PDA

View Full Version : Patrick Koopman Strat



Candyman
14 december 2002, 15:54
Ik ben op zoek naar een donkerrode strat met de volgende specificaties:

- rosewood toets
- locking stemmechanieken
- Dimarzio's (HSS)
- pearl wit slagplaat
- D-tuner

Uiteraard is deze gitaar niet standaard in de winkel verkrijgbaar.
Patrick Koopman kan mijn droomgitaar bouwen voor rond de 1600 euro. Dit ga ik waarschijnlijk doen.
Een andere optie zou zijn het kopen en modificeren van een Fender, maar dan zal ik omgeveer op hetzelfde bedrag uitkomen.

De kwaliteit van de PK gitaar zal echter hoger zijn (beter hout). Nadeel hiervan is de lange levertijd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

srv-man
14 december 2002, 20:39
Over het algemeen zijn gitaren van een gerenommeerde nederlandse bouwer veel beter dan het standaard fabriekswerk dat je voor die prijs kan kopen. Bovendien geven ze een veel betere service en kun je gitaar helemaal naar je wensen laten maken. Vaak is het ook mogelijk achteraf nog e.e.a. aan te passen.
Nadeel is dat als je hem weer wilt verkopen hij 2ehands aanzienlijk minder opbrengt dan een gitaar van de bekende merken. (da´s dan vaak weer een voordeel voor de koper van 2ehandsjes, kan ik uit eigen ervaring vertellen :wink:)
Een andere optie is natuurlijk een 2ehands merkgitaar (of van een bouwer) te kopen en die te (laten) modificeren. Dan kun je voor nog veel minder dan 1600 euro alles krijgen wat je wilt!

srv-man
14 december 2002, 20:40
Kijk trouwens ook eens op http://www.haarguitars.nl Die bouwt echt toppertjes! (Zijn ook goed bekend bij onze oosterburen)

vulvasonic
14 december 2002, 23:49
Je woont er vlakbij, da's een voordeel.
Patrick is een toffe vent en een zeer goede gitaarbouwer.
Ik ken een aantal mensen die door hem een gitaar hebben laten bouwen en ik heb nog nooit iets negatiefs over hem gehoord.

Hij gaat net zolang door met finetunen tot je je perfecte gitaar hebt.

Doe hem de groeten van die gozer met die kapotte telenek!
;]

sash
14 december 2002, 23:59
Ik heb bij Patrick Koopman (via Mike Donkers) een setje Fralin P90's voor strat besteld (gewoon strat elementen, maar met een SUPER bass), hij is een van de weinige die ze kon en wilde leveren, leveringstijd: zo'n 6 maanden.
Dat ligt niet aan Patrick maar aan Lindy Fralin, die gast is zo'n doorgedraaide hippie. Zit heel de dag alleen maar elementen te winden, neemt bijna nooit de telefoon op en aan e-mails doet ie al helemaal niet en als je dan eindelijk een of andere werknemer te pakken krijgt die toevallig de telefoon heeft horen gaan krijg je te horen dat ie 3 maanden op vakantie is, kben benieuwd :grin:

Candyman
17 december 2002, 11:21
Bedankt voor jullie reacties.

Morgen heb ik een afspraak met Patrick. Het wordt waarschijnlijk een Valley Arts achtige strat. Als ie klaar is (over een paar maanden), zal ik de foto's op internet plaatsen.

michielv
17 december 2002, 12:14
Tsja, als ik je specs zo bekijk zou ik voor het modificeren van een bestaande goede strat gaan.

Waar je bij een handgebouwd instrument weer voordelen van hebt is dat je precies kunt bepalen welke houtsoorten je wilt gebruiken maar zo te zien heb je geen buitensporige wensen. Zelfs je toets is in een standaard versie te krijgen.

Als geld een rol zou spelen zou ik een goede japanse strat kopen voor pakweg 400 euro en daar de bewuste spulletjes op monteren.

Het allerbelangrijkste is gewoon dat je je lekker voelt bij het instrument waar je op gaat spelen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: michielv op 2002-12-17 12:17 ]</font>

Marc Oblivian
17 december 2002, 12:26
Op 2002-12-14 15:54, schreef Candyman:
Ik ben op zoek naar een donkerrode strat met de volgende specificaties:

- rosewood toets
- locking stemmechanieken
- Dimarzio's (HSS)
- pearl wit slagplaat
- D-tuner

Uiteraard is deze gitaar niet standaard in de winkel verkrijgbaar.
Patrick Koopman kan mijn droomgitaar bouwen voor rond de 1600 euro. Dit ga ik waarschijnlijk doen.
Een andere optie zou zijn het kopen en modificeren van een Fender, maar dan zal ik omgeveer op hetzelfde bedrag uitkomen.

De kwaliteit van de PK gitaar zal echter hoger zijn (beter hout). Nadeel hiervan is de lange levertijd.

Heeft iemand hier ervaring mee?


Absoluut voor die PK strat gaan...maar da's voor bijna iedereen wel duidelijk denk ik...
Handgemaakt, veel persoonlijke zorg aan besteed, helemaal volgens jouw wensen, gerennommeerd bouwer, je kunt teruggaan bij evt. klachten, betere materialen enzenz..
Dit lijkt mij de wat langere levertijd meer dan waard

vulvasonic
17 december 2002, 22:09
En vergeet niet om hem de groeten te doen dus....
;]

Reindah
17 december 2002, 22:40
Ik wil niet te wijs doen maar volgens mij heb ik serieus met die specificaties een strat zien hangen bij feedback in utrecht, alleen dan in het blauw. Was rond de 800-900 euro, misschien ff bellen?

Greetz Reinder

michielv
18 december 2002, 08:09
Dabedoellik. En een Fender speelt na een goede afstelbeurt echt wel goed hoor :smile:

srv-man
18 december 2002, 23:46
Niks mis met een Fender! Maar een mooie handgebouwde gitaar van uitgezocht toonhout is toch wel heel wat anders en dat hoor je en voel je!

Candyman
22 december 2002, 14:47
Ik krijg binnenkort de offerte van Patrick Koopman met betrekking tot de volgende strat:

- Swamp ash body
- Canadian maple neck
- Rosewood toets
- EMG Steve Lukather set (85/SLV/SLV)
- Schaller locking tuners

Het totaalbedrag zal op zo'n 1700 euro uitkomen. Maar ja, dan heb je ook wat.

Nesker
22 december 2002, 16:13
Canadian maple is toch birdseye maple???

sash
22 december 2002, 21:59
M'n strat is momenteel bij Patrick Koopman voor nieuwe elementjes. Hij levert goed werk.

poeyerke
22 december 2002, 23:10
Als ik zou mogen kiezen zou ik toch zeker voor die Custom strat van PK gaan.
De voordelen zijn al genoemd:
* goed en mooi zelf uitgezocht hout
* goede hardware
* veel persoonlijke zorg en nazorg
* kleur op maat
enz....

Een fender is natuurlijk ook een goed instrument, maar gezien je keuze van elementen en houtsoort ben je denk ik blijer als je je custom strat in je handen hebt.