PDA

View Full Version : Wie helpt een Noob even verder?



Buzz
9 november 2006, 11:15
Hi!

Van origine ben ik akoestisch gitarist, maar wil mij ook gaan verdiepen in de elektrische gitaar. Ik heb een MusicMan Axis Sport met p90 pickups.

Momenteel speel ik met een Marshall combo, een VS65R, een hybride dus, met transistors in de eindtrap. Best een aardige versterker.
Toch zou ik naar een hele buizencombo willen. Ik zoek dus een buizencombo met een warm geluid, zo rond de 80 à 100 watt.

Muziek stijlis vooral wat bluesy en jazzy stijl.

Heeft iemand hier een een goed advies of ergens goeie ervaringen mee?

Thanks,
Ray

almarvk
9 november 2006, 11:16
Peavey Delta Blues

lampz
9 november 2006, 11:30
Koch Classictone

DREAMMACHINE
9 november 2006, 11:43
vox ac15

fender blues pro of blues deluxe

marshall handwired 18 watter.....dit zijn allemaal geen 80/100 watters....maar dat heb je echt niet nodig!....(buizen powers is gewoon niet te vergelijken met wat je krijgt uit een transistor bakkie......erg anders!....en voor blues / jazz lijkt me een amp met niet te veel headroom op het clean wel het meest geschikt).


keuze genoeg!

Buzz
9 november 2006, 11:47
vox ac15

fender blues pro of blues deluxe

marshall handwired 18 watter.....dit zijn allemaal geen 80/100 watters....maar dat heb je echt niet nodig!....(buizen powers is gewoon niet te vergelijken met wat je krijgt uit een transistor bakkie......erg anders!....en voor blues / jazz lijkt me een amp met niet te veel headroom op het clean wel het meest geschikt).


keuze genoeg!
Vox zou ik eens moeten kijken. Van het Fendergeluid ben ik gewoon niet zo weg...

enne, sorry, dat ik nog niet zoveel weet, maarreh....wat is headroom?

Wicked Willy
9 november 2006, 11:52
Koch Classictone of Studiotoen, Peavey Deltablues, VoxAC30.....

Maar wat is je budget eigenlijk?

Kim Wilson
9 november 2006, 11:54
80 of 100 watt buizen is echt veel. Ik heb een 40 watt Fender Hotrod Deluxe combo, die moet wat mij betreft te hard om echt mooi te klinken. En op normaal volume klinkt ie erg geknepen. Ik heb nu een 5 watt buizentop, die gaat waarschijnlijk hard zat.

marc_o
9 november 2006, 11:56
Buzz, wat wil je ervoor uitgeven en wat is je rol in de band qua soleren?

Wat voor sounds zoek je, wil je bijvoorbeeld alleen clean en overdrive of wil je clean, overdrive en een soleerkneel....zet dat eerst op een rijtje voor jezelf, dus welk geluid zoek je en besef wel dat 100 watt buizen niet te vergelijken is met de Marshall-combo die je nu hebt(65 watt transistor eindtrap??)

Voordat iedereen weer z'n favoriete versterkers gaat opnoemen, zou het beter zijn tips op maat te geven...daar zitten we hier voor.

heavy-metal-thunder
9 november 2006, 13:09
Een Fender Vibrolux??

ja sorry, je bent zo niet voor Fender, maar het clean van Fender is onovertroffen. En als je de wat oudere Fenders (bassman, bandmaster, vibrolux evt. deluxe reverb) neemt, die dingen klinken toch echt vet in overdrive. De overdrives van vb. blues/hot rod deluxe vind ik niet zo waow.

Luister eens naar www.willywilly.be. het sampletje (white trash r 'n r) is met een gibson LP junior (P90) met een Fender amp.

gorgasm
9 november 2006, 13:26
voila n vraagje en direct 4/5 voorstellen, fantastisch toch, gitaarforum.nl

Buzz
9 november 2006, 14:31
Buzz, wat wil je ervoor uitgeven en wat is je rol in de band qua soleren?

Wat voor sounds zoek je, wil je bijvoorbeeld alleen clean en overdrive of wil je clean, overdrive en een soleerkneel....zet dat eerst op een rijtje voor jezelf, dus welk geluid zoek je en besef wel dat 100 watt buizen niet te vergelijken is met de Marshall-combo die je nu hebt(65 watt transistor eindtrap??)

Voordat iedereen weer z'n favoriete versterkers gaat opnoemen, zou het beter zijn tips op maat te geven...daar zitten we hier voor.

Inderdaad Marc, je hebt gelijk. Van vermogen heb ik dus weinig verstand, dat blijkt maar weer. Kennelijk heb ik voor een buizencombo dus minder vermogen nodig. Weet ik dat dus ook weer.

Verder ben ik niet zozeer solist, maar beperk me meer tot riffs en licks, en zoek dus een amp waar de p90's goed op uitkomen.

En wat betreft budget, dat is even het laatste criterium. Als ik iets vind wat ik zoek, en het kost wat meer, spaar ik liever even door. Iets aanschaffen wat het net niet helemaal is, schiet je niks mee op.

Verduidelijkt dit wat?

a darker shade of grey
9 november 2006, 15:29
ik zeg gewoon marshall plexi :P

Buzz
9 november 2006, 16:51
ik zeg gewoon marshall plexi :P



Maar da's toch geen combo?

Mitch
9 november 2006, 17:52
Vul ik Marcs vragenlijstje nog even aan: wil je liever een amp met meerdere kanalen of een éénkanaals bak ?
In de afdeling nieuw te koop, goed en betaalbaar zitten o.a. de Vox AC15CCx en de AC30CC1, de Engl Thunder enz., maar deze verschillen hemelsbreed qua sound.
Als goed tweedehands ook mag, check my sig ;)

AART
9 november 2006, 18:05
Mesa heeft ook og enkele leuke combo's gemaakt op dat gebied.

Lonestar, Lonestar special, Studio .22(+), Mark I of II.