PDA

View Full Version : Jazzy neck element, voor strat????



Lacrymosa
14 december 2002, 12:38
zoals een aantal al weten ben ik bezig met mn strat kopie te verbouwen.
Nou zit er al een Vintage Flat in et midden en een Lil 59 in de brug

Nu speel ik de laatste tijd heel veel jazz, is er element dat mn strat wat meer jazzy laat klinken?

Ik zat zelf te denken aan een Lil 59 of een Cool rails.

Zijn er nog andere modellen/merken die ik even in acht moet nemen?

CheerS!!

Negative K3 fan
14 december 2002, 15:44
Als je op de alternatieve tour wilt gaan kun je een jazzmaster element nemen (heet niet voor neit jazzmaster) maar als je gewoon een vette humbucker wilt kun je een '59 in single coil behuizing nemen.

Lacrymosa
14 december 2002, 18:58
Eigenlijk wil ik iets dat idd lekker vet is, maar niet te vet, wel nog wat helderheid, maar weer niet zo dat et onwijs gaat "Ploinken" et mag allemaal wat "smoothy" zijn.

CheerS!!

vulvasonic
14 december 2002, 23:59
Er is natuurlijk nog wel een verschil tussen Jazz en Jazzy.....(?)

Een grote dikke jazzgitaar met pafs klinkt zo, omdat het een grote dikke jazzgitaar is met pafs.
Pesoonlijk vind ik het moeilijk om een humbucker in de halspositie van een strat lekker jazzy te laten klinken. Ik prefereer zelf het geluid van een tele(hals)element. Je krijgt er geen Wes Montgommery geluid mee, maar wel een heel mooi clean jazzy geluidje.

Een P90 is misschien ook een aardige optie...

Lacrymosa
15 december 2002, 00:01
maar et ghaat er om dat ie er gewoon uit ziet als een strat element

En je zal et gek vinden, in mn LTD zit een Evolution in de neck en alsik mn volume terugdraai dan klinkt het serieus jazzy

CheerS!!

vulvasonic
15 december 2002, 00:06
Waarom vraag je het dan?
PROOST!
;]

Lacrymosa
15 december 2002, 11:59
omdat een Evo een hummer is, en ik wil een single coil in mn strat

CheerS!!

Negative K3 fan
15 december 2002, 13:17
Op 2002-12-15 11:59, schreef Lacrymosa:
omdat een Evo een hummer is, en ik wil een single coil in mn strat

CheerS!!


oftopic: je hebt 666 posts

on topic, een jazzig geluid wordt moeilijk met een single coil, aar het is wel te doen. veel mensen vinden mijn strat ook behoorlijk jazzy klinken als ik dee toon op de helft zet.