PDA

View Full Version : Weer een rate my tone topic!



Lacrimosa
9 november 2006, 14:19
Ik ben nu al een lange tijd aan experimenteren met het mixen. En ik heb zo het gevoel dat ik nog steeds dingen moet leren, vandaar deze topic.
Ben ook een nieuw nummer aan het schrijven, dus tips zijn altijd welkom!

Heb laatst de expansion van DFH (ezdrummer) ontvangen.
Net ff een sample gemaakt:

http://members.home.nl/r.basic/html/ismar%20-%20ezxsample.mp3

gitaar: ESP/LTD VB-200 (baritone)
podxt
reason (bass)
en dfh ezx


Zoals ik al zei, tips zijn welkom!

IamSam
9 november 2006, 23:39
Niet te bescheiden lacrimosa

Dat klinkt heel vet, ik was laatst op je site en wat ik daar hoorde klonk ook
verbluffend goed, ik vond het zelfs beter dan wat ik ken van Messuggah of hoe schrijf je dat.

Gewoon zo door blijven doen, en het zelfde live brengen,


Patat, zeggen we hier :-) :blast:

meul
10 november 2006, 12:56
dude,

wat wil je eigenlijk weten?
sound is vet, ik heb het gevoel dat drums fractie te zacht staan. sound is woest en duidelijk, maar het mist wat Beeeeeeeeeng! op snare en kick.
wat ik altijd wel heel cool vind van jouw opnamen dat ze op de 1 of andere manier altijd heel erg mooi in de diepte staan. mijn eigen opnamen vind ik altijd te ver naar achteren zitten en krijg dit maar niet echt lekker zonder dat andere zaken te veel worden aangetast. bij mij zit het probleem ergens in het mid-hoog, jij doet dit een stuk beter.

Lacrimosa
10 november 2006, 14:00
hey IamSam: bedankt voor je reactie :)! Waar kom je vandaan?

meul:

Ik zoek altijd naar tips, want tevreden met een mix ben ik nooit! Ik weet nooit zeker of ik dingen wel goed doe, want ik heb altijd alles zelf uit moeten zoeken door trial-and-error hehe!
Ik heb deze keer echt bijna geen plugins gebruikt, alleen c4 (andy sneap preset) op de gitaren (4 rhythm tracks 100L 100r 80l en 80R), ietsiepietsie compressie op de masterbus en tot slot nog c4 op de masterbus(en een limiter natuurlijk hehe.
Wat je ook zou kunnen proberen is c4 op je masterbus zetten en dan vanuit de "multi opto mastering" preset verder tweaken. Ik heb gemerkt dat die preset de mix fijn balanceert.

Bedankt voor je reactie! :)

meul
10 november 2006, 14:52
hey IamSam: bedankt voor je reactie :)! Waar kom je vandaan?

meul:

Ik zoek altijd naar tips, want tevreden met een mix ben ik nooit! Ik weet nooit zeker of ik dingen wel goed doe, want ik heb altijd alles zelf uit moeten zoeken door trial-and-error hehe!
Ik heb deze keer echt bijna geen plugins gebruikt, alleen c4 (andy sneap preset) op de gitaren (4 rhythm tracks 100L 100r 80l en 80R), ietsiepietsie compressie op de masterbus en tot slot nog c4 op de masterbus(en een limiter natuurlijk hehe.
Wat je ook zou kunnen proberen is c4 op je masterbus zetten en dan vanuit de "multi opto mastering" preset verder tweaken. Ik heb gemerkt dat die preset de mix fijn balanceert.

Bedankt voor je reactie! :)

eej pik,

qua mix ben ik er ook nog langggggggg niet en zit ook te wachten tot die top producer ff mijn mix op tipt.
ik gebruik dus geen waves plugs maar voxengo. ik heb waves wel uitgeprobeerd maar kwam een beetje tot het zelfde resultaat. ik heb het mid in mijn slagpartijen moeten aanpassen sinds ik ben overgestapt op ezdr mijn oude settings werkte niet meer. op zich heb ik nu redelijk sound balance maar ik krijg het niet meer 'into your face' bij jou hoor ik dat wel. ik heb het nu dus over het naar voren of achter drukken van instrumenten in de mix d.m.v e.q. maar misschien is jouw basis sound al beter. ik moet echt eq'en anders is het allemaal veel te muf

Solidkick
10 november 2006, 17:04
Vette sound.
Absoluut niet wat ik ambieer maar in z'n soort staat het als een huis.
'k zat laatst ook naar een bariton te kijken.
Toch wel ok voor het lage riff werk.

En dan nu de topic heist:
Preampje te leen voor de overheads en spaarzaam gebruik gemaakt van Drumagog. Het gitaar lijntje met de UX2 ingespeeld om even te zien wat het doet. Het geheel daarna opgepomt met T-Racks:
LINK (http://www.lowbottomizer.com/mp3/mixdown_mastered.mp3)

Lacrimosa
11 november 2006, 00:29
eej pik,

qua mix ben ik er ook nog langggggggg niet en zit ook te wachten tot die top producer ff mijn mix op tipt.
ik gebruik dus geen waves plugs maar voxengo. ik heb waves wel uitgeprobeerd maar kwam een beetje tot het zelfde resultaat. ik heb het mid in mijn slagpartijen moeten aanpassen sinds ik ben overgestapt op ezdr mijn oude settings werkte niet meer. op zich heb ik nu redelijk sound balance maar ik krijg het niet meer 'into your face' bij jou hoor ik dat wel. ik heb het nu dus over het naar voren of achter drukken van instrumenten in de mix d.m.v e.q. maar misschien is jouw basis sound al beter. ik moet echt eq'en anders is het allemaal veel te muf

Ik vind jou solo sound echt geniaal! Ik vraag me ook af hoe je zo'n sound krijgt...ligt het aan de reverb? :p!

@Solid: ik zal het morgen es beluisteren, ik ga nu slapen hehe!

Davidian
11 november 2006, 13:55
Ik vind het wel lekker, en ik denk dat je pod ook wat met dat diepe te maken heeft want bobby heeft ook een aardig diepe toon.

meul
12 november 2006, 15:24
Ik vind jou solo sound echt geniaal! Ik vraag me ook af hoe je zo'n sound krijgt...ligt het aan de reverb? :p!

@Solid: ik zal het morgen es beluisteren, ik ga nu slapen hehe!

ik gebruik geen presets, ik gebruik de line 6 layer sound van mijn pod in combi met delay/compressie 2.0