PDA

View Full Version : Eerste keer iets opgenomen



marcelca
9 november 2006, 21:01
Hallo

Na een ander topic van mij, waar ik in vraag of het zinvol is om te posten als je nog niet zolang speelt heb ik wat argumenten gekregen om toch maar is wat te posten...



Ik speel nu net 1 jaar en heb sinds kort de mogelijkheid om de gitaarmuziek op te nemen en heb dit dus voor het eerst gedaan



Resultaat is dus opname van parisienne walkways van Gary Moore....., vind het een erg mooi nummer met veel bends... ( ben ik 2 weken geleden mee begonnen )



Zitten zeker wel wat foutjes in maar wil het jullie dan toch maar niet onthouden



Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.......



Opbouwende kritiek is zeer welkom, ik kan zo zelf ook een aantal dingen opnoemen die ik verbeterd zou willen hebben.., maar ben benieuwd wat jullie vinden...


Gear :

Epiphone LP custom
VOX ad30vt
POD XT Live ( hier heb ik mee opgenomen )

Mp3 backingtrack geladen in adobe audition

Voor de tabs maak ik gebruik van Guitar pro


Nu hier mijn soundlink (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=624369&songID=4645057)


alvast bedankt voor de reactie`s

X-Rated
9 november 2006, 23:00
Nou met die tone is niets mis vind ik hoor.

Het klinkt erg melancholisch, die gitaren huilen bijna (ik weet niet of dit de bedoeling was).

Wat je spel betreft: Je timing is op zich niet verkeerd, je moet nu gaan letten op niet al te veel stacato (als ik het zo goed zeg). Dat houdt in dat je de noten langer aanhoudt en afbreekt. Er vallen daardoor wat gaten.

Thumbs up en vooral zo door gaan.

Editje achteraf:

Ben het geheel met drap eens. Dat brengt een stuk meer beweging in je spel (letterlijk en figuurlijk ;)).

drap
9 november 2006, 23:03
Je geluid is niks mis mee. Mooi rond en vol.

Als opbouwende kritiek zou ik zeggen, ga aan je vibrato werken, want ik er heb er niet één ontdekt en dat maakt juist een dergelijk stuk als dit smeuig. Tja, en timing enzo, maar dat mag je ook niet verwachten van iemand die net een jaar speelt. Dat komt met de jaren. Verder gewoon doorgaan en blijven oefenen, het begin is er in ieder geval :)

iwamoto
10 november 2006, 01:05
hehe, de tone is echt lekker,
ik herken wel wat dingen waar ik in het begin ook last van had, probeer eens te spelen, en elke noot zo lang mogelijk ingedrukt te houden, ook al gaat het lelijk door elkaar klinken, maakt nu even niet uit, waar het om gaat, is dat je een "overstap-balans" vind, en dan gelijk de vraag, haal je na elke noot je vinger gelijk van de snaar? zo van "tik - weg" of laat je hem ook nog eens staan voor het brede vibrato effect zoals hierboven gemeld werd?

verder klinkt het echt netjes voor 1 jaar, dat wel :)

edit, wat mischien ook nog werkt voor je, is wat meer sliden, dus je vinger ingedrukt over de snaar laten gaan, maar dan wel met een dusdanig tempo, dat het bijna niet te horen is, zeg maar, zoals de veren in je bed, je voelt ze niet echt, maar je weet dat ze er zitten, en het voelt lekker aan, zo moet een slide ook worden bij dit soort tussenstukjes :)

marcelca
10 november 2006, 04:59
Hi

Bedankt voor reacties al

Dit soort kritiek daar kan ik wat mee.....

Vibrato zou ik idd ook graag toevoegen, dat hoort gewoon in dit nummer, maar vind het vreselijk moeilijk om te doen, soms lukt het een beetje maar denk dat ik hier nog niet de goede techniek voor heb.. ( oefenen, oefenen, oefenen )

Weet op zich theoretisch wel hoe ik het zou moeten doen maar mijn pols werkt niet echt mee :seriousf:

dit word gewoon ook heel erg veel oefenen..


Ik bemerk mezelf ook dat ik noten soms te kort aanhoud om op tijd te zijn voor de volgende noot, denk dat de tip om wat meer te sliden een goede is omdat het vaak ook noten zijn op dezelfde snaar


Volgens mij is staccato idd de goede term ervoor ( zo hoort het nummer niet natuurlijk )


Bedankt in ider geval vast voor de tips, ik leer het mezelf volledig aan, ik heb namelijk geen les..

Michel89
10 november 2006, 09:50
Ik vind het ook een geweldig nummer, maar ook best goed uitgevoerd, en je toon past er gewoon perfect bij, ook al is ie niet 100% als Gary Moore maar lijkt er erg op, in ieder geval wel genoeg dat de feel van het nummer er echt uit komt, das bij mijn opnames van nummers nog nooit zo gelukt.

Ik zie nu plotseling in dat iedereen een PodXT dinges gebruikt om op te nemen en zie dat het steeds geweldig klinkt bij iedereen qua toon dus ik ben bang dat ik er zelf ook een moet aanschaffen. En jij vooral zo door gaan het klinkt lekker. :seriousf:

meul
10 november 2006, 12:47
Hey Marcel,

voor iemand die 1 jaar speelt vind ik het best erg oke! en tof/dapper dat je gepost hebt!

je spel klinkt nog wat houterig hier en daar, dit komt denk ik voornamelijk door je gebrek aan vibrato, je gebruikt dit haast helemaal niet, dit is wel nu net wat een noot doet leven en jouw spel persoonlijkheid zal gaan geven in de toekomst.

wat je wel weer goed doet is benden, weliswaar is het nog niet al te gevarieerd maar je bends zijn wel zuiver! je oren doen het dus! dit is wel voorwaarde nummer 1 om te ontwikkelen. gewoon doorgaan en misschien moet je jezelf ff verdiepen in vibrato, dit maakt of breekt een speler!

marcelca
10 november 2006, 16:02
bedankt voor de tips en de complimenten natuurlijk ( blijf een mens he :p )

Ben idd helemaal weg van de pod xt live, tones die erin zitten en die je erin kan zetten zijn echt helemaal te gek


benden heeft behoorlijk lang geduurt voordat ik het overal op de hals zuiver kan spelen ( en zonder bijgeluiden ) , dit was namelijk een zeer groot probleem.., en hier ben ik ook zeker nog niet mee uitgeleerd..

De houterigheid was mezelf ook opgevallen maar wist niet precie waar het aan lag, behalve te weinig ervaring dan

denk dat het een combinatie is van geen vibrato ( hier moet ik me zeker meer in verdiepen ) en de noten te kort aanhouden zodat het geen flow heeft ( loopt niet helemaal door )



al met al super dat er zoveel reactie`s zijn

marcelca
10 november 2006, 16:35
heeft iemand nog goede tips over het aanleren van vibrato

wat ik er over terug kan vinden is dat je in principe het niet met vingers doet maar met je pols, dus vingers in 1 stand houden en je pols draaien met als draaipunt de ruimte tussen je duim en wijsvinger ( waar je hals inligt )


heb ik dit goet begrepen ???

voordat ik het mezelf verkeerd aan ga leren,


soms in bepaalde nummers lukt het een beetje maar zodra ik moet benden in combinatie met vibrato word het meer een dubbele bend als dat het een bend met vibrato word ( veel oefenen dus maar )

Michel89
10 november 2006, 17:15
Vibrato is een kwestie van oefenen.

In deze video (bij anderhalve minuut) zie je uitleg over naar vele mensen hun mening de perfecte vibrato, dit is ook hoe ik het probeer te doen, je hoeft geen enorme fan van BB kings gitaarspel te zijn maar zijn vibrato is erg goed. (en ik vind hem als zanger erg goed maar daar gaat het nu niet over) kijk hoe hij het doet en probeer het op die manier te oefenen. :seriousf: Dit is wel makkelijker met wijsvinger dan andere vingers maar zo hoort ie;

http://www.youtube.com/watch?v=-UsEsYbaX7Y