PDA

View Full Version : Behringer Effect Pedaaltjes



OJJVZ
8 november 2006, 23:10
Ik zag laatst in de Tonika, n muziekzaak in groningen, Behringer pedaaltjes liggen, ze kosten geen hol, 20 eu per stuk, en een "vintage distortion" en een wah voor 40 (en nog iets)

Iemand ervaring mee? Ik heb de UM-100 (Ultra-Metal) gekocht, maar ik vond hem minder gaaf dan de distortion van de versterker die k n maand later heb gekocht (Crate G160XL jaren '80)
(pedaaltje is te kauf, doe maar n bod :P)
hij klonk een beetje ... dood. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, hij kon wel een ziek death metal geluid krijgen, maar ik wil toch ietsje warmer, maar wel veel gain :P iemand een idee van een goed pedaaltje van hun? of toch maar naar de Boss o.i.d. ? :P hehe

Otto

dr.distortion
8 november 2006, 23:16
hee Otto,

over de Behringer pedaaltjes is al een uitgebreid topic geweest:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43518&highlight=behringer

Niet erg hoopgevend voor wat die pedaaltjes betreft over het algemeen. Er zijn veel betere alternatieven, maar voor de prijzen die Behringer vraagt kun je ook niet te veel verwachten, vind ik.
Aanraders vwb distortions:
EHX Metal Muff
Line 6 Ubermetal

Maar zijn wel stukken duurder...89 voor de ehx en 100 dacht ik voor de ubermetal.

sash
8 november 2006, 23:17
Het is leuk voor het geld, maar om echt te gebruiken...

Heb er een paar gehoord, maar het was alles behalve indrukwekkend.

Brammibal
8 november 2006, 23:19
Danelectro lijkt me leuker, die fab line van hun hbeik wel is demo videotjes van gehoord en gezien, klonk wel goed!

dr.distortion
8 november 2006, 23:29
Over het algemeen ga ik niet af op clips, maar de Deathmetal van Digitech klonk wel erg lekker...zeker voor die prijs van rond de 55 euro dacht ik bij musicstore. Mss is dat nog een optie?

OJJVZ
8 november 2006, 23:30
ok, nog niet gezien, tnx

maarum, ze zijn dus allemaal zo als die ultra metal? Jammer :P

up-guitarman
8 november 2006, 23:39
Dat FabTone metal pedaaltje van danelectro moet je eens checken, die kosten ook iets van een 25€ dacht ik ...

Ik heb em nog niet gehoord maar wel de overdrive uit dezelfde serie en die is stukken beter dan de behringer overdrive !!!

dr.distortion
8 november 2006, 23:43
Weet je van die fabtone een soundclipje te staan? Voor zo'n prijs ben ik dan toch wel weer benieuwd :D

dr.distortion
8 november 2006, 23:44
Al gevonden...sorry is al laat :seriousf:

BLOK182
9 november 2006, 08:30
Ik heb zo'n paarse van Behringer, overdrive/distortion. Best te pruimen op overdrive stand met gain flink terug. Niet je van het, maar best stevig (ondanks het plastic), en wel handig als backup voor je backup:p

Dirk_Hendrik
9 november 2006, 08:38
hee Otto,

over de Behringer pedaaltjes is al een uitgebreid topic geweest:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43518&highlight=behringer



Lijkt me duidelijk genoeg. De search had je daar ook gebracht.