PDA

View Full Version : Shuffle



Michel89
10 november 2006, 16:56
Nieuwe opname;
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=4649512

In mijn vorige post werd me verteld dat ik aan mijn sound moest werken, en dat me schredden niet lekker klinkt. Ik heb aan mijn sound proberen te werken en denk zelf dat het er op vooruit is gegaan. Dit voornamelijk door experimenteren met toonknoppen op tubescreamer en gitaar, en op me versterker met de equalizer en Reverb. Ook het aanschaffen van een extra distortion pedaaltje heeft voor mijn gevoel positieve werking op me toon en zorgt nu voor wat meer variatie (Ik heb deze alleen op bepaalde delen gebruikt!). Zelf denk ik dat er verbetering is en hoop dus ook graag op een reactie hierover. Als het nogsteeds niks is moet ik echt een keer wat nieuw materiaal gaan kopen. :seriousf:

Verder, um, deze opname is in een keer opgenomen en ik heb gerpobeerd (op advies van bepaalde mensen) een beetje rustig aan te doen. Tenminste dat heb ik op het grootste deel van deze imrprovisatie gedaan. :dance: Um helemaal in het begin van dit ding heb ik gebruik gemaakt van een slide, mischien is dit niet helemaal gegaan naar wensen, maar dat laat ik aan jullie over.

Reacties zijn nogsteeds welkom. :cheerup:

GibsonDC
11 november 2006, 19:32
De slide bevalde me totaal niet sorry dat ik het moet zeggen maar het klinkt heel vals.... en dat shredden er tussen zou ik er zelf tussen uitlaten(in zo'n nr.), want het gaat te veel op en neer ( de snelheid) vind ik zelf (maar dat is smaak)... Maar er zitten wel een paar leuke stukjes tussen hoor. Gewoon blijven oefenen komt vanzelf wel :)

Michel89
11 november 2006, 21:48
Vrienden op msn die ik het stuurde zeiden ook dat de slide niet goed klonk, dus ik verwachte dat al te gaan horen. :dance: Wat ik me voornamelijk afvroeg is wat er van de tone/sound wordt gevonden, aangezien in mijn vorige post werd gezegt dat deze niet echt goed klonk, daar heb ik heel veel mee geixperimenteert en ben meer tevreden zelf maar wat vinden de andere mensen?

Verder thx voor de reactie GibsonDC... :dance:

wiltin
12 november 2006, 11:14
Het is niet mijn gewoonte om te reageren op met bloed zweet en tranen verkregen opnames en daar kretiek op te uiten daar ik zelf helemaal niet kan soleren. Maar in deze opname vielen me toch een aantal punten op:

Het begin deed me meteen naar het klikweg knopje zoeken ronduit vals.
Verder vier me door het hele stuk op dat je constant achter de feiten aanloopt, je doet zo je best op de snelheid (wat je waarschijnlijk nog niet beheerst) dat je continu bezig bent een inhaalrace op de backingtrack te houden. Verderop in het nummer wordt je wat warmer en gaat het je aardig lukken.

Het geluid: Ja dat is heel perssonlijk natuurlijk ik vond in iedergeval dat er een vreselijke rochel in je geluid zit.

Blijf expirementeren, laat desnoods je backingtrack wat langzamer lopen od doe wat minder je best op snelheid zodat je wat minder snel in de knoop komt.

Michel89
13 november 2006, 18:47
Wat bedoel je precies met een inhaal op de backingtrack houden? Voor mijn gevoel ben ik hier namelijk niet echt mee bezig, maar mischien bedoel je iets anders dan ik denk, of merk ik mijn eigen fouten niet zo goed. Verder echt mijn best op snelheid doe ik niet, verder op in de backing track speel ik gewoon sneller dan eerst, dat doe ik het eerste deel minder. Maargoed thx voor de reactie ik snap alleen dat inhaal op de backing track gedeelte niet echt. :seriousf:

Tja en met sound, ik twijfel, mischien is idd de rochel te erg, maar ik haat helemaal gladde distortion.

benwave
13 november 2006, 19:51
Tja Michel

Ik zou me spullen als ik jou was nog niet gelijk verkopen en om nieuwe sjezen.
Daar ligt het echt niet aan.

Ik heb het net helemaal uit kunnen horen, koste wel moeite.
Je bent er nog echt niet wat betreft de blues. Het is hard maar ik moet het zeggen, het is echt vreselijk. Het lijkt wel of je ons hier in de maling zit te nemen.
Als je serieus ben en je wilt echt the blues spelen luister er dan eerst eens naar. Misschien kom je dan zelf tot de conclusie wat er allemaal mee mis is.

Het gaat zowiezo niet om de hoeveelheid noten die je speelt, het gaat erom hoe je ze speelt, en het gevoel wat je er inlegt.

En dat is nogmaals vervelend om te zeggen bij jou ver te zoeken

Michel89
14 november 2006, 01:18
Jemig...
Iets minder had wel gemogen, maar je zal wel geleik hebben. http://www.youtube.com/watch?v=fWOlscGFiJQ Deze doet me zoiezo aan het feit herinneren hoe erg dat waar is wat je zegt. Maar bij een deel van naar mijn mening goede gitaristen is het wel zo dat sneller spelen ook gevoel in muziek kan leggen juist. Reacties van andere mensen doen blijken dat dit er bij mij totaal niet uitkomt, maar tzal wel onervarenheid zijn ik speel een jaar of zoiets echt een beetje serieus gitaar, maar dat je beweert dat ik jullie in de maling probeer te nemen is uiteraard belachelijk.. Ik post niet om mensen in de maling te nemen, maar meer om tot bepaalde conclusies te komen over me gitaar spel enzo, die ik zelf mischien omdat ik zelf het gespeeld heb minder kritisch naar kijk, mischien omdat ik toch vaak wel met tevredenheid kan kijken naar wat ik gepresteert heb ten opzichte van oudere opnames (Waarover een maand of 3 geleden mensen nog zeiden dat ik sloom en houterig speelde), maar door reacties van andere mensen hoor je ook van een ander wat beter kan op dit moment.

Das denk niet meer tempo maar gevoel en nootkeuze, (Hiermee zeg ik niet dat mijn tempo geweldig is) zoals wat jullie nu zo'n beetje hebben gezegt, wat naar mijn mening een beetje lullig neergezet is maar het is tenminste duidelijk en toch bedankt. Als ik echt goed naar muziek waar ik van hou luister hoor ik eigenlijk ook niet heel veel snelheid hoor, mischien in een aantal SRV/Gary Moore/Julian Sas nummers een paar gekke snelle licks maar eigenlijk valt het wel mee. Mijn voornemen, wat eigenlijk al bij me vorige post had moeten gelden, maar ik zeg het nu voor defenitief: Niet meer raggen. :D

benwave
14 november 2006, 08:29
He Michiel

Laat ik eerst dit zeggen .. Ik vind dat je in ieder geval goed omgaat met kritiek.. dat siert je.
Van dat in de maling nemen was natuurlijk bijwijze van spreken he.
Yngwie Malmsteen , Steve Vai, Joe satriani, Dit soort godgitaristen beheersen echt alles. Vooral hun timing en techniek is natuurlijk fenominaal.
Mijn advies is speel gewoon wat minder noten in de zelfde tijd maar probeer ze qua toon en timing goed te krijgen. Snelheid dat komt vanzelf wel