PDA

View Full Version : les paul standard vs classic?



Orpheo
9 november 2006, 19:33
Ja uhm, mensjes, wat is nu het verschil tussen een les paul standard en de classic? ik zie t eigenlijk niet zo....

















:noob:









nee zonder dollen. ik heb t al aangetipt hier en daar, maar Les Paul nummer 4 dringt zich bij mij weer aan. Zoals sommigen wel weten heb ik ongelooflijk zitten gassen (al vanaf t begin eigenlijk) op een page les paul. Ik kan 'm betalen, maar hij is t 'net' niet qua sound. ik heb afgelopen week stuk of 20 les pauls weer getest, verspreid door t land, van customshop R7/R8/R9 tot goedkope(re) standard faded. Allemaal hadden ze 'net' niet wat ik zocht.

een warme, ronde tone, zingend, complex, diepgang, en toch een lekkere bite en felheid. helder, warm, en op de brug niet modderig, en op de hals gewoon dik en vadzig. eentje die perfect luistert naar wat ik doe, en dat versterkt.

Gisteren bij max guitars (sorry, ik zou er NIET meer heen gaan, maar was vrij van de uni, en daar hebben ze soms HEEL mooie les pauls hangen!), en werd geholpen als vanouds. Alvast de kerst spirit? Oh wil je deze? geen punt. hier, probeer maar, ff lekker open die hap! hopaa!!!

gisteren de volgende les pauls getest:

LP Standard '05 Rootbeer. 60ies hals.
LP standard limited edition met birdseye-top, '04. tussen 50ies en 60ies hals
LP standard '96. 50ies hals
LP Standard premium plus '05. 50ies hals
LP standard '05 (of dat nu n premium is weten we niet meer). IETS dunner dan 50ies hals maar wel lekker rond!

vast nog meer, maar alleen deze kan ik me heugen.

de winnaar was de laatste. Ik denk de meest perfecte aanvulling op mijn set, en qua looks... ik zal 't zo zeggen: Ik hield 'm naast de echte page-sig, en ze ontlopen elkaar qua looks niks. qua tone? verschil van hemel en aarde. deze is veel dikker, vadziger. Trekt je ballen uit je broek gewoon. de page is veel ingetogener.

Ik heb 't met de verkoper op n akkoordje gegooid, juist omdat ie weet dat ik op deze al zo lang zit te azen (als jochie van 9 had ik n poster van Page in mn kamer, en wilde ik al die gitaar... kan je nagaan).

dus dat is eigenlijk mijn nieuwe gitaar :)

even eeeen fotootje:

http://www.maxguitarstore.com/products_pictures/lpslightb1.jpg

ben als 'n kind zo blij!

Orpheo
9 november 2006, 19:35
effe over die top; de foto is niet super. de flame is wel heel goed/mooi gebookmatched, en is dieper dan t lijkt.

over slechte gibsons: DAMN ik heb eergisteren voor t eerst slechte gibsons gehad. echt slecht. klonken als een natte krant. zelfs die epi's klonken beter. goed dat even die illusie weg is.

drap
9 november 2006, 19:41
over slechte gibsons: DAMN ik heb eergisteren voor t eerst slechte gibsons gehad. echt slecht. klonken als een natte krant. zelfs die epi's klonken beter. goed dat even die illusie weg is.

Told ya, zelfs dat Epi's beter kunnen klinken.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens.

Orpheo
9 november 2006, 19:46
Told ya, zelfs dat Epi's beter kunnen klinken.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst trouwens.


ja t was even n shock :D :P

Negative K3 fan
9 november 2006, 19:57
ja dat van die slechte gibsons wist ik ook allang, ik heb in mn leven een paar ware gedrachten in handen gehad, daar kon niet alleen de gemiddelde epiphone tegenop, maar ook de gemiddelde squier.

Dirkdewaard
9 november 2006, 20:28
Mooie gitaar!, soms is het even zoeken maar dan heb je ook wel wat! Gefeliciteerd :lp:

(Grovers erop, nek breken en lijmen, neck afschaven, witte paf of zwarte T-top in de brug, 010 erop, push pull en raggen maar! :D )

bass blom
9 november 2006, 20:33
sjeessss lp nummer vier dus? :D
goed man!

drap
9 november 2006, 20:34
Neeeeejjjj!!!! Geen Grovers!!!... Dat vind ik zo niet Gibson he!

Agent_Smith
9 november 2006, 20:40
Gefeliciteerd Orpheo! Nu kom je gevaarlijk dicht in de buurt met het aantal van 4 LPs! ;)
En ook een uitstapje gemaakt vanaf de waanzinnige good-old 70s LP naar een nieuwe! Net als ik laatst. Hier de mijne ('05 Std PremPlus):
http://img504.imageshack.us/img504/2000/november06ba8.jpg

Orpheo
9 november 2006, 20:43
Gefeliciteerd Orpheo! Nu kom je gevaarlijk dicht in de buurt met het aantal van 4 LPs! ;)
En ook een uitstapje gemaakt vanaf de waanzinnige good-old 70s LP naar een nieuwe! Net als ik laatst. Hier de mijne ('05 Std PremPlus):
http://img504.imageshack.us/img504/2000/november06ba8.jpg

in de buurt van jou bedoel je? ;) jou edele status? ik zal t zo zeggen: i'm not done, not done at all!! :D

er zitten nog grovers op, maar ik wil er sperzels opzetten. ZOVEEl stabieler in stemmen.

Orpheo
9 november 2006, 20:45
Mooie gitaar!, soms is het even zoeken maar dan heb je ook wel wat! Gefeliciteerd :lp:

(Grovers erop, nek breken en lijmen, neck afschaven, witte paf of zwarte T-top in de brug, 010 erop, push pull en raggen maar! :D )

ik ga een setje mules van bareknuckle erin zetten, en ja, met push pulls. maar de hals laat ik lekker zitten! de hals word nickel cover, de brug zebra.

Agent_Smith
9 november 2006, 20:54
jou edele status?


Zeg, zullen we het gezellig houden?

Orpheo
9 november 2006, 21:04
Zeg, zullen we het gezellig houden?

t kwam er verkeerd uit. ik bedoelde zoiets als elite status. het selecte gezelschap van mensen met 4+ les pauls :)

Luca P
9 november 2006, 21:07
over slechte gibsons: DAMN ik heb eergisteren voor t eerst slechte gibsons gehad. echt slecht. klonken als een natte krant. zelfs die epi's klonken beter. goed dat even die illusie weg is.

Tja....een Toyota Celica schijnt beter te rijden dan een Maserati Bora..
Maar geef mij die Maserati maar!
Puur!!
Maar inderdaad ik heb een 1978 Les Paul Custom gehad en dat was zo'n natte krant...brrr...

Agent_Smith
9 november 2006, 21:11
t kwam er verkeerd uit. ik bedoelde zoiets als elite status. het selecte gezelschap van mensen met 4+ les pauls :)

Okee, no worries!
Maar ik zie dat niet zo eigenlijk. Sommigen hebben bijvoorbeeld een aantal (super-)stratjes omdat ze daarvan houden. Ik hou toevallig van LPs (en Marshalls for that matter) dus heb ik er daar een aantal van. Maar ik zie dat niet als een bepaalde status ofzo. Maar het zal best een redelijk select gezelschap zijn idd. :)

Agent_Smith
9 november 2006, 21:14
Tja....een Toyota Celica schijnt beter te rijden dan een Maserati Bora..
Maar geef mij die Maserati maar!
Puur!!


Nou als het om auto's gaat: een japanner boven alles. Alles!
:)

Luke-wannabe
9 november 2006, 23:27
Zo zeker mooie kleur!
Gefeliciteerd! Ik vraag me toch af waar je dat als student allemaal van betaald...

Orpheo
9 november 2006, 23:39
Zo zeker mooie kleur!
Gefeliciteerd! Ik vraag me toch af waar je dat als student allemaal van betaald...

ik heb n maandelijks inkomen van 1300 euro :) fooi, stufi, salaris. done :)

Luke-wannabe
10 november 2006, 00:42
De tering! Daar betaal je het dus allemaal van!!
Jezus.. Ik zi nu net op 200 euro... Met krantenwijk elke maandag, woensdag en zaterdag ochtend en drumles geven. Hoe oud ben je dan? En belangrijkst: waar werk je?

duckman
10 november 2006, 10:49
mooie gitaar man!!

ik ben benieuwd naar de nieuwe Gibsons, vooral de LP CLassic Custom ...die staat op mijn lijstje...
:dance:

http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/LesPaul/Classics/Les%20Paul%20Classic%20Custom/

http://www.gibson.com/Files//USA/2006products/LPCCAEGH1.jpg

duckman
10 november 2006, 10:52
Overigens hangt die JP LP daar nog??..die klonk wel super.

Ik vond bij MAx guitars die LP double cutaway erg mooi en goed klinken, deze:
http://i23.ebayimg.com/02/i/07/86/4f/e0_12.JPG

Orpheo
10 november 2006, 11:25
De tering! Daar betaal je het dus allemaal van!!
Jezus.. Ik zi nu net op 200 euro... Met krantenwijk elke maandag, woensdag en zaterdag ochtend en drumles geven. Hoe oud ben je dan? En belangrijkst: waar werk je?

ik ben 20.

ik werk bij een toko waar je per dag 50 tot 70 euro fooi casht (met 12 uur werk), en dat 4 keer in de maand ;) (de andere 4 keer is minder; 35 euro per dag fooi) en dan nog salaris.

@ duckman:
ah GAAF!!!! die classic custom vraaaagt om 'n verbouwing! (denkt aan Steve Stevens' les paul)

patricia
10 november 2006, 13:37
gefeliciteerd orpheo..ziet er gaaf uit!

Luke-wannabe
10 november 2006, 14:38
ik ben 20.

ik werk bij een toko waar je per dag 50 tot 70 euro fooi casht (met 12 uur werk), en dat 4 keer in de maand ;) (de andere 4 keer is minder; 35 euro per dag fooi) en dan nog salaris.
Dude.... Weet je hoe veel!

Les Paul
10 november 2006, 15:08
Overigens hangt die JP LP daar nog??..die klonk wel super.

Ik vond bij MAx guitars die LP double cutaway erg mooi en goed klinken, deze:
http://i23.ebayimg.com/02/i/07/86/4f/e0_12.JPG

Dank je voor het posten van die foto, nu hoef ik het niet meer te doen. Er zijn er 3 van in NL gekomen en ik heb er 1 van! Supergitaar!

Dirkdewaard
10 november 2006, 19:08
Specials zijn vet,

Droffie
11 november 2006, 20:20
mooie gitaar...maar zat de pick guard er al op of heb je die er zelf opgeschoefd?

Orpheo
11 november 2006, 23:47
mooie gitaar...maar zat de pick guard er al op of heb je die er zelf opgeschoefd?

zat er al op. en als ie dat niet zat, had ik 'm er wel op gezet. ik vind een LP zonder slagplaat echt een bloten-billen-gezicht hebben. hoe mooi de top ook is.