PDA

View Full Version : Computer instellen voor Line6 Toneport UX2



BB-Bertje
9 november 2006, 15:28
Sinds kort ben ook ik het digitale tijdperk ingetreden met de aanschaf van de UX2. Ben erg tevreden over het ding.

Nu heb alleen nog 1 dingetje wat ik niet voor elkaar krijg.
Ik heb de UX2 ingesteld als "standaardapparaat" voor zowel afspelen als opnemen van geluid in Windows XP.
Echter als ik nu wil opnemen in Cool Edit Pro krijg ik een foutmelding en sluit het programma af.
Wel kan ik opnemen als ik de standaardgeluidskaart van de PC instel, maar ja, dan hoor ik mijn gitaar niet via de toneport.

(Eigenlijk is de vraag: Hoe stel ik mijn PC zo in dat ik zowel kan opnemen en playback heb via de UX2?)

Heeft iemand van jullie hier al eens mee geworsteld en wie heeft er tips voor mij???

BB-Bertje...........................

PS: sorry voor het nieuwe draadje, maar ik heb het hele Forum afgezocht naar relevante onderwerpen, en deze niet echt gevonden.

harrie-beton
9 november 2006, 17:25
mmm, cool edit is erg oud in computer jaren. Misschien is die niet compatibel met de ux2... Kan je aan de nieuwere versie adobe audition 1.5 komen en dan weer proberen?

Solidkick
10 november 2006, 09:36
mmm, cool edit is erg oud in computer jaren. Misschien is die niet compatibel met de ux2... Kan je aan de nieuwere versie adobe audition 1.5 komen en dan weer proberen?

Ik draai Cool Edit 2.1 op m'n laptop (Inspirion 9300) ism een UX2.
Zou dus moeten kunnen.

Crack of legaal?

BB-Bertje
10 november 2006, 11:27
Ik ben nog van de oude stempel. Dingen die goed zijn gooi ik niet gauw weg. Trouwens om digitaal bij te blijven heb je tegenwoordig een onbeperkt budget nodig en dat heb ik nou ook weer niet.
'k heb zelfs nog een (hele) oude versie van Cubase die het perfect doet, alleen heeft mijn (oude) compie onder W'98 de geest gegeven. Anders draaide ik daar nog op.

Toch maar eens kijken naar een nieuwe versie...........:-(

harrie-beton
10 november 2006, 13:16
solickick heeft Cool Edit samen met een ux dus het lijkt dat Cool Edit wel werkt.
Je kunt in Windows gewoon je eigen geluidskaart als Standaard kaart kiezen.
In Cool Edit zelf onder preferences kun je per muziek stuk die je maakt kiezen wat de bron is en wat de weergave kanalen zijn.

Op mijn eigen site staan zelfs screenshots van Cool Edit (ik werk al weer een tijd met audition 1.5).


http://82.73.149.77/server/website1/opname%20besides%20b%20one%20data/SITE/gear/podxt_cool_edit_multitrack.jpg