PDA

View Full Version : MI Audio Blues Pro



strat58
9 november 2006, 11:11
hoi vorige week gescoord dawn wat klinkt dat ding lekker ben benieuwd hoe hij over de Marshall Bluesbreaker klinkt morgen bij de repetitie.
Heb ook een Crunch Box gevonden op het internet en ik kan hem kopen, de soundfile klinkt veelbelovend. Ik wil de Crunch box gebruiken samen met de Blues Pro om zo meerdere trappen van boost te krijgen, heeft iemand hier ervaring mee ?. De dr.Jekle and Hyde blijft erg goed klinken maar misschien moet hij wel het veld ruimen voor de MI Audio pedaaltjes, ahfijn we horen het wel wat beter klinkt. Na jaren met de TS9 te hebben gespeeld lijkt het of ik een waardige opvolger heb gevonden. Misschien ben ik wel beter gaan spelen en hoor nu de verschillen nah vast niet,ben al zo goed (not) ;)
Peace Strat58

jemke
9 november 2006, 12:09
Ik heb zowel de Bluespro en de crunchbox. Ze samen combineren vind ik geen goed idee. Ze hebben beiden een volledig ander karakter. De Crunchbox heeft veel maar gain en vloeiendere gain.

Ik gebruik beide pedalen in combinatie met een Ibanez Tubescreamer 808 om beide MI's net dat ietsje meer te geven.

strat58
9 november 2006, 13:08
Ik heb zowel de Bluespro en de crunchbox. Ze samen combineren vind ik geen goed idee. Ze hebben beiden een volledig ander karakter. De Crunchbox heeft veel maar gain en vloeiendere gain.

Ik gebruik beide pedalen in combinatie met een Ibanez Tubescreamer 808 om beide MI's net dat ietsje meer te geven.

Hmmm dus ik blijf voorlopig vast zitten aan de TS9 ach dat is ook niet zo,n ramp. Dank je wel
Peace Strat58

BLOK182
9 november 2006, 22:39
Ik heb sinds eergisteren een bluespro:-) Echt te gek dingetje! Heb ook de crunchbox geprobeerd, best ander karakter en nog meer gain. Voor mij was de keuze snel gemaakt, aangezien de crunchbox te schel werd op mijn amp op brightstand.

LordRiffenstein
10 november 2006, 07:43
Blues Pro combineert wel prima met de Tube Zone van MI Audio om verschillende niveau's van gain te krijgen, klonk erg lekker op een Heritage Colonial die helemaal clean was.

DREAMMACHINE
10 november 2006, 08:18
blues pro is inderdaad een zeer fijn pedaal, heb hem zelf ook sinds vorige week en combineert heerlijk in combinatie met mijn hot cake, hoewel dat naar mijn mening ook een heel andere soort van overdrive is.

BLOK182
10 november 2006, 08:24
Die Blues Pro heeft trouwens een behoorlijke dosis gain:p Met de gain rond 12 uur heb je een lekkere push van je clean, en dan zet je em eens op 3-4 uur, en heb je een hardrocksound:p

jasses
10 november 2006, 11:38
ik gebruik vaak een blue boy en crunch box samen, en ben er persoonlijk behoorlijk enthousiast over. Vooral als ik van het wat voller slagwerk overga naar een iets kaler hoger melodietje, maakt de combinatie het vol genoeg om door de mix te komen. en het klinkt verdorie mooi! Moet wel altijd een van beiden snel uitzetten, als er enkele seconden stilte volgen, want het kan aardig snel feedbacken, maar dat is met de meeste combinaties van drive-pedalen neem ik aan? (de blue boy met een ds-1 gaf ook een heel apart geluid zoals ik het nog nooit had gehoord, maar jongens, daar was de feedback pas fel).

dr.distortion
10 november 2006, 13:26
Waar zijn die MI Audio pedaaltjes te testen? Ik lees er niks dan goeds over, maar ben ze nog niet tegen gekomen...

DREAMMACHINE
10 november 2006, 15:03
jukebox boekel
vd. haar guitars
maxguitars ( den haag)
..en nog wel aardig wat zaken....

( zelfs feedback rotterdam had de crunch box pas)

strat58
10 november 2006, 16:30
Hoi Boy oh boy vandaag gerepeteerd met de blues Pro nu heb ik dus echt niks meer nodig-Les Paul (Custom Shop 58)-Vox(Area 51 wah)-Blues Pro-CS9(black Label misschien te koop)-Voodo Lab 1 -Marshall Bluesbreaker. De band horode het gelijk vet laag en midden en mooi hoog. Volgende week komt de Chrunch Box binnen (2de hands gekocht) kijken of ik daar een mooi clean crunch geluid mee kan krijgen voor de wat ruigre cleane stukken (ZZ-Top).
Mijn Dr.Jekle and Hyde gaat de verkoop in en die heb ik pas een paar weken, niet gedacht dat er iets beters bestond voor mij.
Peace Strat58

BLOK182
10 november 2006, 20:19
Ik ga dit weekend beginnen aan mijn ubersimpele pedaalboardje, Teese RMC3 Limited Edition -> MI Audio Blues Pro -> Korg DT10 (die moet nog een keer uit het signaalpad, maar het valt wel mee zo) -> Budda Superdrive

dml
12 november 2006, 08:02
Ik heb zowel een Blue Boy Deluxe als een Tube Zone. De eerste klinkt wat korreliger, de tweede meer smooth. Ook heeft de TZ (nog) meer gain dan de BB dlx. Prima pedalen voor een meer dan prima prijs!!

Toon DW
20 februari 2007, 01:10
Is die Blues Pro nog te verkrijgen? Ik probeer hem te pakken te krijgen, maar mijn gitaarwinkelvriend wist me te vertellen dat er een nieuwe versie aankomt en dat deze blues pro voorlopig niet te krijgen is...

strat58
20 februari 2007, 18:00
Is die Blues Pro nog te verkrijgen? Ik probeer hem te pakken te krijgen, maar mijn gitaarwinkelvriend wist me te vertellen dat er een nieuwe versie aankomt en dat deze blues pro voorlopig niet te krijgen is...

Hoi volgens de website zijn er nog gewoon durt alleen even voor ze weer in Europa zijn, misschien heeft Max of vd Haar er nog een staan.
Kun je gewoon telefonisch bestellen.
Ik doe de mijne nooit meer weg :) hmm heb ik dat niet meer gezegd.
Peace Strat58

Toon DW
21 februari 2007, 02:48
Mijn dealer bestelt ze zelf bij Van de Haer. Dat is de uitleg die hij daar gekregen heeft...

dml
21 februari 2007, 14:28
Ik denk dat het te maken heeft met de zgn. RoHS-compliant regelgeving. MI Audio voldeed hier niet aan dus mocht v/d Haar ze niet importeren (of mocht MI Audio ze niet naar de EU exporteren). Nu voldoen zo'n beetje alle MI Audio pedalen wel, dus nog even wachten.