PDA

View Full Version : Gelijmde breuken in hals.



Bram159
10 november 2006, 17:54
Goedenmiddag mede gitaarforumers,

ik had dus een vraag. Ik zou graag een epiphone custom midnight ebony willen hebben. Laast stond er wel eentje op marktplaats maar die is volgens mij weg. Dus ben ik op ebay gaan kijken en daar vond ik een stuk of vijf epiphone custom. Deze gitaren zijn rond de 500 euro en dan zijn ze nieuw.

Maarrrrrr, deze gitaren hebben transportschade opgelopen en hebben wat krassen en wat deuken. Maar er staat ook dat er een llichte breuk gelijmt is. Deze lichte breuk zit tussen de hals en de kop en die is dus weer gelijmt en ze zeggen in de tekst dat het geen effect heeft op klank en bespeelbaarheid.

Mijn vraag is dus, is dit waar? Of kan het in de toekomst toch wel problemen opleveren. Hier is een link:

http://cgi.ebay.de/EPIPHONE-Les-Paul-Custom-Midnight-Ebony-Ltd_W0QQitemZ250047426466QQihZ015QQcategoryZ46646Q QrdZ1QQcmdZViewItem

Op de foto´s zie je dat er een stuk lak uit de hals is en aan de zijkant kun je wel een scheur zien.

Alvast bedankt,

bram

sjoerd5
10 november 2006, 18:01
Deze gaat naar elecktrische gitaren

bass blom
10 november 2006, 18:13
550 voor een gitaar met neck crack?
wat kost die gitaar gewoon nieuw dan?
als het goed gerepareerd is hoeft het voor bespelen geen probleem te zijn.
maar als je hem gaat verkopen of inruulen krijg je heel weinig ervoor..

Bram159
10 november 2006, 18:16
550 voor een gitaar met neck crack?
wat kost die gitaar gewoon nieuw dan?
als het goed gerepareerd is hoeft het voor bespelen geen probleem te zijn.
maar als je hem gaat verkopen of inruulen krijg je heel weinig ervoor..

Volgens mij is het inderdaad gewoon een neck crack en dat stukje lak eraf dan.
In duitsland is de nieuwprijs 799 euro en in nederland kon ik hem niet vinden.

Wimvdb
10 november 2006, 18:34
Ik heb ervaring met deze winkel. Een sg worn brown gekocht ook met neckcrack , aan de pocket ( dus nog erger dan deze ) Was technisch niets van te merken alleen spijtig voor doorverkoopwaarde en looks. Echter doet het niets aan de klank/bespeelbaarheid.

Gitaar was er trouwens binnen de week. Het zijn trouwens de beschadigde stukken van Thomann

Noid
10 november 2006, 23:19
Een goed gelijmde neckcrack heeft geen nadelige gevolgen. Ter verduidelijking: De koppen van LP. SG. PRS achtigen worden bij het productieproces ook met lijm aan de hals verbonden. Lijm voor dit soort verbindingen is dus zeer gangbaar. De plek waar gelijmd is is ook het sterkste punt. Een breuk levert dus, mits goed gelijmd, geen problemen op.

M.b.t. lagere verkoopwaarde: als het goed gelijmd is en dit gelijmde vervolgens netjes weggewerkt wordt (overspuiten?) zul je het niet eens zien dat de neck gebroken is geweest.

drap
10 november 2006, 23:25
Niks mis met een goed gerepareerde headcrack. Ik heb zelf ook een crack in m'n hals-kop verbinding van m'n SG en merk er totaal geen nadeel van. Het voordeel is in ieder geval dat ie daar niet meer breekt als ie omvalt.

Is ook heel normaal bij een Gibson of Gibson-achtige gitaar. Het is nou eenmaal een zwak puntje van Gibson. Er zijn misschien nog wel meer +20 jaar oude Gibsons met een headcrack dan zonder.

Wimvdb
11 november 2006, 11:09
Er staan wel dezelfde epiphone's tussen voor minder geld. Kijk eens bij z'n andere aanbiedingen

imlikeajungle
11 november 2006, 11:27
Verandert een nekbreuk niks aan de sustain?

LostHighway
11 november 2006, 11:42
Verandert een nekbreuk niks aan de sustain?
Vergelijkbaar met neck through/set neck als je het mij vraagt.

sickpunk
11 november 2006, 12:11
als een breuk goed gelijmd is zal je er niets van merken, zowel qua geluid als sustain niet.(lijkt mij)

drap
11 november 2006, 12:30
Het verandert niets, maar dan ook echt helemaal niets aan je sustain, mits goed gerepareerd natuurlijk. M'n huidige SG met headcrack produceert een langere sustain dan de Les Paul zonder headcrack die ik ooit heb gehad. Maakt echt helemaal niets uit dus.

Bram159
11 november 2006, 14:28
Er staan wel dezelfde epiphone's tussen voor minder geld. Kijk eens bij z'n andere aanbiedingen

Ja klopt, er staat er eentje voor 499 euro, maar deze crack is ook een stuk groter geweest en heeft wat meer beschadiging. Maar ja als zo´n crack niks uit maakt kan ik die net zo goed nemen.

up-guitarman
11 november 2006, 14:58
Mja, uiteindelijk maakt een crack die goed gelijmd is niets uit.
Dus als je als koper een goedkope gibson wil scoren moet je voor zo eentje gaan !!!

Enra
12 november 2006, 10:26
Een breuk tussen kop en hals van een gitaar kan op zich uitstekend worden gerepareerd, maar worden maar al te vaak matig uitgevoerd door reparateurs die of de 'know-how' niet hebben (maar wel zeggen te hebben) of door ontoereikend gereedschap. De beste reparatie is nog steeds verlijmen en spalken (dwz twee stukken hardhout door de breuk heen plaatsten).

Ik zou met een aankoop als deze absoluut minimaal één jaar garantie op schrift vragen.

Bram159
12 november 2006, 13:00
Een breuk tussen kop en hals van een gitaar kan op zich uitstekend worden gerepareerd, maar worden maar al te vaak matig uitgevoerd door reparateurs die of de 'know-how' niet hebben (maar wel zeggen te hebben) of door ontoereikend gereedschap. De beste reparatie is nog steeds verlijmen en spalken (dwz twee stukken hardhout door de breuk heen plaatsten).

Ik zou met een aankoop als deze absoluut minimaal één jaar garantie op schrift vragen.

In de tekst staat ook dat je een jaar garantie hebt en de eerste maand kun je de gitaar nog terugsturen als je er ontevreden mee bent. Dus dat zit wel goed :)