PDA

View Full Version : Oeps, vergeten........



BB-Bertje
10 november 2006, 14:29
Al heel lang volg ik dit forum. En ooit al eens een topic gepost. Maar, heel onbeleefd, ik heb me nog nooit voorgesteld. Bij deze dan !!

Mijn grote hobby is muziek en dan met name blues. Vroeger speelde ik in een Drentstalige rockband en heb daarmee regelmatig op flinke podia gestaan. Ook meerdere CD'tjes opgenomen toendertijd.

Tegenwoordig speel ik in een strakke bluesband en maak daarmee het noorden van Nedeland onveilig.

Ik gebruik een Fender Strat (TEXMEX), een blonde Epiphone Sheraton en een Hamer Slammer Series (slide).
Dit versterk ik bij voorkeur via een Marshall JCM 800 top, aangesloten op een zelfbouw cabinet met 4x 12" Celestion Greenbacks.
Op zolder heb ik nog een oude Fender Concert Amp staan uit 1962, maar da's meer een collectersitem geworden.
Verder gebruik ik een paar pedaaltjes.

Het forum is voor mij een goede bron voor allerlei weetjes over gear en techniek omtrent het edele gitaarspel.
Hopelijk kan ik de rest ook laten delen in mijn ervaringen.

Groeten en tot ziens

rocker_71
13 november 2006, 13:11
Welkom bluesman. :strat:

Mooie gear heb je. Niet heel veel, maar wel erg lekker. En daar gaat het om. Dus je kent Lohues vast ook wel. Gave gast is dat en met zijn Louisiana bluesband klinkt het nog prima ook! Heb hem reeds 2x aan het werk gezien.

Welke band speel je zelf dan?

hendrix_appendix
14 november 2006, 11:55
Bijna 3 jaar forummen zonder je voor te stellen? Schandalig! En dan ook nog maar 6 posts? Ofwel 2 per jaar?

BB-Bertje
15 november 2006, 16:41
Ken Lohues redelijk goed. (Hij kent mij minder denk ik)
Daniël zat vroeger 2 klassen onder mij op de middelbare school. Hij zat toen in een bandje dat volgens mij Bedrock Shuffle heette. Toen speelde hij al weergaloos gitaar en was ik al zwaar van hem onder de indruk.
Later heb ik met mijn vorige band wel eens samen met Skik een feesttent plat gespeeld.
Mijn muziekale pad lijkt een beetje opdie van D., alleen alles wat hij doet doet hij 100.000 keer beter.
(Ben niet jaloers ofzo hoor)

Ik speel zelf tegenwoordig in Blues Avenue
zie www.blues-avenue.com

rocker_71
15 november 2006, 17:47
Ken Lohues redelijk goed. (Hij kent mij minder denk ik)
Daniël zat vroeger 2 klassen onder mij op de middelbare school. Hij zat toen in een bandje dat volgens mij Bedrock Shuffle heette. Toen speelde hij al weergaloos gitaar en was ik al zwaar van hem onder de indruk.
Later heb ik met mijn vorige band wel eens samen met Skik een feesttent plat gespeeld.
Mijn muziekale pad lijkt een beetje opdie van D., alleen alles wat hij doet doet hij 100.000 keer beter.
(Ben niet jaloers ofzo hoor)

Ik speel zelf tegenwoordig in Blues Avenue
zie www.blues-avenue.com (http://www.blues-avenue.com)

1) Cool! Lijkt me wel een aardige gozer
2) route 66 klinkt heel okee hoor, goede website ook. ;)