PDA

View Full Version : Grotere versterker via line-out



OJJVZ
8 november 2006, 22:54
Hopelijk nog niet eerder gepost, vast wel :P niet gevonden:

Ik speelde vandaag over een Ibanez gitaar over een goedkope Behringer versterker (50 eu ofzo) 15 watt, die je bij de starterssets van behringer krijgt (intussen zijn er 2, 1 strat en 1 strat met humbucker)
Ik vond die versterker eigelijk bestwel gaaf, btje rauw, doet me denken aan een ouderwetse transistorradio, het geluid was niet goed, maar wel vét gaaf :D

maar 1 nadeeltje, 15 watt is opzich wel genoeg, het pompt wel, maar het klinkt zo... klein?? grotere versterkers klinken wat zwaarder, klinken gewoon groter :P
Als ik nou via de line-out m aansluit op me Crate G160XL (jaren 80 versterker, kick-ass :P) met 160 watt :P aansluit, zal dat werken? K hoorde van n vriend die zo'n Behringer versterkertje heeft en een grotere line-6, dat ie bijde versterkers VOl open moest draaien, ok ook maar ieiets te horen. Is de output van de "headphones/line-out" van de behringer (en/of andere versterkers) te laag om hem dan weer op een andere versterker aan te sluiten?

Want het leek me wel gaaf om het geluid van die behringer door n wat grotere Amp te horen.

Wat vinden jullie trouwens van die Behringer gm108?

Graag reacties,

Otto

OJJVZ
9 november 2006, 21:56
hm.. nog geen reacties, neem aan dat t wel kan, en ookal kan t niet boeie, is ook om mee te slepen naar de band :P

Eko
11 november 2006, 10:55
Wat ook kan is de kleine amp via een p.a. te versterken. Gewoon 2 microfoons gebruiken. Een er voor en een aan de achterkant in de amp. Het leuke is dat de microfoon achterin veel lage tonen meepakt. Door ze goed af te mixen kun je een ,groot, geluid maken.

OJJVZ
11 november 2006, 13:48
Wat ook kan is de kleine amp via een p.a. te versterken. Gewoon 2 microfoons gebruiken. Een er voor en een aan de achterkant in de amp. Het leuke is dat de microfoon achterin veel lage tonen meepakt. Door ze goed af te mixen kun je een ,groot, geluid maken.

Kan je niet de amp via de line-out op PA aansluiten?
Maar n PA is meteen weer zo duur, en ik heb weinig geld :P

Maar wat ik eerder postte, via line-out naar me grotere Crate versterker, kan dat? ja toch? ik wil even zeker weten.

marter544
11 november 2006, 14:35
Via line-out naar de effects-return op je crate moet kunnen, niet naar de gitaar-input.

OJJVZ
11 november 2006, 14:58
Via line-out naar de effects-return op je crate moet kunnen, niet naar de gitaar-input.

Hm.. heb ik 'n effects-return? gloof t niet :P line-out van me Crate = dood, line-in = ook dood, allebei 6.3 ingangen, dus kneem aan jack :P maar als ik inplug, voelt t alsof een of andere kutkoter 300.000 X achter elkaar een kabel er in en er uit heeft geropt, maar kan dus niet via input? want via de input plug ik wel soms n mp3speler in bijv, of word dat geluid niet super, omdat het dubbel versterkt word?