PDA

View Full Version : vraagje mbt veiligheid..



jimihattricks
10 november 2006, 12:21
Hey mensen,

Ik ben momenteel bezig mijn pedalencollectie stevig uit te breiden, en uiteindelijk zal ik over zo'n 10 a 11 pedalen beschikken.. Ben geen batterijen-man, en ik wil aanvankelijk met adapter(s) gaan werken..

Nu heb ik dus een Ibanez adapter, met zo'n splitter, waarmee ik momenteel 5 pedalen voed. Als er nu nog 5 pedalen bijzet, kan ik dan t beste een tweede adapter kopen, of gewoon nog een extra splitter erbij..? En als ik dan een (geaard) verlengsnoer op mn pedalenplank zet met daarin die twee adapters en ik steek dit in een geaard stopcontact, ben ik dan veilig bezig..? En wat is het voordeel van een pedalpower verstekdoos (wat betreft veiligheid en/of geluid)?

Damn, ik kom wel heel erg n00b over zo :) maargoed ik wil voorkomen dat ik straks met een smeulend pedalenboard zit opgescheept..

ReinoutV
10 november 2006, 13:09
Qua veiligheid maakt alles op een adapter geloof ik niet zo veel uit. Het is alleen wel zo dat 10 pedalen redelijk wat stroom vreten. Je moet dus even uitrekenen of je adapter genoeg ampère levert voor alle pedalen.
Het voordeel van een pedalpower is dat je gescheiden voedingen hebt. Zo heb je minder gauw last van brom. Daar betaal je natuurlijk wel voor :). Fwiw: ik ben heel blij met de mijne, werkt perfect ruisvrij.

Wicked Willy
10 november 2006, 16:32
Behalve de Pedalpower van Voodoolabs is er ook nog de Burkey Flatliner (een duurder), maar wellicht beter alternatief.

Pun
11 november 2006, 00:11
Ik heb pas bij Feedback een 1Spot gehaald. Is eigenlijk ook een adapter maar dan met 1700 mA, dus hoef je haast nooit een extra adapter te gebruiken. Daarnaast is hij ook lekker smal, dus geen probleem om er nog een andere stekker ernaast in te steken, zoals wel het geval is met normale adapters.