PDA

View Full Version : Marshall 1922 gepimpt



Dude
9 november 2006, 10:10
Bij deze nav mijn eerdere posts over het aanpassen van de bedrading van deze kast de foto's.

Ik heb hem ook meteen maar openback gemaakt, reden was dat ik hem on stage altijd hoog moest zetten om het geluid niet als een 'straal' onder me door te laten blazen, ERG ruk vond ik dat, daarnaast had ik hierdoor voor mezelf altijd het gevoel dat het volume wel mee viel terwijl je de complete eerste rij mensen wegblies.

Openback geeft dus een iets voller / ruimtelijker geluid. Minder bas heb ik nog niet ervaren maar dat komt misschien omdat ik 15mm kwaliteits mdf heb gebruikt en het met veel schroeven op alle hoeken heb vastgezet, ook het 'paaltje' dat marshall altijd tussen de 2 speakers zet om het achterschot steun te geven heb ik vast gezet aan de onderste achterplaat met als gevolg dat het geheel wat minder resoneert.

Leuk om te melden is dat je wanneer je op de 2 plaatjes met je knokkels klopt je al een heel muzikaal geluid krijgt, niet de doffe klop van de orginele plaat maar echt een beetje "cajon" achtig vol en warm geluid. Vreemd maar waar, en nee dit valt niet in de categorie speakerkabel omdraaien haha.

Anyway... hier de foto's ook een van de mono/stereo aansluitingen die marshall zo lekker goedkoop bouwt.

http://img152.imageshack.us/img152/7038/2x12smallfi4.jpg

http://img241.imageshack.us/img241/4131/2x12small2ff2.jpg


het is een tip voor als je een 1922 cab hebt, draad kost ZEER weinig, hout koste me inclusief zagen bij de praxis 5 euro. Helemaal super dus ! low buget en een wereld van verschil !

marc_o
9 november 2006, 11:59
Goed gedaan, heb die ervaring ook gehad, toen ik met 1922's speelde.

Ook bij een Mesa 212 vertikaal met dat grove metalen rooster deed ik dit.

Magic Bean
9 november 2006, 14:28
Ziet er netjes uit! Nu nog tolexen ;)
Wat voor kabel heb je gebruikt?

Dude
10 november 2006, 16:30
kabel uit een automaterialen zaak, kwaliteits spul volgens die caraudio gast, het lag al een tijdje in mn auto.

Ben benieuwd !