PDA

View Full Version : Holy....



Luc-O
9 november 2006, 11:09
Vanaf 1:14 is het echt té lijp. Hele lekkere track ook:

http://www.youtube.com/watch?v=0MQmUyQrGa0

DeadStar
9 november 2006, 11:14
Zucht

*legt zijn gitaar maar weer weg en gaat depressief uit het raam kijken*

Luca P
9 november 2006, 13:21
pffff...hij heeft de "X-factor" niet!

:cheerup:

En geen Gibson...
Man ik zit al ziek thuis met koppijn, maar nu extra dus...

strat58
9 november 2006, 13:30
pffff...hij heeft de "X-factor" niet!

:cheerup:

En geen Gibson...
Man ik zit al ziek thuis met koppijn, maar nu extra dus...

Ach er zijn zo veel goeie gitaristen daarom blijf ik de oude meesters zo goed vinden op elke hoek van de straat vind je wel een Satriani of Vai.
Maar waar vind je een Jimi Hendrix, Rory Gallagher, Randy Rhoads, Ritchie blackmore of een Jimmi Page. Ik blijf het heel knap vinden kan het zelf ook niet maar heb geweldig veel plezier aan mijn eigen spelen en daar draait het om.
Beterschap
Peace Strat58

Michael AE
9 november 2006, 13:40
Ach er zijn zo veel goeie gitaristen daarom blijf ik de oude meesters zo goed vinden op elke hoek van de straat vind je wel een Satriani of Vai.
Maar waar vind je een Jimi Hendrix, Rory Gallagher, Randy Rhoads, Ritchie blackmore of een Jimmi Page. Ik blijf het heel knap vinden kan het zelf ook niet maar heb geweldig veel plezier aan mijn eigen spelen en daar draait het om.
Beterschap
Peace Strat58

Wat een onzin, zeg.

Dus er zijn maar weinig gitaristen met de kwaliteiten van de oude meesters, maar zat met die van de nieuwe?

Waar haal je het vandaan. Echt, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

Negative K3 fan
9 november 2006, 13:45
zeker erg goed, alleen erg cheesy (dat afgezaagde gejaag over backing-tracks)... dat stuk vanaf 1:14 is zeker erg lijp (om te zien), maar aan het begin best wel slordig gespeeld.

ik zou er wel voor tekenen als ik zo zou kunnen spelen :)

Das Schaap
9 november 2006, 15:33
Vette shit dit, ik zie weer nieuwe dingen. :cheerup:

Geinige naam heeft die gast ook. Past bij z´n spel. :strat:

Maiden Michiel
9 november 2006, 19:43
Bedankt voor de link.

Genaile shit, some chopz!

gorgasm
10 november 2006, 09:22
ah komaan jongens! da's fake die dude speelt niet echt! Zie je toch zo!


ok ja ben wel jaloers!

die heeft wel michael Romeo ff goed afgekeken, enfin ie doet t goed.


http://www.youtube.com/watch?v=rp0T1zaiDtM&mode=related&search=

nog 1 van die lelijke dikzak!

new deep
10 november 2006, 11:00
knap van die gast!

taylor
10 november 2006, 11:06
not my cup of thea,licks overkill veder gebeurt er niet veel ,muzikaal dan.

Daevren
11 november 2006, 14:06
Het is toch raar dat mensen zoveel technisch op een gitaar kunnen zonder ook maar in de buurt van Shawn Lane te komen. Zelfs een Shawn Lane die technisch al zo veel minder was dan toen hij nog wel redelijk gezond was.

http://www.youtube.com/watch?v=DVVyi-DuwMQ

Shawn Lane dacht echt op een ander veel hoger muzikaan niveau. Net als iemand als Holdsworth en Coltrane. Dan wordt techniek pas echt indrukwekkend.

Luc-O
11 november 2006, 14:43
Het is toch raar dat mensen zoveel technisch op een gitaar kunnen zonder ook maar in de buurt van Shawn Lane te komen. Zelfs een Shawn Lane die technisch al zo veel minder was dan toen hij nog wel redelijk gezond was.
Shawn Lane dacht echt op een ander veel hoger muzikaan niveau. Net als iemand als Holdsworth en Coltrane. Dan wordt techniek pas echt indrukwekkend.

Is dit een objectieve mening of hoor ik hier alleen maar een Shawn Lane fan??
Zeker, Lane is technisch ongelofelijk goed, maar er zijn er genoeg die - op hun manier - niet voor hem onder doen. De opmerking dat dit een 'ander, veel hoger muzikaal niveau' zou zijn is natuurlijk ook puur subjectief, wie bepaalt dat? Op fusiongebied is dit hoogstaand ja, maar is fusion dan de enige stijl van niveau? Want dat proef ik een beetje uit jouw woorden. Dat is hetzelfde als mensen die NRC Handelsblad lezen en de Telegraaf 'te min' vinden. Ik vind persoonlijk die jongen in die video die ik postte een veel coolere, originelere gitarist. Ik zeg niet beter, want ook dat is subjectief.

Daevren
11 november 2006, 15:25
Fusion is hoogstaander dan rock. En bebop is hoogstaander dan fusion. Bedoel je dat? Daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. In hoeverre dat objectief is en in hoeveel concrete gevallen dit ook werkelijk houdbaar is is een ander verhaal.

Ik bedoel meer de manier van waarop je snel speelt. Deze persoon speelt net zoals elke andere moderne rockgitarist. Maar dan zo af en toe heel snel. Bij Shawn Lane als hij snel speelt speelt hij dingen die alleen werken als je ze snel speelt.

Dat is niet alleen veel techniek, maar ook een nieuwe manier van denken die daarbij hoort. Iets wat ze in de jazz en in de klassieke muziek al lang snappen en dat denk ik onder rock-mensen niet zo snel begrepen wordt.
En dan krijg je ook opmerkingen zoals die van strat58 en mensen die denken dat snel spelen per se amuzikaal en 'emotieloos' is.

Alles wat ik zeg is mijn mening. Dus wat je er van vind moet je per definitie zelf weten.

En ja, ik ben ook een van die mensen die de Telegraaf een waardeloze krant vind. Maar het niveau van de NRC is ook niet meer wat het geweest is.

Roy K.
11 november 2006, 15:32
Thanks for posting, echt vette shit!!

Di Stefano
11 november 2006, 23:26
ah komaan jongens! da's fake die dude speelt niet echt! Zie je toch zo!


Inderdaad, het geluid is over de video geplakt. Hij zal het eerst netjes hebben opgenomen. Waarschijnlijk kan hij heel het nummer niet in een keer zonder fouten spelen.

Daevren
12 november 2006, 01:36
Dat het geluid niet synchroon loopt zegt niet zo veel op Youtube.

Ik zou niet durven concluderen dat het nep(pas maar op voor Verdonk) is omdat het altijd raar lijkt wanneer geluid en beeld niet synchroon lopen.

Gitaargek
12 november 2006, 11:52
Ja erg knap van die gast. Maar ik moet zeggen dat ik veel meer geniet van het gitaarspel van John Frusciante om maar iemand te noemen. Er zit helemaal geen gevoel in vind ik. Maar RESPECT hoor voor iemand die zo kan spelen.

strat58
12 november 2006, 13:47
Fusion is hoogstaander dan rock. En bebop is hoogstaander dan fusion. Bedoel je dat? Daar kan ik me eigenlijk wel in vinden. In hoeverre dat objectief is en in hoeveel concrete gevallen dit ook werkelijk houdbaar is is een ander verhaal.

Ik bedoel meer de manier van waarop je snel speelt. Deze persoon speelt net zoals elke andere moderne rockgitarist. Maar dan zo af en toe heel snel. Bij Shawn Lane als hij snel speelt speelt hij dingen die alleen werken als je ze snel speelt.

Dat is niet alleen veel techniek, maar ook een nieuwe manier van denken die daarbij hoort. Iets wat ze in de jazz en in de klassieke muziek al lang snappen en dat denk ik onder rock-mensen niet zo snel begrepen wordt.
En dan krijg je ook opmerkingen zoals die van strat58 en mensen die denken dat snel spelen per se amuzikaal en 'emotieloos' is.


Alles wat ik zeg is mijn mening. Dus wat je er van vind moet je per definitie zelf weten.

En ja, ik ben ook een van die mensen die de Telegraaf een waardeloze krant vind. Maar het niveau van de NRC is ook niet meer wat het geweest is.

Nou ik vind persoonlijk dat Satriani, Vai en Malmsteen wel degelijk met gevoel spelen, snelheid kan tenkoste gaan van het gevoel maar diverse gitaristen hebben het tegendeel bewezen met name Yngwie vind ik behoorlijk veel gevoel in zijn spel hebben. Maar mijn opmerkingen hebben betrekking op mijn eigen smaak en keuze van muziek. Als je naar dat snelle shredden wilt luisteren en dat goed vindt prima niks op tegen, het is tenslotte je eigen keus en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. Maar gitaristen als Billy Gibbons of Pauk Kossof, Mick Ralhps (bad Company/Mott The Hoople) vind ik persoonlijk leuker om naar te luisteren maar ja daar heb ik ook de leeftijd voor :) Niet om shredders af te zeiken want ik hou persoonlijk ook wel van dat snelle spel maar mijn smaak van muziek is anders vandaar ook mijn opmerking.

thefox
12 november 2006, 13:53
vette shit dit :D

WICKED
9 december 2006, 18:25
Aan iedereen hier die het over gevoel heeft: iedereen speelt met gevoel, tis maar welke feel je aanspreekt en welke niet. Dat is een kwestie van smaak en ieder individueel denkt anders over muziek! (haha) Dat deze kerel geen gevoel zou hebben is onzin!!

henkr
14 december 2006, 16:18
Vanaf 1:14 is het echt té lijp. Hele lekkere track ook:

http://www.youtube.com/watch?v=0MQmUyQrGa0

Die gozer mag wel 'ns wat beters bedenken voor dat plectrum. Het zou handiger zijn
als hij 'm op z'n voorhoofd kan plakken vlak voor het tappen begint; kan ie z'n optredens
staand doen.