PDA

View Full Version : Lage E snaar glijdt uit tune-o-matic



Negative K3 fan
9 november 2006, 19:06
die nieuwe tokai die ik heb gescoord is een prima gitaartje, een beetje fretbuzz bij de laagste twee snaren alleen, maar dat is zo opgelost.

een probleem dat ik voor het eerst meemaak is dat de lage E snaar niet echt stevig in de tune o matic brug vast zit, bij een verkeerd aanslag zit hij niet meer in de gleuf van het zadeltje...

de snaren die er nu op zitten zijn wel redelijk dun (009 geloof ik), er gaat binnenkort sowieso een setje 010 of 010 HB op, misschien dat dat het probleem verhelpt.

heeft iemand anders die wel eens gehad?

Samder
9 november 2006, 19:56
Nee helemaal niet.. Ik heb wel gehoord dat het zo nu en dan wel is gebeurt bij jaguars en mustangs... maar bij tune o matics zou dat niet mogen gebeuren... Lijkt me erg hinderlijk!

Tristan
9 november 2006, 20:15
Misschien kan je het groefje gewoon wat dieper insnijden, of er een ander zadeltje opzetten?

Negative K3 fan
9 november 2006, 20:52
Nee helemaal niet.. Ik heb wel gehoord dat het zo nu en dan wel is gebeurt bij jaguars en mustangs... maar bij tune o matics zou dat niet mogen gebeuren... Lijkt me erg hinderlijk!

heel erg hinderlijk is het niet, maar ik vind het wel heel vreemd, het groefje is trouwens ook heel ondiep, ik zal hem eens vergelijken met mn agile.

Brammibal
9 november 2006, 22:32
He, dat heb ik ook met mijn tokai sg, het is vandaag zoon 2 keer gebeurt. ik heb de snaren meteen vervangen met een setje 0,10 en daarbij gebeurt het dus ook. Het is niet echt hinderlijk, maar ik denk dat ik hem wel een keer ga invijlen. ik heb deze hele middag zitten spelen, wat een heerlijke gitaar! Ook staand speelt die heel comfortabel, mede omdat die niet zo veel weegt.
Weet iemand of ik gewoon met wasbenzine de lijmvlekken weg kan halen ? Ik dacht dat op tokais geen cellulose lak zat, kan iemand dit bevestigen ?