar, dus niet voor gitaar+amp)

Tho
10 november 2006, 19:06
@ GibsonDC:
Hij is een beginner.. het maakt het waarschijnlijk nog niet uit of hij een geschroefde hals heeft. Bovendien moet je érgens op beginnen, en dit lijkt me een prima beginnersgitaar. Ook squier en LC hebben hun mankementen en constructiewijzen waar we het misschien niet mee eens zijn. maar dat is persoonlijk.
@ DD: Kijk inderdaad wel verder! en test zo veel mogelijk uit.

D.D
10 november 2006, 19:12
bedankt voor de snelle reacties, denk dak gewoon een middagje door feedback ga lopen en alles even horen enz. :P

The Underdog
10 november 2006, 19:21
Schitterende gitaar voor de prijs! Kopen zou ik zeggen!

jelledevos
10 november 2006, 19:24
je kan ook een stagg les paul kopen. even duur iets meer gitaar

Tho
10 november 2006, 19:35
je kan ook een stagg les paul kopen. even duur iets meer gitaar

Dat woord kennen we hier niet, en willen het ook niet meer horen

D.D
10 november 2006, 19:39
wou net zeggen, dacht dat je juist vooral weg moest blijven van een stagg :???:

Tho
10 november 2006, 19:41
wou net zeggen, dacht dat je juist vooral weg moest blijven van een stagg :???:

Het is gewoon geen kwaliteit. Af en toe heb je er een uitblinkertje tussen zitten maar dan heb je geluk. Over het algemeen zijn ze gewoon heel erg slecht.

Pentatonic
10 november 2006, 19:52
ik vraag me af hoeveel kopers stagg zo al is misgelopen :seriousf: , ik heb er echt nog nooit iets goed over gelezen op internet.

ligt het aan mij of begint echt IEDEREEN gitaar te spelen? het eerste jaar bij ons in de muziekschool bestaat voor 70 procent of meer uit beginnende gitaristen en bassisten.

jelledevos
10 november 2006, 22:46
echt serieus ik vond die stagg les pauls best goed voor hun cheapheid :P
veel beter dan een squier iig. epiphone les paul is beter maar ook 3 keer zo duur. een special is dan weer een lulligere gitaar vind ik. dus sluit het niet uit iig

The Underdog
10 november 2006, 23:44
echt serieus ik vond die stagg les pauls best goed voor hun cheapheid :P
veel beter dan een squier iig. epiphone les paul is beter maar ook 3 keer zo duur. een special is dan weer een lulligere gitaar vind ik. dus sluit het niet uit iig
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik ben helemaal geen snob die alleen maar gibson aanvaardt, maar die stagg "les paul" is echt brol! De squiers die ik bespeeld heb waren allemaal echt heel bespeelbare gitaren, dat kan ik van geen enkele stagg zeggen. Wat is er mis mee? Voelt als plastiek aan (is het plastiek?), actie is 5 cm, kromme hals die niet meer hersteld kan worden, slecht hout, niet in stemming te krijgen,.... Andere merken in dezelfde prijsklasse die stukken beter zijn zijn squier, epiphone, ibanez, richwood,... Alhoewel, bij richwood zit er ook heel veel rommel, maar ook heel veel lekkere gitaartjes.

peter36
17 mei 2007, 23:17
Ik zit ook te kijken naar een mooi Les Paul model. Epiphone klinkt erg leuk natuurlijk, maar volgens een paar bronnen kun je beter kijken naar een Jack & Danny YC-LC1, ook een Les Paul, maar net iets mee gitaar en wat betere kwaliteit voor hetzelfde geld.

Hij's overigens te krijgen bij Musicstore (www.musicstore.de, site ligt er momenteel even uit).

Pepe
18 mei 2007, 00:38
haha, de eerste keer dat iemand een Stagg aanbeveeld

ja, het moest er eens van komen natuurlijk

iwamoto
18 mei 2007, 04:35
gelukkig is jelle de vos al een tijdje niet meer op gitaarnet geweest, de viezerik, stagg, bah!!!

Nohead
18 mei 2007, 14:22
Ik heb zelf ook de Epi Les Paul Special II en ik ben er zeer te vreden over.
Kijk het is geen top gitaar, en de meeste budget gitaren hebben naar mijn idee wel cheap hardware opzitten. Dus jah maar voor 190eurie is het zeker geen miskoop. Na een afstelbeurtje speelt het vrij aardig, zeker een leuk gitaartje om mee te beginnen.

vox
18 mei 2007, 17:04
stagg jahgg gaan we schelden??? nee toch???

ik heb sinds kort een epiphone sg special II gekocht en die bevalt me super als backup gitaartje.. heeft dezelfde species als de les paul special II (geschroefde hals, 1 tone 1 volume, zelfde pickups, een pickup switch) alleen de body is anders.. dat zal ook wel wat uitmaken in de toon.. ik heb de les paul versie ook geprobeerd.. ben een les paul fan.. maar ik vind hem niet zo lijken op een les paul.. maar een leuke beginners gitaar is het wel...