PDA

View Full Version : Takamine goede gitaar?



noa
14 december 2002, 11:13
Hallo,

Ik ben hier net nieuw, maar ik had een vraagje, wat vinden jullie een goede gitaar?
Ik heb nu namelijk alleen nog maar een spaanse en ik wil binnenkort een nieuwe akoustische gitaar kopen van 200-300 euro.
Ik had gehoord dat de takamine gitaar wel een goede is omdat die een erg warm geluid geeft, maar ik wil toch wat meer meningen horen!

Groetjes.

christian
14 december 2002, 12:14
kijk is op deze site http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Takamine/


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: christian op 2002-12-14 12:15 ]</font>

Arbz
14 december 2002, 12:45
Persoonlijk vind ik Takemines over het algemeen juist niet warm - droog en helder, maar op een positieve manier.

Maar ga gewoon luisteren - wat jij het mooist vindt klinken telt alleen!

Is dat een Takemine? Fine! Is dat een Yamaha? fine! Is dat een Furch? Fine! Is dat een heeeeeel ander merk? FINEEEE! :grin:

gertdm
14 december 2002, 16:55
Takamines zijn goede gitaren als elektro-akoestiese.Inmiddels het wat achterhaald door de verbeterde technieken van de piezo's die je in elke akoestiese gitaar kunt inbouwen.
Akoesties vind ik Takamine middelmatig.
Bovendien moet je met Takamine ook nog wat geluk hebben want de fabrieksafstelling is
ook al matig en er zijn verschillen tussen de gitaren.
Ik geef toe je ziet er veel gitaristen op spelen. Versterkt klinken ze ook best prima.
Maar wat ik al zei: met een goede piezo of een duet systeem kun je ook andere akoestiese gitaren goed laten klinken.

noa
18 december 2002, 10:16
Oke bedankt!
ik zal eens gaan kijken in de winkels...

Rutger
18 december 2002, 14:24
Eh, ik heb al jaren een Takamine Santa Fe SF40, en hij klinkt acoustisch helemaal geweldig! Hij had niet eens een ingebouwde versterking (gelukkig, heb ik een hekel aan). Ik heb alleen gitaren die 2x zo duur waren gehoord die acoustisch beter klonken, en menig gitarist heeft me erom benijdt.

Hij klinkt gewoon erg goed, heel warm en vol, een dijk van een volume. Juist daarom heb ik hem gekocht. En hij speelt ook nog eens heel fijn.

Intussen is ie al aardig afgeragd maar mooi niet dat ik hem inruil voor een andere.

gertdm
24 december 2002, 14:58
groot gelijk. Als een gitaar biedt wat je zoekt dan is het goed. Gitaren zijn individuen.Ook als in het algemeen geldt dat een gitaar van een bepaald merk minder is, dan kun je nog een heel goede aantreffen.
En andersom ook.Ik heb in eder geval wel eens op een dure Taylor gespeeld die maar zeer matig klonk.Dus zoals jij je Takamine beschrijft, prima :smile: