PDA

View Full Version : Routing Geluidskaart - Guitar Rig - Audacity



Fred-LP
8 november 2006, 22:40
Ik wil mijn gitaarspel opnemen. Ik heb een M-Audio Waveterminal 192L geluidskaart en wil dit via Guitar Rig routen naar Audacity.

Tot nu toe neemt Audacity de gitaar op zonder de effecten van Guitar Rig.

Uit de manuals kom ik niet uit. Iemand enig idee hoe dit te routen?

Bij voorbaat dank,

Fred

STW
8 november 2006, 22:50
je kunt guitar rig volgens mij niet echt routen naar een programma

wat je wel kunt doen is "what you hear" opnemen in cool edit (dan moet je als het goed is 'wave' kiezen bij de windows recording mixer, ik heb zelf een andere mixer vanwege mijn geluidskaart, dus ik kan niet zien hoe t bij jou moet zijn)

wat makkelijker is, is gewoon via guitar rig opnemen
(en later eventueel die wave inladen in cool edit)

of cubase gebruiken ipv cool edit, dan kan je guitar rig als vst plugin gebruiken

kwante
9 november 2006, 13:45
Hoi,

Ik gebruik zelf ook GuitarRig, maar inderdaad in Cubase.
Gaat wel goed alleen vraagt het wel wat van je RAM geheugen op.

Groeten
Kwante

Fred-LP
9 november 2006, 19:51
Ik zal het 's met Cubase proberen.

STW
10 november 2006, 14:41
je hebt trouwens helemaal geen ander programma nodig hebt om op te nemen met guitar rig he, gewoon op dat tape-ding: play at output kiezen, new, play, stop, save as en klaar

Fred-LP
10 november 2006, 21:49
STW, ik heb het gezien alleen jammer dat er voor opnemen en stoppen geen sneltoetsen beschikbaar zijn.

Fred-LP
10 november 2006, 22:36
On-the-side, ik heb een Fender DeLuxe 112 met een PreAmp out en Power Amp in. Kan ik hiermee PreAmp Out -> PC met Guitar Rig -> Power Amp in of zie ik dit verkeerd?

Tomster118
11 november 2006, 14:42
Gasten,

Ik heb versie van Guitar rig 2 gedownload. Op een gegeven moment heb ik de asio overgeswitcht naar multimedia, onder audio en midi settings. Vervolgens kan ik 'm niet meer terugswitchen, want dan loopt hij vast???