PDA

View Full Version : Tremolo achtig expressie pedaal :P



OJJVZ
9 november 2006, 16:35
Ik mis heel soms een tremolo op m'n Ibanez met fixed bridge (RG321)
Op de Boss ME-50 zat een expressie pedaal voor de wah, maar daarmee kon je ook de toon verlagen of verhogen, klinkt dus als n tremolo arm.

Weet iemand zo'n pedaaltje te vinden voor n net prijsje?
Dus k wil n tremolo-arm, maar dan voor me voet :P

Otto

ponq
9 november 2006, 16:53
*kuch* Digitech whammy ? ;)

http://www.abcsounds.co.uk/images/digitech/whammy.jpg

OJJVZ
9 november 2006, 17:16
*kuch* Digitech whammy ? ;)

http://www.abcsounds.co.uk/images/digitech/whammy.jpg


Wah-wah, die je ook kunt gebruiken voor toonhoogte omhoog/laag ipv wah?
zal ff naar prijzen suchen.

ponq
9 november 2006, 18:40
Hier een voorbeeldje (niet briljant, maar je ziet wel een beetje wat ie kan):

http://video.google.com/videoplay?docid=5101110743219186813

Luister daarnaast naar RATM, radiohead, Muse etc.

ponq
9 november 2006, 18:45
deze thread dus... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71727

gitarist17
9 november 2006, 20:05
ik vind het echt drie keren niks.. filmpje/sound/manier van spelen..

erik

ponq
9 november 2006, 20:16
mee eens ;)

Heb je een betere filmpje om de Whammy te laten zien?

OJJVZ
9 november 2006, 21:21
ok, tnx voor vid.

maarum, ik leer bijv een solo, niet al te moelijke van IM uit hun vroegere jaren :P en daar gebruikt ie de tremolo om 2 frets.. 1 toon dus omlaag te gaan... als ie dat maar kan :P wat een normale tremolo in n strat ofzo, hoeft nog nieteens het zelfde te kunnen als een floyd rose.

Of gaat ie meteen 2 akkoorden:P?

[EDIT]
Oh laat maar, k weet al :P hij gaat niet meteen 2 akkoorden, hij kan ook wel wat minder, maarja, die prijs, ik ben maar n arme gitarist :P ff kieke of er nog wat goedkopers is

jorrit
10 november 2006, 09:58
1 noot omlaag? rechterhand op de body, linkerhand je hals naar voren trekken/duwen... luister bijvoorbeeld sweet child (guns'n roses) zit ook een whammy achtig efect in bij een noot in de solo..

ow check wel ff hoeveel je hals aankan, te ver is krak...:D

up-guitarman
10 november 2006, 13:46
1 noot omlaag? rechterhand op de body, linkerhand je hals naar voren trekken/duwen... luister bijvoorbeeld sweet child (guns'n roses) zit ook een whammy achtig efect in bij een noot in de solo..

ow check wel ff hoeveel je hals aankan, te ver is krak...:D

LOL

Die tehniek pas ik ook constant toe met mijn tele, en tot hiertoe geen problemen...

OJJVZ
11 november 2006, 00:10
whaha kan k proberen ja :P wat heb je aan n floyd rose als je je nek kan buigen :P

volgesmij heb k wel n redelijke nek, moet je niet doen met fde goedkoopste squiers, zitten knoesten in de nek, whaha, die van mij kan wel aan denk k, ookal is t niet al te dik, Wizzard 2 nek van Ibanez, zo'n btje de dunste van ibanez, glaub ich...

OJJVZ
11 november 2006, 15:01
1 noot omlaag? rechterhand op de body, linkerhand je hals naar voren trekken/duwen... luister bijvoorbeeld sweet child (guns'n roses) zit ook een whammy achtig efect in bij een noot in de solo..

ow check wel ff hoeveel je hals aankan, te ver is krak...:D


Uhm... ik heb me linkerhand nodig om de 15 vast te houden van B en hoge E... dan gaat t vrij lastig :P en die hals is vrij stug, hij geeft niet al té veel mee, dus dit is niet echt dé oplossing voor mij :P

jorrit
12 november 2006, 11:56
Uhm... ik heb me linkerhand nodig om de 15 vast te houden van B en hoge E... dan gaat t vrij lastig :P en die hals is vrij stug, hij geeft niet al té veel mee, dus dit is niet echt dé oplossing voor mij :P

slash doet het bijvoorbeeld met een les paul.. kan me niet voorstellen dat jou hals dikker is... je houd je noot gefret met je vinger aanslaan en buigen met je aandere hand ken ook...

OJJVZ
12 november 2006, 13:08
slash doet het bijvoorbeeld met een les paul.. kan me niet voorstellen dat jou hals dikker is... je houd je noot gefret met je vinger aanslaan en buigen met je aandere hand ken ook...


Hehe, lijkt me inderdaad stug, k heb bijna de dunste ibanez - nek :P
hm... ja op die manier kan natuurlijk ook :P ff me rg321'tje pakken

hm... gaat no niet echt lekker, hij is toch vrij stug, ookal is ie dun :P