PDA

View Full Version : Meerdere wireless in één band



Magic Bean
8 november 2006, 17:39
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wireless, aangezien ik gitaar, toetsen en backing vocals verzorg in mijn band en nu iedere keer last heb van mijn snoer als ik beweeg.
Ik ben me bewust van het signaalverlies dat ik er van krijg, maar de voordelen wegen zwaarder en bovendien zal het live toch niet te horen zijn.

Ik heb wat rondgekeken en vond de Fame MSW-300 (van musicstore) wel een goede optie.
Nu wil de bassist in onze band die echter ook kopen. Maakt dat uit? Of heb je nergens last van als je een andere frequentie instelt?

Hubrecht
8 november 2006, 19:56
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wireless, aangezien ik gitaar, toetsen en backing vocals verzorg in mijn band en nu iedere keer last heb van mijn snoer als ik beweeg.
Ik ben me bewust van het signaalverlies dat ik er van krijg, maar de voordelen wegen zwaarder en bovendien zal het live toch niet te horen zijn.

Ik heb wat rondgekeken en vond de Fame MSW-300 (van musicstore) wel een goede optie.
Nu wil de bassist in onze band die echter ook kopen. Maakt dat uit? Of heb je nergens last van als je een andere frequentie instelt?

Het is goed dat je de voordelen tegen de nadelen afweegt! Ik verkies op sommige podia ook dat stukje extra presentatie boven de aantal procent signaalverlies. Ik ben het er echter niet mee eens dat je dit live toch niet hoort. Ik hoor het wel degelijk, maar 90% van het publiek waarschijnlijk toch niet, en je krijgt er inderdaad iets anders voor terug. Ik zou niet besparen op een wireless! Heb nog geen research gedaan naar die Fame, vergeef me, maar het is een tip :)

Dan het antwoord op je vraag, nee das geen probleem, je kan inderdaad een hele rits met frequenties instellen, ik heb in een band gespeeld waar we met zn 3en (2 gitaristen en bassist) met dezelfde wireless speelden (Sennheiser EW172), en dat was nooit een probleem. Wel heb ik een keer grappige dingen meegemaakt toen de draadloze mic van de presentator op dezelfde frequentie zat als de gitaar van onze andere gitarist..haha.

El Bastardo
8 november 2006, 21:21
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wireless, aangezien ik gitaar, toetsen en backing vocals verzorg in mijn band en nu iedere keer last heb van mijn snoer als ik beweeg.
Ik ben me bewust van het signaalverlies dat ik er van krijg, maar de voordelen wegen zwaarder en bovendien zal het live toch niet te horen zijn.

Ik heb wat rondgekeken en vond de Fame MSW-300 (van musicstore) wel een goede optie.
Nu wil de bassist in onze band die echter ook kopen. Maakt dat uit? Of heb je nergens last van als je een andere frequentie instelt?

ik heb een mipro set. Die zoekt zelf als je hem aanzet een storingsvrije frequentie. Dan hou je de beltpack voor de ontvanger en synchronizeer je de frequentie. Klaar. En kwa toon is het ook nog een van de beste wireless setjes die ik ooit heb gehoord.

<spam>en ik heb er eentje te koop </spam>

Magic Bean
9 november 2006, 14:17
je hebt PM :)

cardinal
15 november 2006, 21:07
wij hebben nog nooit problemen gehad. Met verschillende merken gewerkt. Nady, Samson (niet doen) en sennheiser.

BLOK182
16 november 2006, 09:29
Wij spelen met 4 systemen, Sennheiser, Samson (2x), en AKG (ikzelf). Ben zeer te spreken over mijn AKG wms40 set, niet te duur, lekker compact, fijn materiaal enzo. Moeten alleen nog eens met de band alles in een 4HE rack bouwen ofzo.

headbang
16 november 2006, 10:52
Wij spelen in de band, ik ,andere gitarist en de bassist op een wms 40 setje, geen problemen, nog nooit last gehad.
Bij aankoop wel op letten, vanachter staan er kleurstickertjes op, als je ieder een ander kleurtje hebt is er geen probleem want dan heb je een andere frequentie.