PDA

View Full Version : Boss vs Digitech



Gitaargek
10 november 2006, 10:50
Okay, als ik nu naar mijn Digitech Hothead luistert, hoor ik een mooie distortion (dat vind ik persoonlijk). Ik lees en hoor wel is dat de Hothead een soort kloon is van de Boss DS-1. Klopt dit. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik denk ik vraag het even.

OJJVZ
22 december 2006, 16:45
Okay, als ik nu naar mijn Digitech Hothead luistert, hoor ik een mooie distortion (dat vind ik persoonlijk). Ik lees en hoor wel is dat de Hothead een soort kloon is van de Boss DS-1. Klopt dit. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik denk ik vraag het even.

No way dat dit een DS-1 Kloon is, ik heb ook de Hot Head, na heel lang boss-es getest te hebben, want die staan zo goed bekend.
Ik ga m nog niet uitgebreid reviewen oid, want ik heb m nogmaar 2 dagen, de eerste week is ALLES fantastisch :P, maar ik was in de winkel eergister, en ik teste wat pedalen, want k gebruikte eerst wel eens de Behringer Ultra Metal (Was al een stuk beter dan m'n Marshall MG15DFX distortion) en later meer de ingebouwde distortion van m'n Crate G160XL, maar die vind ik ook niet echt perfect. Dus ik ging die DS-1 en DS-2 maar testen, want ik hoorde best leuke soundclips, maar ik vond ze echt HELEMAAL nix, ook de MT-2 vond ik nix, en ik ben geen grote fan van de overdrives. Ik maar, omdat ik niet wist wat ik moest kopen, een Digitech testen, de hot head, die doet er heel ver weg wel wat aan denken, maar hij heeft niet zo'n hoge snerpende k**toon als de DS-1, ik vind lastig het geluid te omschrijven, de hoge tonen waren wat meer.. "smooth" zegmaar, en de lage tonen waren mooier en warmer. En hij had ook ietsje meer bass, ik wil geen HeavyMetal pedaal, maar een beetje bass is ook wel mooi. Ook was het geluid beter te regelen, met de 2 bands equalizer, ipv 1 "tone" knop.
(Liever had ik nog wat meer knopjes, maarja, mss maar een losse EQ kopen, 7 bands, kan je nog wat perfecter je sound afstellen.)

In iedergeval :P geen DS-1 kloon, naar mijn mening veel mooier dan de Boss DS-1, en alle andere boss pedalen, maar daar zullen wel veel mensen het niet mee eens zijn :P