PDA

View Full Version : Wat is wijsheid



Exitinside
9 november 2006, 10:22
Hallo,

Ik heb een hughes & kettner 2*12" speakerkast met greenback speakers erin.
(mono 50 watt en stereo 2*25 watt)
Nu is het zo dat ik deze wil gebruiken voor mijn rack. Daarin zit een marshall stereo eindtrap van 2 * 80 watt. Dit is dus teveel vermogen.
Ik zit nu te denken om de speakers te vervangen door 2*100 watt greenbacks.
1) kan ik dit doen door ze op dezelfde manier aan te sluiten zoals de standaard speakers ?
2) Ben ik beter uit als ik die kast verkoop en een andere kast koop?
3) ...en in het laatste geval, welke 2*100 watt speakerkasten zijn er eigenlijk ?

Dude
9 november 2006, 10:33
100 watt greenbacks bestaan niet,


wijsheid is wat je zelf lekker vind klinken, je bent wel wat beperkt door de 80watts die je wil hebben per speaker, de gerenormeerde classic rock speakers zijn toch meestal de speakers met een wat lager wattage G12H, Greenback, vintage30 enz enz...

Exitinside
9 november 2006, 18:59
100 watt greenbacks bestaan niet

Ow das jammer, vind ze op zich wel lekker klinken.

Ik zag op de site van celestion de classic lead 80 speaker, dit is ook natuurlijk een optie....iemand ervaring met deze speaker ?
Die versterker zal ik toch denk ik niet op 10 zetten dus aan die 80 watt output kom ik toch niet.
Of is een 100 watt speaker toch beter in mijn situatie ?

zjanke
9 november 2006, 21:01
Je neemt een risico als je minder dan 80 watt gaat gebruiken. Een cl80 zou dus prima gaan.
Je bent al op de celestion site geweest, daar kun je hem ook horen. Het is een wat rauwere speaker, ik gebruik hem in een combi met een V30 en dat levert voor mij een prima geluid op.

Dick Wolkendeck
10 november 2006, 18:17
2 keer 25 Watt voluit is echt loeihard. Koop dan maar twee loadboxes van Koch. Klaar!

Exitinside
10 november 2006, 18:54
2 keer 25 Watt voluit is echt loeihard. Koop dan maar twee loadboxes van Koch. Klaar!

Is een optie waar ik eigenlijk niet aan gedacht heb.
Daarmee word mijn rack erg zwaar en het is ook nog stukken duurder ook.

Exitinside
10 november 2006, 18:57
ik gebruik hem in een combi met een V30.

Hey dat is natuurlijk ook iets om over na te denken.
Lijkt me wel vet om 2 verschillende klanken te hebben.

e!
10 november 2006, 19:00
Ik zou je vraag eens stellen aan Yves Pexsters (ook onder die naam op dit forum) van Tube Amp Service Tongeren . Die heeft veel professionele ervaring met tube amps & speakers. Die 2x25W kunnen in elk geval meer aan dan 2x25W. Zo begreep ik zelf eerder van hem.

chennie
11 november 2006, 04:36
Je neemt een risico als je minder dan 80 watt gaat gebruiken. Een cl80 zou dus prima gaan.
Je bent al op de celestion site geweest, daar kun je hem ook horen. Het is een wat rauwere speaker, ik gebruik hem in een combi met een V30 en dat levert voor mij een prima geluid op.


Die combi heb ik ook, Zekers een mooi geluid, ik vind de c80 iets rauwer, vooral in het hoog en de v30 heeft iets meer mid en kan icm de kast die ik heb iets meer oompf. Als je of de ene speelt of de andere vind ik het maar droogjes, maar samen is het heerlijk!