PDA

View Full Version : Vetta II HD



pol2711
9 november 2006, 12:53
Wie o wie heeft een Vetta II HD in gebruik die ik een daggie (tegen betaling uiteraard) mag lenen in mijn band?
En met betaling beoel ik geen hoofd- e/o aanschafprijs.

Of is er ergens een dealer die die dingen verhuurd bij één van jullie in de buurt?

heavy-metal-thunder
9 november 2006, 13:03
een dagje? Je hebt al een maand vandoen om te leren hoe je hem moet op- en afzetten :-)

pol2711
9 november 2006, 13:45
heb al een hele reeks modelling vroeger versleten hoor en heb al een paar patches klaarliggen om er in te zetten (weet hoe).
het enige wat ik wil horen is hoe dat ding zich houdt on stage.
en nu geen buizen-modelling discussie voeren hier, daas gewoon off-topic
ik ben nu al een tijdje gelukkig met mijn multitone on/off stage. wil gewoon even verschil aanhoren in mijn omgeving met mijn muziek en met mijn oren.

pol2711
21 november 2006, 16:40
Heb een Vetta II HD aangeschaft en mijn Multirone 100W top op Marktplaats gezet. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Nocki
21 november 2006, 19:26
Hoi,

Zou je toch je bevindingen eens willen posten?
Zelf ben ik altijd wel een buizenman geweest maar vaak is het gewoon niet bruikbaar. ik speel veel als gastmuzikant en dan heb ik vaak veel sounds nodig. het is gewoon wat makkelijker allemaal met dan line6 gebeuren. en het klinkt tegenwoordig echt goed.

ben laatst naar Novomundo geweest (een dinershow in hilversum) en heb daar de gitarist over divere vetta's horen spelen en dat klonk heel goed.

laat eens horen asjeblieft hoe je over de vetta denkt.

pol2711
21 november 2006, 20:22
Nocki,

Ik moet je wel vertellen dat ik heel gereserveerd was na mijn flextone en spideravonturen. De flextone was zozo, de spider II was pas echte rommel. Dat leek echt nergens op. Ja, thuis op je slaapkamer op huiskamernivo.
Ben daarna overgestapt op een Johnson Millenium 250. Dat was een flinke stap vooruit. Errug goed geluid. Mijn toenmalige band was één soort geluid: crunch-lead. Multitone geprobeerd en gelijk verKOCHt (gekocht als het ware).
Wow, wat een geluid. Echte ballen, punch, headroom, als-een-razor-overal-doorheen-snijder, ..uhh..noem het maar. Echt heel lekker geluid. Vorige week alle buizen vervangen wow...nu helemaal top-geluid. Sinds vorige week de Vetta II HD (via Ebay Duitsland. wel wat tricky maar ik heb 'm in goede staat incl jaar garantie incl nieuw shortboard) Waarom? Lang verhaal maar had vooral te maken met bandchange en het nu weer veel bredere moeten zijn dan alleen crunch-lead. Eerste indrukken zijn goed maar moet 'm nog goed aan de tand voelen. Eerste week nog thuis leren en instellen en dan volgende week oefenruimte in. Dat laatste is voor mij errug belangrijk. Hoe houdt hij zich staande naast de andere buzienbak, drums en bas? Laat je weten!
Groetz

Nocki
21 november 2006, 22:49
Hoi,

Leuk om te horen allemaal. en ook erg herkenbaar.
ik houdt het in de gaten. bedankt.

Nocki

armageddon
22 november 2006, 14:10
God, zo'n Vetta II HD zou ik nou altijd nog willen hebben ernaast :D Gewoon voor de lekkere weirde shit.

Ibanez RuleZ
22 november 2006, 14:13
Hoi,

Leuk om te horen allemaal. en ook erg herkenbaar.
ik houdt het in de gaten. bedankt.

Nocki

dagdag mesa???

Harrald

Nocki
22 november 2006, 14:30
Nee. Mesa nog niet dag dag...

zoals gezegd is het voor de projecten. dus meer erbij. de dingen waar ik m gear niet mee naar toe wil slepen...

pol2711
23 november 2006, 09:46
Nou..uhh..kort...WOW!!!!!!!!!

Eerst geupdate naar vs 2.5 (jaja, tis geen buizenbak maar eigenlijk een PC (o;. De tube-sound-is-the-only-sound mannen en vrouwen moeten maar niet verder meer lezen)

Weet veel van computers en heb vroeger met moddeling gewerkt dus al snel door hoe eea in elkaar stak/steekt. Qua instellen dan althans, wanneer je welke stompbox als pre of post moet instellen zijn zaken waar ik me nog in moet verdiepen.

Maar eerste indruk:
Wat een geluid man....jeetje... Overtreft toch wel mijn stoutse verwachtingen. Had rekening gehouden met een stap terug qua geluidsbeleving van de pure grondtoon in vergelijking met de Multitone. Ben wel nog even gereserveerd. We zijn nog op slaapkamernivo. Mijn Multitone werd pas echt wakker in de oefenruimte en op het podium. Die harmonische vervorming van de buizen (die ballen, punch et cetera), dat specifieke 'lekkere' geluid. Maar goed, die vergelijking komt later nog.
FF terug naar die eerste indruk.
Alle fabrieksgeluiden zijn op enkele na gewoon bagger. Begrijp dat nog steeds niet. In de film op internet is klinkt een patch als 'Streets without name' heel overtuigend. Thuis kun je die zgn Edge-echo/delay wel ontdekken maar niet meer dan dat. Een en al dat hisse, digitale, spiderachtige geluid. Begon me al een beetje zorgen te maken. Heb een Fender Stat+ USA met lace sensoren, geen Blokker gitaartje duhus daar lag het niet aan.
Iemand had me daar trouwens al voor gewaarschuwd. Begin vanaf scratch, maak alles leeg en start met een basisgeluid. Minder=meer.
Alles dus uitgezet en de hoofdtoonregeling allemaal op 12 uur. De eerste die ik zag was de Fender Twinreverb (bij Line6 gebruiken ze daar andere namen voor maar die ben ik even kwijt). Sla mijn gitaar aan en .............. ik kreeg het echt koud over mijn rug. WOW...je doet het nog een x want je gelooft het niet.
Dan blijkt dat je twee emulaties tegelijkertijd kunt doen. Ik heb diezelfde versterker over AMP2, de een met panning op 10 uur de andere op 14 uur. Jeetje....je schreeuwt...YES!!!! en je bent van god los. Wat meer middle en bas, treble terug. wordt beter. Je gooit er wat delay tegenaan...you're in heaven..je doet wat dit, wat dat en je stelt een andere CAB in en je gaat zoeken, tweaken en toen was het 03:30 uur. Tja, morgen weer vroeg op werken. Moest mezelf wel afremmen daar je al heel snel de pure grondtoon verkracht met al dat extra ge-FX. Snel weer terug naar de analoge delay en chorus en mijn grondtoon kwam weer heel mooi bovendrijven. wat andere versterkermodellen geprobeerd en sommige vind ik helemaal nix (die metalrommel superhigh overstuurde) en weer andere vind ik echt heel fantastisch. Ik kan het verschil wel horen tussen de Twin, JCM en Rectifiers maar niet tussen Buddah en Matchless. Ook sommige Line6 modellen klinken waanzinnig. Tja, en dan zit daar rechts op die versterker nog een batterij knoppen waar ik nog niet aan ben geweest.... Maw de toon die ik nu al heb gevonden en waarmee ik al tevreden ben kan ik nog verder verbeteren (en ook verslechteren natuurlijk) en DAT geeft mij een heel goed gevoel. Ik heb een toon die me bevalt en die gebruik ik nu maar weet dat dat ding veel meer kan en dat er nog een heleboel tonen in zitten die me ook zullen bevallen. Ik en het zal me niet snel vervelen...
Wordt vervolgd.

harrie-beton
23 november 2006, 10:00
Mooi om te lezen!
Ik heb om diverse redenen een podxt pro (19 inch) en deze heeft grotendeels dezelfde geluiden alleen mist de 2 versterkers tegelijk optie.
Met de update van je Vetta heb je ook extra wah effecten erbij en deze zijn stukken beter dan de standaard "vetta wah", die als pre set staat.

Pre-sets worden volgens mij gemaakt door dove techneuten met Blokker gitaren.

ED BOB
25 november 2006, 00:18
Nou..uhh..kort...WOW!!!!!!!!!

Iemand had me daar trouwens al voor gewaarschuwd. Begin vanaf scratch, maak alles leeg en start met een basisgeluid. Minder=meer.


"Minder=meer" dat is nu precies hoe ik ook mijn Vetta gebruik...
Gewoon een versterkermodel kiezen (voor clean gebruik ikzelf vaak de Fender Twin en voor het overstuurde geluid de zg. Spinal puppet van Line6), vooral niet al te veel FX en knallen!!!
Het mooie is dat je gewoon alles aan boord heb in één 'doos'....

Iceman
25 november 2006, 11:11
Nocki, check http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=70579

Nee, niet de mijne. Ook nog eens midi te schakelen, dus oneindige mogelijkheden. Zal ik je Mesa vast op gitaarmarkt zetten voor je?

Nocki
25 november 2006, 12:14
:)
Nee hoor dat hoeft niet. ik hou de roadster lekker... maar voor de kleine projecten zou zo'n vetta echt super zijn. vooral dat gedoe met 2 versterkers simultaan.

zou ook echt iets voor mesa zijn om daar nog eens mee te komen. versterkers in 1 top combineren. dat werkt makkelijker dan 2 tops en 2 cabs...

ik zou graag zo;n vetta willen hebben voor erbij...

johantipker
25 november 2006, 15:28
:punk: t is vette shit...zekers...

ik heb ooit een uurtje gespeeld over een PODXT in een winkel, met een koptelefoon op...ik had me van te voren al ingelezen in de manuel die online op de website van Line6 stond, dan kun je al meteen gaan tweaken, idd.. je kunt t best blanco beginnen.... ik had binnen 20 minuten een hele overtuigende Pat Metheny sound (mits je dat zoekt dus)...die tone heb ik nog nooit verder ergens uit kunnen halen, hetgeen wel aangeeft hoe veelzijdig de PODXT is.

Toen de flextone III XL, klonk wat doziger, 2 speakers in een (te) krappe kast misschien.... maar ff tweaken en voila daar hadden we Sco! en best heel vet...modulatie en delay klinken ergens watervlug..heel fraai!
wat prettig was, was dat je de amp echt in je smoel kunt laten blazen zonder dat je zo'n schelle beam in je face krijgt, daardoor kun je 'm wel weer goed schuin zetten om als wedge monitor te gebruiken... vervolgens de HRDL ernaast gezet en op zoek naar een dikke vette jazztone.. A/B-en tja en dan merk je toch wel heel erg dat de HRDL als zijnde tube amp (en niet eens de beste, met z'n beperkingen) toch ook wel weer (al is het er maar eentje) een heel gemeen kunstje kan tov de Flextone, namelijk vrij compromisloos klinken en lekkerder " voelt" ; je plugt de gitaar erin en je hebt meteen het gevoel van "yes" dit was 'm... ook al is het een kutversterker om bijv. schuin te zetten, wat zoveel soundtechneuten en andere moedwillige kraamheren :D vandaag de dag apprecieren... (iedereen behalve ik dus)

vervolgens de HD147 onder de loep genomen, fraaie looks... qua sound had ie als extra gratis dinges een hoog scherp gecompresst randje dat overal bij meeliep, t ding bleek specifiek gevoiced te zijn voor het gebruik van overwegend zwaardere metalen, kan me voorstellen dat ie daardoor goed door een mix snijdt en t daardoor beter tegen marshall &cs kan opnemen, maar niet echt mijn ding dus...

ik heb de line6 spullen nooit op bandvolume uitgeprobeerd, dus daar heb ik geen oordeel over.. wel heb ik eens een gitarist frustrerend waanzinnig horen klinken over een line6 spider generatie I... :dontgeti: (had ie een traVo update gehad van ene Nijboer?)

de Vetta moet ik nog es checken, maar ik zou zelf meer geneigd zijn om een PODXT icm high end aktieve monitoren aan te schaffen, (en ik durf nog niet echt afstand van m'n buizenspul te doen)

maar hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!

pol2711
29 november 2006, 22:14
Nou mijn eerste avondje met mijn band er op zitten. Allereerst heb ik niet geprobeerd mijn Koch sound uit die Vetta te halen. Dat soort dingen moet je gwoon niet doen. Wil je een Koch sound koop dan een ....Koch. Idem voor Rectifier, JCM-800, Bogner en vul de rest maar in. Zou ik alleen blues en rock spelen dan bleef mijn Multitone gewoon staan en had ik die Vetta niet gekocht. Dat is 1. 2 is dat ik probeer objectief te blijven. Maar ja, je hebt net 1900 euro uitgegeven (incl trapplank) en dan ga je natuurlijk niet je eigen aankoop naar beneden praten hihi.

Maar alles op een hoop en simpel rechttoerechtaan: ik ben bijzonder te spreken over zijn gedrag tussen een Marshall JCM800 stack (1960v), TE basstoren en een TAMA drumstel achter dranghek. Maw het zware, dragerige, punchachtige (hoe leg je zoiets nu uit...zucht...) geluid wat ik node miste bij al die andere modellers mis ik abs. niet bij deze jongen. Hoorde wel een (voor mij dan) groot verschil tussen de G12H-100 en de G12T-75. De eerste klinkt 'warmer' en minder fel/schel. Daarbij wel noteren dat de 100 in een open en die 75 in een closed back gemonteerd zijn.
Verder gebruik ik midi waarmee ik mijn Vetta kan 'programmeren' via mijn PC. Ik download patches from all over the world en zit met mijn gitaar op schoot achter de PC. Dubbele muisklik en patch wordt naar Vetta gestuurd en je slaat je gitaar aan. Neuh...nix..nix...nix..rommel..nix en dan opeens zitten er juweeltjes tussen waar je héél warm van wordt: a) van de waanzinnige sound en b) OMFG: ik kan ook dít uit mijn Vetta krijgen.

Wordt vervolgd. wil nog veel meer schrijven maar heb even een tijdgebrek. Woon in Utrecht en wil iemand zichzelf overtuigen...be my guest, you're welcome!

Nocki
29 november 2006, 22:27
Geweldig! mij ga je in ieder geval heel blij maken met een diepte review van de vetta.erg bedankt ik zie er naar uit!

NOcki

pol2711
29 november 2006, 22:33
o ja en Johantipker: bedankt voor jouw felicitatie!!! Ik ken dat gevoel wel wat jij had bij die eerste beste buizenbak inpluggen en gelijk terugvinden wat je ff kwijt was. Moet eerlijk bekennen dat ik er geen formule of defintie aan kan vastklinken. Ook is dat heus niet iets wat alleen buzienfanaten kennen. Mijn Vetta uit en mijn Koch van stand-by halen en inpluggen.... oeh...dat klinkt wel erg lekker. Voor dat ene geluid klinkt die buis toch beter maar het verschil is heel erg geminimaliseerd met die laatste Vetta II HD. Maar je moet niet proberen om uit die modeller die buis te halen. Nee, als het publiek uit zijn dak gaat en je bandleden kijken je goedkeurend aan en je bent zelf zeer voldaan....ik denk dat dan je missie geslaagd is. en of er nu een Rectijcmbognerwibra-model is gebruikt of wat dan ook.....dat gezoek naar die Heilige Graal is een kostbare en je vind 'm toch nooit (o; Ik kies dan liever voor die perfecte avond, toch?
O ja, iemand is op dit moment 4 kasten 4x12 ergens in Wiscounsin aan het aansluiten op zijn Vetta II HD (dan zijn ook wel alle aanlsuitingen op hahaha) om op te gaan treden vanavond. Twee kasten opelkaar links van het podium, die andere rechts. Moet volgens mij ene waanzinnig stereogeluid zijn.
Vergeet ik ook nog te vertellen. Die Vetta is 2x300W stereo (belachelijk maar het zij zo). Die Multitone is mono. Was ff kwijt hoe mooi zo'n chorus op basis van een Fender Blackface klinkt. Wow......

johantipker
29 november 2006, 23:25
iig schrijf je wel inspiring

hoe was in je bandje de spreiding van de Vetta op grotere afstand, bij hoog volume, heb je al live in een zaaltje gespeeld, ikzou wel willen horen van je hoe het ding overkomt op een afstand van ongeveer 10 meter in verhouding tot de rest van de band en tov van de Marshallstack?

Squier4ever
1 december 2006, 17:47
heb een keer een bandje gehoord met een vetta1 combo en dat klonk erg lekker. gitaar was een chromeboy ibanez Js apparaat. das dan weer jammer, hoewel ik em puur voor de chrome look evt nog wel zou willen hebben, maar dan zonder Ibanez erop

Kaïn
2 december 2006, 12:38
Was dat geen band uit de omgeving Eindhoven? Ik herriner me een band met idd een afgerachte chromeboy en een vetta":o

Squier4ever
2 december 2006, 14:20
ja was in eindhoven zelfs :P
tijdens introweek van de TU

outside
2 december 2006, 17:05
Is het zo dat de spiders overeenkomen met de pod 2.0, de flextone met pod xt en de vetta nog een heel pak beter is en niet in pedaalvorm te verkrijgen is?

vettavillenl
3 december 2006, 10:54
Is het zo dat de spiders overeenkomen met de pod 2.0, de flextone met pod xt en de vetta nog een heel pak beter is en niet in pedaalvorm te verkrijgen is?

nee, modeling bij Line 6 is een constante ontwikkeling waarbij de basis gelijk is maar de uitvoering verschillend.

Flextone III, PODxt zijn allemaal gebaseerd op Vetta techologie.

Als je met pedaalvorm voor Vetta een soort van Vetta uitvoering van de PODxt Live bedoelt dan nee. Vetta is er in een Head en een Combo uitvoering.

RouwGrasSlayer
3 december 2006, 16:59
Wat zijn de verschillen tussen de vetta I en vetta II op het uiterlijken en de digitale interface kaart na, met de zelfde software?
Zit er bijvoorbeeld verschil in de processing power?
en als er verschillen zijn, zijn deze verschillen dan ook in het geluid te horen?

pol2711
3 december 2006, 18:06
Ik dacht dat het verschil die twee AMPS tegelijkertijd ipv 1 bij de I (in de II zitten twee chips).
Voor mij is dat nu al een verschil van dag en nacht. Bij die ene is het geluid gewoon goed maar schakel je die tweede erbij.... Wat ik nu nog doe is die tweede bijna exact gelijk aan die eerste te maken wat een heerlijk stereo effect weergeeft. Andersoortige AMPS (dus de een een beetje linksig en de ander wat op rechts) heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd.

RouwGrasSlayer
3 december 2006, 18:42
Ik dacht dat het verschil die twee AMPS tegelijkertijd ipv 1 bij de I (in de II zitten twee chips).
Voor mij is dat nu al een verschil van dag en nacht. Bij die ene is het geluid gewoon goed maar schakel je die tweede erbij.... Wat ik nu nog doe is die tweede bijna exact gelijk aan die eerste te maken wat een heerlijk stereo effect weergeeft. Andersoortige AMPS (dus de een een beetje linksig en de ander wat op rechts) heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd.

Volgens mij kan de vetta I ook al twee amps tegelijk simuleren.

BLOK182
3 december 2006, 19:42
Vetta I is ook gewoon softwarematig up te daten naar Vetta II, dan heb je alleen nog qua looks de oude versie.

vettavillenl
4 december 2006, 08:53
Klopt er is geen verschil tussen Vetta I en Vetta II als de softwareversie gelijk is en de VDI in aangebracht in Vetta I (VDI is los) verkrijgbaar.

Ook cosmetisch kan hij worden geupgrade van I naar II echter ik heb nog nooit gehoord dat iemand dat gedaan heeft.

... Met Vetta I heb je natuurlijk wel een vintage modeler...

armageddon
4 december 2006, 09:06
Wat is VDI?

vettavillenl
4 december 2006, 15:16
Wat is VDI?

VDI staat voor Variax Digital Interface (was eerst Vetta Digital Interface)

Het is een insteekkaart om digitaal je Variax mee aan te sluiten en 'gitaren' te veranderen tesamen met je opgeslagen geluiden in Vetta vanaf je floorboard.

Tevens is het mogelijk om in AES/EBU of SP/DIF formaat uit te sturen (op te nemen)

meer hier
http://www.vettaville.nl/vvvdinl.htm

armageddon
4 december 2006, 15:51
Aangezien jij nogal veel weet van Vetta's/Line6 etc (gezien je naam en je posthistory)...Is het echt nodig een Line6 Cab te gebruiken bij een Vetta of zou er ook gewoon een Koch/Mesa/Bogner etc 4x12 onder kunnen?

En nog iets...voor hoeveel € worden Vetta 1's tegenwoordig verhandeld?

vettavillenl
4 december 2006, 18:47
De verschillen in klank zijn uiteraard puur naar eigen smaak, maar daarom heb je waarschijnlijk ook een voorkeur voor het een of ander.

Bij de combo zitten er al speakers in natuurlijk en bij de head kun je zelf bepalen welke speakers je aansluit (let op ohmage).

De Line 6 cabinetten zijn zo "neutraal" mogelijk omdat via Vetta de klank van alle versterkersmodels zo exact mogelijk moet worden weergegeven. Kies je iets anders dan zal de 'kleuring' van het geluid bij elke patchkeuze hierin mee of tegen werken. Middels EQ'ing is er veel te veranderen / aan te passen.


Voor je tweede vraag is het een kwestie van op Ebay / marktplaats etc. kijken. Ze lijken in de US wat gekoper te worden aangeboden maar dan heb je een ander voltage. Hier in Europa varieert het vanaf ca. 1200 en hoger maar er worden er niet veel aangeboden.

Er staat er nu een te koop met FBV (floorboard voor 1150) zie link
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/63217649-line-6-vetta-combo-i.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-0

pol2711
13 december 2006, 09:11
staat er een te koop op marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/65248408-line6-vetta-hd-ii-4x12-slant-en-fbv.html%3Frotid%3D5026-40279-15698-12

helemaal compleet!

pol2711
17 december 2006, 23:26
home.orange.nl/pvdhagen/net.jpg

pol2711
17 december 2006, 23:28
hoe krijg je nu foto's in dit invoervak
(aha..knopje...foto toevoegen....knopje indrukken...hij zegt [img] ...uhh...en nu?)

als ik zo iets op mijn werk achterlaat word ik de dag erna ontslagen (o;

HELLUP!!

guitardude
17 december 2006, 23:47
hoe krijg je nu foto's in dit invoervak
(aha..knopje...foto toevoegen....knopje indrukken...hij zegt [img] ...uhh...en nu?)

als ik zo iets op mijn werk achterlaat word ik de dag erna ontslagen (o;

HELLUP!!
link
is het inderdaad. De link moet er uitzien als http://home.orange.nl/pvdhagen/naam-van-plaatje.jpg in jouw geval als ik het goed heb :)

pol2711
18 december 2006, 09:08
http://home.orange.nl/pvdhagen/net.jpg

harrie-beton
18 december 2006, 09:30
Op het adres moet wel een foto staan..

http://home.orange.nl/pvdhagen/net.jpg

= object not found

Firebird
18 december 2006, 13:59
Van de week Intwine in Tivoli gezien, en een van de gitaristen speelde ook met zo'n Vetta. Pffoe... wat een sound zeg... had ik echt totaal niet verwacht!! Vet, Vet en nog eens Vet!!

duckman
18 december 2006, 14:56
Van de week Intwine in Tivoli gezien, en een van de gitaristen speelde ook met zo'n Vetta. Pffoe... wat een sound zeg... had ik echt totaal niet verwacht!! Vet, Vet en nog eens Vet!!

Daar was ik ook bij :)
Maar inderdaad die klonk beter dan die twee bogners.

Viel me wel op dat ik het eerste bandje beter vond en Intwine de "minste".

Firebird
19 december 2006, 11:08
Hey wat grappig... dan heb je me vast wel zien rondwaggelen op het podium... ik was stagehand daar...

1ste bandje was goed (hoe kan het ook anders... m'n ouwe bandje :P )... alleen het geluid was om te huilen. Maargoed... het is en blijft n goed bandje. Seven vond ik ook erg goed trouwens.

Vond Intwine niet echt spetteren... het was wel goed.. maar niet geweldig. Jammer (maar heb ze eerder gezien en weet dat ze wel daadwerkelijk kunnen spetteren).

pol2711
19 december 2006, 22:26
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/Gitaar/vettatotaalnet.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/Gitaar/net.jpg

Ik heb inmiddels al wat oefensessies en een optreden achter de rug met mijn vetta. Voorlopig gaat dat ding de deur niet meer uit (o; Verslag zal spoedig volgen daar ik op dit moment even een giga gebrek aan tijd heb. Daarnaast wil ik wat samples op mijn homepage zetten zodat je het gewoon kan horen.

Tot laterz. Hoop dat je die foto's kan zien...anders gewoon pech. Wat een gek.t zeg om een fotootje te plaatsen.....sjemig de pemig.

gorgasm
20 december 2006, 00:03
na me door dit draadje te hebben gelezen is mn nieuwsgierigheid over de vetta geprikkeld, kweet niet of ik bij mn E670 nog een pod pro, pod xt of vetta of nix zou steken. Maar heb zo de indruk dat t n veelzijdige bak is maar moeilijk in te stellen door de vele instellingen

geen stuff voor noobs dus

maar zou er wel graag es n paar uur mee willen spelen:)

pol2711
20 december 2006, 14:13
Niet de variax 300, 500, 600 of 700 maar een Ibanez waar de Variax module is ingebouwd. Paul uit Liverpool heeft deze

http://www.freewebs.com/bigquinny/ibanezvariax.htm

gisteren op transport naar mijn huis gezet. Ik hoop 'm voor kerstmis te hebben. Hij is zó mooi op de foto. Hoop dat ie in het echt nog mooier is. en natuurlijk ook lekker speelt en fantastisch klinkt. Dan tussen Kerst en Nieuw de combi goed uitproberen in de hoiop jullie dit jaar nog eens flink jaloers te maken (o;

Prettige kerstdagen alvast voor al jullie muzikanten!!!! Keep it up.

johantipker
20 december 2006, 15:59
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/Gitaar/vettatotaalnet.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/Gitaar/net.jpg

Ik heb inmiddels al wat oefensessies en een optreden achter de rug met mijn vetta. Voorlopig gaat dat ding de deur niet meer uit (o; Verslag zal spoedig volgen daar ik op dit moment even een giga gebrek aan tijd heb. Daarnaast wil ik wat samples op mijn homepage zetten zodat je het gewoon kan horen.

Tot laterz. Hoop dat je die foto's kan zien...anders gewoon pech. Wat een gek.t zeg om een fotootje te plaatsen.....sjemig de pemig.

wij zijn nog steeds zeer benieuwd!!!

armageddon
21 december 2006, 09:08
Nou, waarschijnlijk heb ik binnenkort ook een Vetta II HD + Line6-412 en FBV. Ben erg benieuwd! Kijken hoe goed ie is om mijn Powertone II te vervangen eventueel :)

pol2711
21 december 2006, 10:00
waarschijnlijk Armageddon? Doe het nu maar, je zult er geen spijt van krijgen (o;
Via Marktplaats? Of ga je nieuw kopen?
Post je bevindingen.

Maar sowieso gefeliciteerd iig en héél véél plezier met dat ding!

armageddon
21 december 2006, 18:29
Ik koop hem via Marktplaats :) Afgesproken om hem na de jaarwisseling op te halen (vanwege financiele redenen ;))

Hoe schakel je trouwens de Wah in? Werkt het met zo'n systeem dat je het voetpedaal helemaal in de teenstand drukt en dan klikt (als een Crybaby zeg maar)?

Stitch
21 december 2006, 18:32
jup 123456


PS: ik heb het over een shortboard, die met twee pedalen weet ik niet

Arts
21 december 2006, 19:46
ik heb er geen dus ::P

pol2711
27 december 2006, 13:51
Dag luitjes,

Weer even een update van mijn kant. Mijn Ibanez Variax (Ibanex) vanuit Liverpool is binnen

http://www.freewebs.com/bigquinny/ibanezvariax.htm

….en ik ben er helemaal stil van geworden. Wat een Kerstkado!!!! Figuurlijk stil geworden dan natuurlijk want mijn vriendin vindt het al een tijdje echt niet stil in huis. Sinds die Vetta in huis is daalt er toch een behoorlijke bak herrie van de zoldertrappen neer. Dat komt eigenlijk heel simpel doordat je je gitaar niet meer neerlegt. Je blijft maar spelen en uitproberen en je blijft je maar verwonderen.

Ik heb een behoorlijk langdurige test gedaan tussen de Multitone en de Vetta met mijn Fender Strat+ USA (lace sensoren, stock). Een patch gedownloaded, aangepast en die Multitone genoemd. Hoe toepasselijk….
Gewoon simpel de bassist, zangeres en drummer laten horen en die hoorden geen verschil in het totaal. Niet dat dit hét panel is maar goed… De andere gitarist wist wat ik aan het doen was en twijfelde veel maar kwam bij de rocknummers elke keer weer uit op de multitone. Bij nummers die wat rockachtiger waren (denk bijvoorbeeld aan Girl van Anouk) was het oordeel unaniem: de Multitone klonk beter en strakker. Het was warmer vond de zangeres. Bij al het overige (clean, randje crunch, vette scheur) klonk de Vetta mooier waarbij ik wel even mijn wenkbrauwen omhoog trok bij die vette scheur. Dacht dat het 2e OD kanaal van de Multitone toch de winnaar zou moeten zijn na een half uur buizen opwarmen. Toch vond ik zelf de Vetta ook vetter en voller klinken na luisteren opnames. Na nog een heleboel Vetta klanken (patches) de oefenruimte ingeslingerd te hebben was de band het toch over één ding heel erg eens: een enorme verrijking van het totaal. De versatiliteit, het gemakkelijk overspringen van de ene naar een compleet andere sound.
Ik heb daarna nog ff alleen gezeten en ben continu heen en weer wezen prikken. Het verschil is te horen. De buis grijpt je gelijk in de oversturing. De buis is echt dirty in het dirty kanaal, de modeller blijft toch nog een beetje clean in de dirt….tja, je kunt het proberen uit te leggen, dat zal me toch nooit lukken welke superlatieven je er ook ooit voor zult gebruiken. Is stop er dan ook maar mee. Ga gewoon luisteren. Zet ze naast elkaar en prik over en weer. Die multitonepatch stuur ik je dan wel via de mail (o;
Ik was al om maar ben nu absoluut helemaal gevallen voor die Vetta. Voor dat verschil wat wij gitaristen alleen maar horen krijg je zó veel meer voor terug. Ik zie het alleen al af aan het aantal uurtjes dat ik er aan besteed. Krijg er nog meer plezier in en probeer elke keer weer dingen uit. Nee, dit is een blijvertje. Misschien nog wat rommelen op het CAB-gebied. Gebruik nu een 1936 2x12 en dat is geen toppertje. Die 75 vervangen door de V30 zou misschien al wat schelen maar een Mesa of Koch CAB zou ik toch graag willen proberen.

Zo en dan nu de overtreffende trap, die Ibanex. Zou ‘m bijna vergeten. Als je het doet doe het dan compleet goed. Die Ibanex tot nu toe alleen nog in de thuissituatie geprobeerd maar oef……….
12 snarig Martin? Joh..no prob. Het klinkt f… ook nog zo. Dobro? Banjo? Sitar? Klinkt gewoon zo! Wel met de Vetta en een VDI kabel (ik gebruik gewoon een RJ-45 rechtoverkabel) en de Variax patches. Niet dat ik de sitar zal gaan gebruiken op het podium maar het geeft alleen maar aan waartoe deze combi in staat is.
Op dit moment speel ik veel op die 12 snarige in stereo, WOW dat klinkt…..24 snarig (o; O my Lord van George Harrison is iid O my Lord.
Heb nu de Fender Strat (midden en brug element) op positie 1 staan, clean. Op positie 2 staat de Gibson Les Paul Std brug voor het wat vettere en de echte soli. Op 3 staat de Martin D-28, op 4 de 12 snarige en op 5 de Rickenbacker. Totdat ik ontdekte dat ik de Ibanex instelling met de patch mee wordt opgeslagen. Maw ik speel op mijn trapdoos clean op 1 en op 4 voor de soli (2 is crunch en 3 is crunch+). Maar die 4 op de trapdoos zorgt er ook voor dat mijn Ibanex veranderd in de Les Paul. Wow….geen ‘geknop’ meer op de gitaar maar alles via de voetjes. Ik denk dat als de rest van de band dit toetje ook nog opgediend krijgt…..
Ik denk dat de komende dagen ook hier weer de nodige uurtjes in zullen gaan zitten. Plezierig vooruitzicht……

gorgasm
27 december 2006, 15:04
geen -punten aan de vetta?

pol2711
28 december 2006, 11:31
het -punt staat er in: het buizengeluid valt (nog) niet te modelleren en het verschil is door puristen te horen. Ik ben de Koch buizen gewend en voor mij was het ook ff wennen. Je blijft tweaken want je wil het terughebben. Na een paar dagen gewoon opgegeven (waar je je kostbare tijd allemaal aan kan verkl....) en ben vanaf dat moment alleen maar aan het genieten. Iedereen is zeer te spreken van al die klankkleuren. En het klinkt echt niet digitaal zoals de spider of flextone die ik eerst had. Line6 had toen wel een naam bij mij als de digitale-rommel-fabrikant. Dat is niet meer.
Ander -punt is de prijs. de Vetta II HD kost nu in de winkel 2.295,- (Verspuy)en dan hebt je er niet eens een trapdoos bij. Die kost in de kleine uitvoering ook nog eens 300 euro. Ik heb 'm dan nieuw uit Duitsland incl shortboard met jaar garantie voor 1.600,- gekocht. Maar voor die prijs kun je toch behoorlijk shoppen (het zijn wel euro's hoor, geen guldens....)

Anders Destium
28 december 2006, 11:40
Gefeliciteerd, Pol!

Bedankt voor de uitgebreide reviews mensen, echt super om op deze manier ervaringen door te krijgen!

johantipker
28 december 2006, 11:50
daarom hang ik ook nog steeds aan je lip...

Nocki
28 december 2006, 11:55
Geweldige revieuw idd. bedankt doorvoor.

we gaan eens geld vrijmaken voor zo'n mooi iets.

armageddon
28 december 2006, 12:58
Ergens volgende week moet ik em ook hebben. Ben erg benieuwd hoe ie het houdt naast m'n Powertone II.

pol2711
1 januari 2007, 12:17
Aha daas mooi. Kun jij ook wat revieuws hier laten vallen.
Gelukkig en een zeer muzikaal 2007 iedereen!!!!!

gorgasm
1 januari 2007, 13:58
ik heb me zaterdag ene getest in KÖln
de combo, leuk speelgoed!
ik kreeg er uit wat ik eruit wou krijgen, naast de 20 kutgeluiden.
Ik heb echter enkel maar door de factorypresets zitten scrollen.
als je n amp als deze pas voor je neus hebt ga je niet ff snel een nieuwe pach maken zo lijkt me.

Markn
1 januari 2007, 14:09
Mooi topic is dit geworden!
Leuke reviews hier, die eindelijk eens onbevooroordeeld worden geschreven. Vaak heb je mensen die bij voorbaat al helemaal tegen Line6 zijn. Ik vind dat zo'n onzin!

Ik heb een paar jaar op een FlextoneIII 1x12 gespeeld en dat ding klonk geweldig. Ik heb er zelfs nog mee opgetreden (Death metal!) klonk prima en kreeg veel reacties over de wazige maar zeer goede combinatie.

Heb nu sinds een half jaar een PodXt Pro die ik versterk met een Mesa Boogie 50/50. Het klinkt goed, warm en strak. Hier heb ik dan wel 2 maanden op moeten tweaken haha. On stage doet ie het ook erg goed!

Ben nu alleen nog opzoek naar een goede cabinet voor bij deze combinatie. (zie dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1123816#post1123816
Als jullie goede ideen hebben dan post maar wat)

Line6 is prima en zeer veelzijdig spul!! :cooler:

armageddon
1 januari 2007, 15:02
Verdomme...klant is sloom met dokken!! Ik wil naar die kerel toegaan om die Vetta op te halen!

outside
1 januari 2007, 21:43
Ik heb een paar jaar op een FlextoneIII 1x12 gespeeld en dat ding klonk geweldig. Ik heb er zelfs nog mee opgetreden (Death metal!) klonk prima en kreeg veel reacties over de wazige maar zeer goede combinatie.

Heb nu sinds een half jaar een PodXt Pro die ik versterk met een Mesa Boogie 50/50. Het klinkt goed, warm en strak. Hier heb ik dan wel 2 maanden op moeten tweaken haha. On stage doet ie het ook erg goed!


Je bent dus eigenlijk van transistor eindtrap naar lampeneindtrap gegaan met steeds een modeling preamp. Wat zijn nu de grote verschillen? Is de veelzijdigheid afgenomen? Zijn bepaalde klanken sterk verbeterd?

gorgasm
2 januari 2007, 13:30
er is geen verschil tussen deze vetta
http://www.8thstreet.com/images/line6.vetta-HD.jpg
en deze
http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Line_6/PR/Vetta-II-family-lg.jpg
vermoed ik?

Markn
2 januari 2007, 13:50
Je bent dus eigenlijk van transistor eindtrap naar lampeneindtrap gegaan met steeds een modeling preamp. Wat zijn nu de grote verschillen? Is de veelzijdigheid afgenomen? Zijn bepaalde klanken sterk verbeterd?

Het geluid over de buizeneindtrap heeft wat meer body en klinkt voller en dikker in de oren. Ook heb ik wat meer headspace met de buizeneindtrap. Het geluid van de flextoneIII vond ik wel fijner voor thuis. Klonk op laag volume wat lekkerder.

Markn
2 januari 2007, 13:58
er is geen verschil tussen deze vetta
http://www.8thstreet.com/images/line6.vetta-HD.jpg
en deze
http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Line_6/PR/Vetta-II-family-lg.jpg
vermoed ik?

http://www.rockshop.de/shop/oshop.php?&artikelnummer=0100979&campaign=Kelkoo
http://www.music-town.de/cgi-bin/mtshop/front/shop_main.cgi?func=dlink&artnr=07.102.00189&order=&wkid=75992510801

Er lijken wat kleine verschillen te zijn... Volgens mij zijn deze verschillen ook zo klein dat er bijna geen verschil tussen zit..?
Wazig. Line 6 zegt ook niets over 2 versies...

gorgasm
2 januari 2007, 14:53
Line 6 zegt ook niets over 2 versies...
versie 1
http://line6.com/products/detail/17/
hier heeft ie 200 watt, geen tuner, geen herbert en vh4 als simulatie
versie 2
http://line6.com/vetta_ii/US/
hier 300 watt

Markn
2 januari 2007, 15:05
versie 1
http://line6.com/products/detail/17/
hier heeft ie 200 watt, geen tuner, geen herbert en vh4 als simulatie
versie 2
http://line6.com/vetta_ii/US/
hier 300 watt

Ze schillen 9 euro in prijs.. En volgens de specs op de websites die ik hierboven heb gepost hebben ze beide gewoon 300 watt..
ik denk dat je de verkeerde specs met elkaar vergelijkt..

vettavillenl
2 januari 2007, 19:55
versie 1
http://line6.com/products/detail/17/
hier heeft ie 200 watt, geen tuner, geen herbert en vh4 als simulatie
versie 2
http://line6.com/vetta_ii/US/
hier 300 watt


Beide zijn gelijk, de verschillen zijn cosmetisch.
Vetta I is te upgraden (softwarematig) naar de laatste versie V2.5 en heeft evenredig veel amps / FX etc als Vetta II

Er is verschil in HD en Combo versie m.b.t. speakeraansluitingen en vermogen.

Vetta 1 en II verschillen verder alleen cosmetisch

Markn
2 januari 2007, 20:09
Beide zijn gelijk, de verschillen zijn cosmetisch.
Vetta I is te upgraden (softwarematig) naar de laatste versie V2.5 en heeft evenredig veel amps / FX etc als Vetta II

Er is verschil in HD en Combo versie m.b.t. speakeraansluitingen en vermogen.

Vetta 1 en II verschillen verder alleen cosmetisch

Kijk weer wat vragen uit de wereld haha

outside
2 januari 2007, 23:27
Beide zijn gelijk, de verschillen zijn cosmetisch.
Vetta I is te upgraden (softwarematig) naar de laatste versie V2.5 en heeft evenredig veel amps / FX etc als Vetta II

Er is verschil in HD en Combo versie m.b.t. speakeraansluitingen en vermogen.

Vetta 1 en II verschillen verder alleen cosmetisch

Maar, niet te vergeten, de vetta I heeft geen variax digital input al kan deze module wel apart besteld worden bij line 6.

gorgasm
3 januari 2007, 12:31
Maar, niet te vergeten, de vetta I heeft geen variax digital input al kan deze module wel apart besteld worden bij line 6.
dat dacht ik al dat ie een hardware miste tov de VettaII

vettavillenl
3 januari 2007, 16:41
Maar, niet te vergeten, de vetta I heeft geen variax digital input al kan deze module wel apart besteld worden bij line 6.

De enige reden daarvoor was dat toen Vetta I uitkwam de VDI nog niet klaar was.

Line 6 ging zelfs zover dat ze door Line 6 medewerkers voor je werden ingezet. Bovendien bestond de Variax toen nog helemaal niet...

gorgasm
3 januari 2007, 23:40
Beide zijn gelijk, de verschillen zijn cosmetisch.
Vetta I is te upgraden (softwarematig) naar de laatste versie V2.5 en heeft evenredig veel amps / FX etc als Vetta II
Vetta 1 en II verschillen verder alleen cosmetisch
dom o dom o dom
dan heeft ie ook de Herbert en de 2 vh' simulatie's?
Want de I heeft dit niet aan boord.

vettavillenl
4 januari 2007, 08:27
dom o dom o dom
dan heeft ie ook de Herbert en de 2 vh' simulatie's?
Want de I heeft dit niet aan boord.


De amps zijn softwarematig en als je een Vetta I hebt kun je deze upgraden tot Vetta II, V 2.5. Na de softwarematige upgrade is deze gelijk aan Vetta II, dus inclusief de Herbert en 2 vh' simulaties.

RouwGrasSlayer
4 januari 2007, 18:46
Klinkt de vetta op laag volume (kamer nivo) goed?

Of zakt het geluid dan ook in net zo als bij andere versterkers?

robostrat
4 januari 2007, 23:43
Klinkt de vetta op laag volume (kamer nivo) goed?

gebruik zelf o.a. de vetta combo voor thuis en vind het geluid prima, je zal wel een beetje moeten tweaken.....
over het algemeen vindt ik de lampen voor thuis een beetje te hard, alhoewel het met een switshblade ook aardig gaat

Krikkeden 1ste
5 januari 2007, 07:39
Weet er iemand of er voor de Vetta1-2 nog ergens ander soundpatchen te downen zijn dan op Custom tone van Line6 zelf? Het is raar of zelden dat een patch echt bruikbaar is daar... :satisfie:

vettavillenl
5 januari 2007, 17:20
Klinkt de vetta op laag volume (kamer nivo) goed?

Of zakt het geluid dan ook in net zo als bij andere versterkers?

In Vetta SW V2.5 is een Fletcher Munson instelling toegevoegd die je sonische verschillen op niveau aanpast. Ingeschakeld heb je dus nagenoeg dezlefde "klank beleving " als op hoger niveau (of omgekeerd).

Natuurlijk bij laag volume wordt er minder lucht verplaatst hetgeen een ander 'gevoel' geeft.

(Ik hoop dat ik duidelijk ben)
Mocht onbekend zijn met de Fletcher Munson theory zie dan hier
http://www.vettaville.nl/vvFletcher%20Munson%20eng.htm

vettavillenl
5 januari 2007, 17:21
Weet er iemand of er voor de Vetta1-2 nog ergens ander soundpatchen te downen zijn dan op Custom tone van Line6 zelf? Het is raar of zelden dat een patch echt bruikbaar is daar... :satisfie:


http://www.vettaville.nl/vvdownloadspatches.htm

harrie-beton
6 januari 2007, 02:08
Mijn ervaring met patches van anderen is matig. Het hangt ook erg van de speelstijl, vingers en gitaar af en dat zit niet de patch verwerkt.
De patch als startpunt en verder veel zelf doen...

pol2711
6 januari 2007, 12:16
idd, hangt van je speelstijl af. maar de meesten van ons zullen wel clean op 1, lichte crunch op 2, crunch vetter op 3 en solo op 4 hebben staan als ik zo links en rechts rondlees.
ik heb 1000en patches voor de vetta. gerangschikt op band (van Arena t/m ZZ Top), op genre, op alfabet en op stijl. Hier zit veel troep tussen maar er zitten ook echt hele mooie dingen tussen. Althans, dat vind ik en smaken en stijlen verschillen nu gelukkig eenmaal. De 'van Halen' patch vind ik bv geweldig. De files zijn in toaal wel 2 Mb groot dus mocht je ze willen hebben dan even kijken of je mailbox nog ruimte heeft.
Ik heb nu op 1 een hele mooie Fender clean staan, op 2 Tele crunch met een mooie break-up bij een wat hoger volume (denk bv aan Ilse de Lange), op 3 een vettere cruch (are U kiddin' me) en een soort zingende solo (veel sustain) op 4. Je mag ze allemaal hebben en uitproberen.
Wat me wel opvalt is dat bij de meeste patches die ik goed vind bijna allen zonder fx is. Gewoon recht-toe-recht-aan. Amp kiezen, 2e amp kiezen. Beetje rommelen met eq, volume en drive. Dan alleen reverb, compressor en delay (analoog) en verder nix meer. Geen extra eq, flanger, chorus, vibrato etc etc.
Op slaapkamernivo klinkt het gewelidig. On stage moet je je eq aanpassen. Dit zijn echt 2 héél verschillende dingen!!!! De beleving is echt anders. Wat thuis geweldig klinkt klinkt onstage echt nergens naar. Bij een buis is dat andersom of je moet je buren echt het huis uit willen jagen met de marshall op 11 (o;
Stuur je mailadres maar naar mij dan stuur ik de patches op. Ik zal ook een dump maken van mijn patches en meesturen (dump Paul genaamd). Ik denk dat je het weekend dan verder wel vol krijgt hahaha. Zitten echt hele mooie dingen tussen: pvdhagen@orange.nl

armageddon
6 januari 2007, 12:43
Morgen om 12 uur ga ik mijn hele Vetta-set halen...ik ben errug benieuwd :D

Ik zal dan tzt mijn Powertone 2 en Vetta 2 in stereo op mijn GT8 aansluiten en dan beiden opnemen. Dan pas kan ik goed A/B-en :)

pol2711
6 januari 2007, 13:26
Arma: Gefiliciteerd, succes en héél véél plezier!!! Post jouw belevingen, ben errug benieuwd...

pol2711
6 januari 2007, 16:57
als ik wat meer tijd heb dan zal ik samples op de volgende site zetten:

http://www.freewebs.com/pol2711/index.htm

tevens dan ook verschillende patches die je dan kan downloaden.

Ook wat meer recentere foto's ed.

Nu nog de tijd, tijd en de tijd.......

robostrat
6 januari 2007, 17:23
@pol2711, ben wel benieuwd naar wat patches van je, beter goed aangepast dan slecht verzonnen..... ;)

pol2711
7 januari 2007, 00:49
Voor de liefhebbers:

http://www.freewebs.com/pol2711/

via deze link op site onderin kun je de patches downloaden en proberen.

vergeet het gastenboek niet te tekenen bij de uitgang (o;

armageddon
7 januari 2007, 10:55
Hoe ben je nou aan die Ibanax gekomen? Bouwt die kerel ze om?

pol2711
7 januari 2007, 11:48
Hij had die Ibanez omgebouwd en dat beviel 'm zo goed dat hij nu zijn Gibson Les Paul aan het verbouwen is. Maar van zijn vrouw mocht (je gelooft het niet maar je hebt zukke vrouwen...) mocht hij ze niet allemaal hebben/houden (o;
Dus die Ibanax ging E-Bay op en kwam via die weg bij mij. OK, het was een gok van mij. Ik wilde die Variaxtechnologie wel hebben vond alleen die line6 gitaren er gewoon niet uitzien op de 700 na. De 300 wordt in indonesie gemaakt en van het goedkoopste houtsoort. Rommel dus. Die 500/600 spelen aardig maar niet echt lekker als je mijn Fender gewend bent. Die 700 kost geloof ik 1.400 euro en dat vond ik weer een beetje te veel. Totdat ik deze dus tegenkwam. Hij vroeg er veel voor maar uiteindelijk voor een goede prijs kunnen krijgen.
Maar ik wijk van je vraag af, sorry: nee, het was voor hem puur hobby en eenmalig. Die Gibson is straks klaar en dan gaat hij daar mee optreden. Maar ja, hij heeft er dan al 2 verbouwd, komt vast nog wel een 3de (o;
In Duitsland is ook iemand die Fender halzen op Vaiaxen 600 schroeft waarbij die witte en vintageblue er echt heel erg goed uit zien. Ik heb net voor je gekeken maar op dit moment is er ff nix. Mijn advies: hou e-bay en dan mn ebay.de in de gaten. Gewoon variax intikken bij de zoekfunctie en je komt er genoeg tegen. Verzendkosten zijn 30 euro en het is en blijft een gok.
Succes!

pol2711
7 januari 2007, 11:52
O ja, Arma, je bent nu je Vetta set aan het ophalen. Spannunt!!!!!! Laat ons meebeleven!

armageddon
7 januari 2007, 15:29
Nou, ik heb em.
Eerste indruk is:
Ja, wel leuk :) Ik heb er nu 1,5 uur mee gepield en dan zou ik eerlijk zeggen dat ik gewoon bij m'n Powertone II + GT8 blijf. Natuurlijk is het zo dat ik die Powertone helemaal ken nu en dat ik met mijn FuzzFactory en GT8 nu de buizen lekker kan laten ronken en ik eigenlijk helemaal ingespeeld ben op deze amp.

De eerste indruk van de Vetta is dat ie superveelzijdig is, maar de high-gain geluiden vallen me tot nu toe tegen. Dat komt waarschijnlijk omdat Line6 alle instellingen van de High-Gain modellen gigantisch scooped waardoor je zo'n zoemende rot-metal toon krijgt. Ik ben persoonlijk enorm fan van lekker vet midden.
De Triple Rectifier amp heb ik nu wel redelijk lekker gekregen, een beetje zoals m'n Powertone. Drive op 50% en 100% mid. Ik denk dat het nog enorm veel tweaking vergt wil ik eruit krijgen wat ik wil imho.
De cleans vind ik wel lekker overigens.

Ik ga er een weekje mee kutten en dan zie ik hoe ie bevalt. Ik heb namelijk niet de ruimte/financiele middelen/nuttige redenen om 2 halfstacks erop na te houden :)

pol2711
12 januari 2007, 09:25
pielen...kutten..... zijn toch geen termen die ik gebruik bij een review maar alla....

ik heb al weer een paar weken de combi ibanax/vetta in gebruik. Het eerste wat ik ga doen na mijn vakantie is die Marshall 1936 op Marktplaats zetten (iemand interesse? In meer dan utistekende staat! Haast nieuw). De combi Vetta HD met die Marshall klinkt geweldig maar heb er intussen ook een Engl CAB op aangesloten met V30's. Dat geluid past wat meer bij mij: vintage, dat wat oudere jongere gevoel (o;

ben intussen weer wat verder met mijn aanpassingen. je blijft eerlijk gezegd wel bezig. ff dit, ff dat. het meeste moet je dan zoeken in de EQ/CAB settingen. Clean klinkt heerlijk, daar kom ik niet meer aan. De Tele Crunch heb ik een stuk beter gekregen. Zo'n dragend en definieerbaar geluid. Mijn eerste setting vond ik goed maar als ik alleen speelde dan leek het te hard, met drums en bas er bij te zacht. Heb er wel het eea bij gehaald, Fletcher, Munson, Presence, Loudness, et cetera (o;

De Gibson Crunch+ is mijn favoriet bij de rocknummers. Een soort mix tussen een Boogie en een oude Marshall Plexi. Heb ook van iemand een Orange Rockreverb patch gekregen die op zo'n 75% drive heel lekker klinkt. Maar de problemen die Arma al hiervoor schreef herken ik maar al te goed. In den beginne de patches gebruikt die er fabriekswege inzitten. Van al die 200 vond ik er maar een paar echt bruikbaar. De rest? Gewoon flushen. Begin vanaf scratch en bouw het op of download eea en laat die gewoon voorbij komen. Voor mijn gevoel is er een verschil van dag en nacht tussen de fabriekssetting en de setting die ik nu heb. Buiten de triljoen settingen die je kunt maken met de versterker zelf komt veel invloed van de gitaar die je gebruikt, de pups, de cabs, ja zelfs gewoon de kabels die je gebruikt.
Het specifieke buizengeluid van de Koch (ik heb dan alleen ervaring met de Multitone en niet met de Powertone) haal je er niet uit. Benaderen OK. Exacte kopie? Nee.

Met de variax (die omgebouwde Ibanez) gaat het gewoon lekker. De zangeres vond alleen mijn rode Fender toch wel veel mooier (o;.
Wij spelen een nummer van de Brando's waarvoor ik mijn capo moet gebruiken. Is met de Variax niet meer nodig. Gewoon met de software de hoogtes (kan per snaar) instellen en opslaan, klaar. Geloof me, er staan een hele hoop mensen heel raar te kijken als je een knopje met je voet indrukt en de gitaar staat ineens in G. Je ziet ze elkaar aantikken en komen dichterbij om te kijken wat je nu in je handen hebt. Dan zien ze dat jouw gitaar geen pups heeft. Hoe kan dat nou? Als ik dan ook nog een akoestische setting (bijvoorbeeld een Martin 12 snarig) ga gebruiken dan willen ze er alles van weten. Meestal zijn dat dan ook gitaristen. Als ze er dan achter zijn wat het is dan is steevast hetzelfde te horen: 'wist niet dat die dingen zo vet konden klinken' en 'wat kost dat nou? hahaha, wel grappig.

wordt weer vervolgd tzt, eerst op vakantie naar Mexico. Sjemig wat zal ik de gitaar missen. Heb eelt op de binnenkant van mijn linkerduim staat, nooit in mijn leven zo vaak en zo intensief lopen pielen en kutten.....

armageddon
12 januari 2007, 09:34
pielen...kutten..... zijn toch geen termen die ik gebruik bij een review maar alla....

Wat is het probleem?
Dan noem ik het 'rommelen, proberen'...

Ik ga van het weekend weer eens lekker testen. Afgelopen dagen geen tijd gehad. Ik ben maandag nog even bezig geweest met sounds kopieren van bepaalde nummers, en als eerste wilde ik Stockholm Syndrome van Muse wel na doen. Nu kwam ik erachter dat dat een Diezel VH4 was en dus gebruikte ik die ook.....voila, instant die sound.
Wat ik wel storend vind is dat de Drive steevast veel te hoog staat bij de wat meer gain-modellen.

gorgasm
12 januari 2007, 15:14
wordt weer vervolgd tzt, eerst op vakantie naar Mexico.
mag ik dr ondertussen goed op passen?:hippie:

pol2711
13 januari 2007, 22:59
haha...ik heb al iemand die op het spul past. wel verteld dat ie er niet aan mocht komen.

Arma: heb je die Vetta weer te koop gezet zag ik of vergis ik me?

armageddon
13 januari 2007, 23:02
Jup. Het is gewoon te veel :) Ik kreeg er wel lekkere sounds uit, maar als ik moet kiezen tussen het sjouwen van een Powertone + 4x12 + GT8, of een Vetta + 4x12 + FBV, dan weet ik het wel. Ik speel voornamelijk met clean of flinke gain en eventueel met een TS9 of FuzzFactory....tja, dan is het duidelijk.
Ik heb em voor een aardige prijs gekregen en nu ben ik er in ieder geval achter dat mijn Powertone echt is wat ik wil en mijn Pod2.0 erg goed is voor het oefenwerk op mijn studentenkamertje.

armageddon
20 januari 2007, 16:33
Veel plezier Gorgasm :D

gorgasm
21 januari 2007, 19:43
ja een goeiedag zeg, vandaag wat gepield en geprobeerd. En ik vermoed dat ik nog de helft niet weet van wat ie allemaal kan.
t ding lijkt opt eerste zicht superveelzijdig, maar ga er dan wel es mn tijd voor moeten maken voor wat soundjes te maken.
Ik hoop van hem ooit onder de knie te hebben :)
ik ben er enorm van verbaasd!

pol2711
5 februari 2007, 23:00
one take dus let niet op het gitaarspel. het was meer om iemand snel te laten zien wat ie kon.

deel I:
http://www.youtube.com/watch?v=FihSmntXJA0

deel II:
http://www.youtube.com/watch?v=IrTgVSwul5Y

ateng
6 februari 2007, 01:28
one take dus let niet op het gitaarspel. het was meer om iemand snel te laten zien wat ie kon.

deel I:
http://www.youtube.com/watch?v=FihSmntXJA0

deel II:
http://www.youtube.com/watch?v=IrTgVSwul5Y

Niet echt onder de indruk van je sounds en ik zeg ook "je sound" want ik heb een tijdje terug iemand horen spelen op zo'n Vetta en vond m toen wel lekker klinken.

armageddon
6 februari 2007, 08:52
Er zitten veel te veel effecten op de hele tijd lijkt het wel.

ateng
6 februari 2007, 11:01
Vooral veel galm.

Zou je niet een clipje/soundsample willen maken met een echte gitaar?

pol2711
6 februari 2007, 11:27
ik zal er eens een keer goed voor gaan zitten en de fender naast de ibanez zetten. het geluid is natuurlijk in het echt heel wat anders als via zo'n camera. misschien kan ik nog wat rommelen met de camerainstelling iod, we shall see. wordt vervolgd

Ibanez RuleZ
6 februari 2007, 11:56
tja, ik ben bang dit mijn ding ook absoluut niet is. gitaarmodellen klinken erg plastic, de versterker modellen doen het bij mij ook niet, allemaal wat te blikkerig.

het leukste vond ik eigenlijk de sitar en de mandoline.

het kan door de camera komen, maar de geluiden zijn wat mij betreft behoorlijk veel te veel geprocessed met modulatie en galm effecten.

harrald

ateng
6 februari 2007, 13:38
ik zal er eens een keer goed voor gaan zitten en de fender naast de ibanez zetten. het geluid is natuurlijk in het echt heel wat anders als via zo'n camera. misschien kan ik nog wat rommelen met de camerainstelling iod, we shall see. wordt vervolgd
Om een eerlijke oordeel te kunnen geven is het beter droog op te nemen dus zonder fx want het is tenslotte een ampmodeler + fx en niet omgekeerd...toch. En dat is ook het beste manier om je versterker in te stellen.

pol2711
6 februari 2007, 13:51
ik denk toch dat 'live' aanhoren gewoonweg het beste is. Via de camera klinkt het idd blikkerig en fx-achtig nu ik het zelf nog een x goed beluisterd heb. Gewoonweg geen vergelijk wat ik hier in het echt hoor.
Misschien valt er nog wat te 'tweaken' met de camera. Of gewoon miken zonder beeld, msschien wel het beste om iedereen een beetje deelgenoot te maken. Maarrrrr ff geduld. Tijd, tijd....

gorgasm
7 februari 2007, 20:02
ik heb een dual met een Eq eroverheen en ie klinkt me wel goed, maar ik ga er nog wat bass bijdoen, staat me tijdens een song nog niet helemaal aan.

clean ben ik snel tevreden over, en sologeluid moet ik nog zoeken, nu heb ik een insane als sologeluid, voorlopig.

Ik persoonlijk vind het een leuke head.

Stitch
7 februari 2007, 21:49
Niet echt onder de indruk van je sounds en ik zeg ook "je sound" want ik heb een tijdje terug iemand horen spelen op zo'n Vetta en vond m toen wel lekker klinken.


ja, zoals op dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=-tXbj7XTYcc