PDA

View Full Version : Help!Twijfel tussen semi hollowbody of toch eerder les paul...



Innieminnie
10 november 2006, 12:34
Hoi allemaal,

Nog maar eens opnieuw terug hier op het forum... ik heb ondertussen al wat post gedaan over de hollowbody gitaren omdat ik daar eerst naar op zoek was... maar nu begin ik toch wel heel erg te twijfelen...

Het zit namelijk zo: ik ben een beginner en een paar weken geleden was ik al bij een paar muziekwinkels gaan kijken naar de prijzen en de info van een hollowbody gitaar. Dit was al lang mijn droom. Ik dacht dat ik er veel kanten mee op zou kunnen: zowel elektrisch spelen(vooral rock zoals The Cranberries, red Hot Chili peppers ed) als akoestisch zonder versterker. Nu ik hier echter op het internet overal rond kijk, lijkt iedereen het vreemd dat ik kies voor een hollowbody gitaar terwijl ik rock wil gaan spelen. Bovendien hebben de mensen van de muziekwinkels het me ook wat afgeraden. Zij hadden zoiets van: voor akoestisch te spelen kun je beter een akoestische gitaar hebben en om rock te spelen kun je beter een elektrische gitaar nemen... Maar de combinatie dus een semi-akoestische, lijkt niet populair te zijn. Komt er nog bij dat iedereen waarschuwt voor het rondzingen bij een hollowbody gitaar en k ben bang dat ik dit na een tijdje inderdaad ook vervelend ga vinden... Dus dacht ik: ik neem beter een semi hollowbody gitaar. Maar ik weet niet wat jullie vinden van een Les Paul en wat daar zowat de kenmerken en ervaringen van zijn...En zijn ze eigenlijk duurder dan een semi hollowbody gitaar of hetzelfde?

Dus: Ik weet nu echt niet meer wat ik moet kiezen :???: Help...

renier
10 november 2006, 12:43
een hollowbody is niet hetzelfde als een semi acoustische gitaar. de eerste is in principe een electrische gitaar met een klankkast, de tweede is een versterkbare acoustische gitaar. een hollowbody is niet onversterkt bespeelbaar, althans, niet buiten je slaapkamer.