PDA

View Full Version : Orange CR10 (?)



vulvasonic
8 november 2006, 16:41
Iemand ervaring?

Ik ben op zoek naar een klein combootje voor mijn dochtertje, puur bedoeld om over te oefenen. Het moet clean kunnen en het moet een beetje kunnen oversturen. Verder geen toeters en bellen.

En om mijn vrouw te plezieren, kwam ik al snel op dit ding (het oog wil ook wat).

Maar, IS het wat?
Heeft iemand er over gespeeld en welke alternatieven zijn er voor dat geld (+/- 70 euro)?

guitartub
8 november 2006, 16:45
Jah,
Een versterkertje waar je op kunt oefenen/studeren. Meer moet je van dit soort versterkertjes, welke je ook neemt, niet verwachten.

Squier4ever
8 november 2006, 16:59
koop je niet eens een nieuwe ac30 voor je dochter, wat een kutvader ben jij :D

wytz
8 november 2006, 17:14
leuk ding voor het geld, weegt niets, kost niets. En je kleine dochtertje zal toch geen verschil horen met een bogner stack, of het zal dr niet interesseren. Lijkt me een perfect versterkertje!

Unicron
8 november 2006, 17:22
In die regionen van versterkers kun je idd het beste op uiterlijk selecteren, je moet er niet teveel van verwachten maar tussen de verschillende merken zal weinig verschil zitten. Die Roland Cubes kunnen meer, maar zijn ook direct duurder...

BLOK182
8 november 2006, 17:36
Ik vond hem er mooi uitzien, maar ik vond em echt niet lekker klinken. Nu kan je niet al teveel verwachten voor 70 euro, maar probeer anders zo'n microcube op te kop te tikken ofzo, ook klein, klinkt lekkerder, en effectjes, kan je zelf tenminste nog leuk mee kloten:d

LostHighway
8 november 2006, 18:13
Die witte Vox Brian Mays zijn best leuk en kan jij nog als pedaaltje eens gebruiken (kan ook tussen gitaar en andere amp geschakeld worden als treble boost).
Bij Feedback staat hij 99EUR: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HVOCBVBM1
Anders is er voor iets meer ook altijd de Epi Valve Jr, ook weer voor papa wel leuk..

Mike McCready
8 november 2006, 18:37
Ik weet niet of hier twee gain knoppen op zitten, maar op mijn CR15 is dat op zich wel lekker. Best wel verschillende geluiden uit te halen op die manier.
Verder klinkt ie als een goedkope versterker dus je moet er niet te veel van verwachten. Maar een leuk hebbedingetje voor thuis en ik denk dat het voor je dochter als beginner wel wat is.

Swampash
8 november 2006, 18:52
de roze da5jes van VOx misschien.

Mitch
8 november 2006, 19:21
Doe jezelf een lol en doe het niet. Het is gewoon precies hetzelfde als de oude Park oefenversterkertjes. Ongelofelijke bagger, de pots kraken al voor je ze hebt verdraaid, bij wijze van spreken. Ze zien er leuk uit en da's echt het enige.

DREAMMACHINE
8 november 2006, 19:31
....en daar kom ik weer, ik vind hem heerlijk....krijg er met m'n les paul een heerlijke jazzy clean uit en een lekker clean met een randje voor een beetje blues. Voor wat het waard is dan......ideaal versterkertje voor op de slaapkamer dus.....want heel hard moet je hem echt niet zetten en ook de gain niet over de helft want dat klinkt gewoon als een pannenkoek......

vulvasonic
8 november 2006, 22:14
Doe jezelf een lol en doe het niet. Het is gewoon precies hetzelfde als de oude Park oefenversterkertjes. Ongelofelijke bagger, de pots kraken al voor je ze hebt verdraaid, bij wijze van spreken. Ze zien er leuk uit en da's echt het enige.

Geinig dat je dat zegt, want ik heb ooit één keer over een Park oefencombootje gespeeld en ik vond 'm geweldig!
Toegegeven; ik heb er geen gehad, dus ik ken de kwaliteit op de langere termijn niet, maar toen ik 'm in de winkel probeerde (om een SG over te testen) vond ik 'm echt lekker.

Sjeeses, nu maak je het me alleen maar lastiger. :nervous:


Voor alle duidelijkheid; NATUURLIJK zou ik zo'n ding zelf even kunnen testen. Ware het niet dat ze die versterkertjes hier in de buurt niet verkopen. Ik zou er dus voor naar Feedback ofzo moeten gaan. Ik vraag het dus vooral om te weten of het de moeite waard is om daarheen te rijden en het ding uit te proberen.

Ik zal op de site van Orange dat ze tegenwoordig nog een kleiner geval maken, op batterijen. Maar ja, die verkopen ze hier niet. En die Pignose gevalletjes klinken goed, maar zijn ook erg beperkt. Te beperkt.

Alternatieven zijn dus nog steeds welkom, zolang het maar goedkoop is. Ik bedoel, mijn meiske is nauwelijks groot genoeg om een gitaar vast te houden (zie foto).

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Familie/FemmeMetStrat400x400.jpg

Overigens, bedankt voor de reacties zover! :)

vosarnout
8 november 2006, 22:45
Vox maakt ook kleine ampjes, naast de brian may heb je ook de da5. Kan ook op baterijen... Is gebaseerd op de valavetronix modellen. Dus met effecten en amps simulaties. Kost volgens mij zo'n €125,- Oh ja en hij is er in meerdere kleuren, waaronder rood en roze..............

vulvasonic
9 november 2006, 01:16
Vox maakt ook kleine ampjes, naast de brian may heb je ook de da5. Kan ook op baterijen... Is gebaseerd op de valavetronix modellen. Dus met effecten en amps simulaties. Kost volgens mij zo'n €125,- Oh ja en hij is er in meerdere kleuren, waaronder rood en roze..............

Ik als Vox-fanaat ben dan al snel te porren voor zoiets. Maar het scheelt in prijs ook snel een kleine 55 euro. Da's al bijna het dubbel (uiterst grofweg).

Dank voor de tip hoor! :)

Swampash
9 november 2006, 07:51
Ik als Vox-fanaat ben dan al snel te porren voor zoiets. Maar het scheelt in prijs ook snel een kleine 55 euro. Da's al bijna het dubbel (uiterst grofweg).

Dank voor de tip hoor!

Maar je hebt er zelf ook een boel plezier van voor bv op vakantie, die da5's hebben echt een lekkere sound.

hoofd
9 november 2006, 09:25
En die DA5 komt nog in verschillende leuke kleurtjes ook.. En het staat natuurlijk leuk naast "papa's grote versterker".

Kim Wilson
9 november 2006, 09:32
Dan zou je ook kunnen kijken naar een Epi Valve Jr combootje. Maar die is al weer twee keer zo duur, en er zit niet veel op. Helemaal niks, zeg maar. Voor die €70 lijkt me die Orange wel een geinig ding hoor.

almarvk
9 november 2006, 09:46
Behringer maakt prima oefenversterkertjes van rond de 30 watt en ongeveer 100 euri.

Keer uitgeprobeerd bij Feedback en waren prima dingen om mee te oefenen!