PDA

View Full Version : Adviezen gevraagd



Matses
10 november 2006, 13:27
Ik wil beginnen met gitaar spelen en ik zat te twijfelen tussen deze setjes:

Ibanez GSA6J Jumpstart (http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/gsa6jjumpstart/index.html)

Ibanez GRX40J Jumpstart (http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/grx40jjumpstart/index_e.html)

Squire Strat PAK (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0330800595)

Welke raden jullie aan ofhebben jullie nog betere adviezen?

Matses
10 november 2006, 17:43
Zoveel mensen hier en niemand die hier even zijn mening over uit kan spreken? ;)

Tho
10 november 2006, 17:46
Ik raad je aan om helemaal niet met zo'n starterspakket te beginnen, want groei je erg snel uit en je raakt er snel op uitgekeken.
Gitaarmerken die ik je aan kan raden:

Squier
Epiphone
Ibanez
Jackson
Dean

Die hebben goeie budgetgitaren

Versterker? Vox VT30 is naar mijn idee de beste bugdetversterker die er is. maar je kan een ook kleine Roland proberen. Succes

Spitfire
10 november 2006, 17:48
Het zijn alledrie prima setjes, maar het ideale (en veel forummers zullen het met mij eens zijn) is om te beginnen op een Roland Cube 15 (dat is een versterker voor alle duidelijkheid, kost ongeveer 100 euro) met een willekeurige Squier of een Ibanez (naja, niet de goedkoopste zeg maar). Daar komt een veel beter geluid uit dan die versterkers die bij zo'n starterspakket zitten.
Ik weet niet wat je voor stijl je bent van plan te gaan spelen?

Spitfire
10 november 2006, 17:49
@ Tho

Vox AD30VT bedoel je neem ik aan? Maar die zijn behoorlijk wat duurder dan een Roland Cube

Tho
10 november 2006, 17:51
Als je naar een gitarenzaak gaat, neem dan een ervaren gitarist mee die je kan adviseren. Ik weet niet wat je budget is, maar besteed zo veel mogelijk!
















en koop geen Stagg

Tho
10 november 2006, 17:52
@ Tho

Vox AD30VT bedoel je neem ik aan? Maar die zijn behoorlijk wat duurder dan een Roland Cube

Ja die bedoel ik ;) ja maar ik vind ze wel verdomd goed voor die prijs! :noob:

Matses
10 november 2006, 18:04
Zijn die versterkers in die setjes dan echt zo slecht?
Maar dan heb je wel meteen alle accessoires erbij.
Want bij die packs zitten volgens mij wel gewoon mooie gitaren.

Luke-wannabe
10 november 2006, 18:13
Valt nog mee...

Tho
10 november 2006, 18:34
Zijn die versterkers in die setjes dan echt zo slecht?
Maar dan heb je wel meteen alle accessoires erbij.
Want bij die packs zitten volgens mij wel gewoon mooie gitaren.

Er komt heeeeeeeeeel veel meer kijken dan alleen uiterlijk bij een gitaar. Sterker nog, uiterlijk zegt niets. De versterkertjes vallen wel mee hoor, het is toch maar om op te oefenen.

Pentatonic
10 november 2006, 18:48
nee dat vind ik niet, die versterkers bij een starterspakket zijn echt een ramp.

het is beter om 1 niveautje hoger te gaan en een Marshall MG Series 15 Watt of de genoemde amps te kopen.

en voor gitaar: met een squier kun je als beginner niet misgaan denk ik.

Tho
10 november 2006, 18:50
nee dat vind ik niet, die versterkers bij een starterspakket zijn echt een ramp.

het is beter om 1 niveautje hoger te gaan en een Marshall MG Series 15 Watt of de genoemde amps te kopen.

en voor gitaar: met een squier kun je als beginner niet misgaan denk ik.

Ja maar om te beginnen natuurlijk he. Hij weet nog niet of hij er mee door gaat, of dat hij het wel leuk vind. Gewoon een goedkoop versterkertje doen, maar de keuze van je gitaar wel goed overwegen!

Matses
10 november 2006, 19:07
Oké

En kan iemand uitleggen wat het verschil is tussen de standard Stratocaster en de Affinity Strat van Squier?

Spitfire
10 november 2006, 19:07
Ja die bedoel ik ;) ja maar ik vind ze wel verdomd goed voor die prijs! :noob:
ik heb er zelf een, en nu ik een footswitch erbij heb is dat (voorlopig) alles wat ik nodig heb

maar even over wat ik je zou aanraden, ik zou een Roland Cube 15 kopen (ongeveer 100 euro) met een Yamaha Pacifica of een Squier Stratocaster (bij deze gitaren zijn weer sub-modellen, prijs zit tussen de 200 en 250 euro).
Daar zou dan nog een kabel bij moeten (maximaal 10 euro) en een tas (goedkoopste is ongeveer 20 euro). Een strap heb je denk ik nog niet nodig, als je alleen op je slaapkamer speelt. Als je er om vraagt krijg je er wel wat plectra bij, misschien krijg je de kabel wel gratis (als je zegt dat je niet zo veel te besteden hebt en net begint), bij muziekzaken is dit 'afdingen' normaal.
Dus in totaal ben je dan ongeveer 350 euro kwijt. Maar dit zit natuurlijk wel ver boven de prijs van zo'n starterspakket.
Maar ik zou zeker in de winkel nog wat andere gitaren testen (Epiphone, Dean, Ibanez etc.). Dit zijn totaal andere gitaren, maar misschien liggen ze jou veel beter dan bovenstaande stratocaster-modellen.

Spitfire
10 november 2006, 19:16
en nog @ Matses

ik heb nu net mijn tweede gitaar gekocht en toen ik een beetje ging uitzoeken waar voor gitaar ik zou willen had ik ook zoiets van 'ik zie door de bomen het bos niet meer', wat jij nu waarschijnlijk ook hebt. Ik wist alleen zeker dat het een stratocaster-model zou worden. Maar daar schoot ik nauwelijks mee op, aangezien ik nog kon kiezen tussen een aantal merken die weer 10-tallen stratocaster-modellen hadden. In de muziekzaak heb ik niet alle modellen die daar hingen bespeelt, maar gewoon een paar uitgekozen en daar de fijnste uit gezocht (een Blade RH-2 Classic). Eerste paar dagen had ik nog wel iets van 'misschien waren die andere wel beter...' maar na een week ben ik zo verliefd op mijn eigen gitaar geraakt dat ik nu er niet eens meer aan denk. Soms moet je gewoon de knoop doorhakken zonder dat je iets helemaal zeker weet. En kies wel een gitaar die je ook echt mooi vind, aangezien dat wel je speelplezier bevordert.

Matses
11 november 2006, 16:00
Thnx voor al jullie adviezen!

Ben net naar de muziekwinkel gegaan en heb besloten een Yamaha Pacifica(Pacifica 112 brown sunburst) te kopen met een Roland Cube 30.
Alles bij elkaar(met kabel, hoes, plectra, enz..) voor 500 euri..

Tho
11 november 2006, 16:02
Thnx voor al jullie adviezen!

Ben net naar de muziekwinkel gegaan en heb besloten een Yamaha Pacifica(Pacifica 112 brown sunburst) te kopen met een Roland Cube 30.
Alles bij elkaar(met kabel, hoes, plectra, enz..) voor 500 euri..

Een zeer goeie keus, en een fijne deal!! Heel veel plezier ervan! Post je wel nog wat foto's van je Yamaha?

Matses
11 november 2006, 20:18
Ga em dinsdag ophalen, zal er foto's van maken :strat: :dance:

Spitfire
12 november 2006, 11:59
Yamaha Pacifica en Roland Cube is gewoon hét beginners-setje. En als je gitaar speelt puur om het spelen hoef je eigenlijk de rest van je leven nooit meer iets nieuws te kopen.

Matses
15 november 2006, 20:41
Heey! Heb gisteren mij Pacifica opgehaald, en hij speelt heerlijk :p
Het zijn niet echt mooie foto's, maar heb ze even snel gemaakt.
Morgen heb ik mijn eerste les :dance:

http://www.putfile.com/pic.php?img=3999167
http://www.putfile.com/pic.php?img=3999168

Tho
15 november 2006, 21:05
gefeliciteerd! Leuk om mee te beginnen! veel plezier er van, en héél veel oefenen

Spitfire
16 november 2006, 14:39
toppie set, kan je vast wel een tijdje mee vooruit.
en nu maar veel oefenen