PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar voor mijn neefje



Pieuw
8 november 2006, 14:13
Mijn neefje heeft zo'n Praxis-strat, ooit van zijn vader gekregen, die mij even vergat te raadplegen (zucht). Het ding is vrij instabiel, lijkt niet zuiver te krijgen en klinkt nergens naar. Bij elke set snaren die je erop draait heb je iets van... zonde.

Nu hij alweer 8 maanden gitaarles heeft komen de gebreken van deze gitaar duidelijk aan het licht. Al is hij geen natuurtalent, het spelplezier wordt toch een beetje vergald door deze "doe-het-zelf" gitaar (ook letterlijk te interpretern). Hij verdient in mijn ogen wel een gitaar die hem in zijn enthousiasme tegemoetkomt. Hij houdt van metal en Marco Borsato (?). Hij is nog jong... ;-)

Om niet meteen in het diepe te gaan dacht ik dat een Yamaha Pacifica een goede vervanger zou zijn. Die kost niet eens zoveel en loopt rondjes om die Praxis-strat. Heeft ie ook iets meer een scheurgitaar. Goed idee?

almarvk
8 november 2006, 14:16
Lijkt een goed plan ;)


zie sig...

Nickname
8 november 2006, 14:36
Dat zijn inderdaad leuke gitaren.. Kijk ook eens naar een Ibanez SA serie of een dean vendetta. ;)

vester86
8 november 2006, 16:20
die yamaha pacifica is een érg leuke gitaar voor weinig, maar ook die dean vendetta of Ibanez SA (120 of 160) zijn best for budget gitaren

Herman
8 november 2006, 16:31
Zolang je de trem niet overdreven gebruikt, is dat inderdaad een fijn gitaartje...maar misschien is een leuke squier met hum in de brug of inderdaad een Ibanezje ook het testen waard.

The Underdog
8 november 2006, 16:35
Of probeer es een epi sg of les paul studio.

guitartub
8 november 2006, 16:36
Die Pacifica serie van Yamaha is absoluut OKEE, zeker als beginners- of studiegitaar.

dr.distortion
8 november 2006, 16:37
Zowel de Pacifica als bovengeschreven types zijn prima. Blijf uit de buurt van Stagg en Keiper, want dat is troep.

knepman
8 november 2006, 16:48
Yamaha Pacifica's zijn goede gitaren, ik heb er zelf ook nog 1 (Yamaha Pacifica S120) en ik gebruik hem nog erg veel...

Damy
8 november 2006, 16:55
Hey,

Ik heb hier nog een mooie Washburn X20 liggen, klinkt mooi clean en als het om scheurwerk gaat dan kan deze gitaar zeker wel mee. Hij heeft namelijk 2 single coil elementen en een humbucker in brugpositie. Hij is helemaal zwart, met chrome hardware. Ik doe hem weg omdat ik een tele in sunburst wil gaan kopen. Heb je interesse: Damy91@gmail.com

Je mag de gitaar trouwens voor 75 euro meenemen.

Damy

ps. Deze is echt een aanrader, veel en veel beter dan zo'n Praxis ding ;)
Andere mensen mogen ook mailen, maar Pieuw gaat natuurlijk wel voor!

levi
8 november 2006, 16:56
Mijn neefje heeft zo'n Praxis-strat, ooit van zijn vader gekregen, die mij even vergat te raadplegen (zucht). Het ding is vrij instabiel, lijkt niet zuiver te krijgen en klinkt nergens naar. Bij elke set snaren die je erop draait heb je iets van... zonde.

Nu hij alweer 8 maanden gitaarles heeft komen de gebreken van deze gitaar duidelijk aan het licht. Al is hij geen natuurtalent, het spelplezier wordt toch een beetje vergald door deze "doe-het-zelf" gitaar (ook letterlijk te interpretern). Hij verdient in mijn ogen wel een gitaar die hem in zijn enthousiasme tegemoetkomt. Hij houdt van metal en Marco Borsato (?). Hij is nog jong... ;-)

Om niet meteen in het diepe te gaan dacht ik dat een Yamaha Pacifica een goede vervanger zou zijn. Die kost niet eens zoveel en loopt rondjes om die Praxis-strat. Heeft ie ook iets meer een scheurgitaar. Goed idee?
je mag mijn dean evo kopen voor 70 euro lekker scheur gitaartje en lekker om te bespelen

Squier4ever
8 november 2006, 16:58
niet zo spammen hier aub

<_-Tijs-_>
8 november 2006, 17:20
Ik ben zelf begonnen met squire strat!
Na mijn mening een heel goed gitaartje voor het Marco gedeelte. Alleen metal ben ik niet zo cker van... Ik speel zelf namelijk nooit metal op die gitaar, nooit beprobeerd.
Wel heb ik ook nog een epiphone sg special, zeer goed scheurgitaartje!
voor 210 euro eerstehands, die squire strat iets van 150/190 dacht ik!

<_-Tijs-_>
8 november 2006, 17:23
Blijf uit de buurt van Stagg en Keiper, want dat is troep.

Pas ook op voor het behringer beginners setje! :p

Philippe
8 november 2006, 18:21
Zulke slechte spullen heeft Behringer nou ook weer niet IMO.

gitarist17
8 november 2006, 22:08
/spam mode/ FULLTIME on/

was de foutmelding die mij PC gaf..

weet niet waarom eigenlijk

erik

vulvasonic
8 november 2006, 22:23
Kijk uit met de goedkopere Yamaha Pacifica's.
De duurdere versies zijn gewoon goed, zeker voor het geld. Maar in de goedkoopste versies zitten veel onderlinge verschillen.

Twee leerlingen van me hebben zo'n goedkope Pacifica gekocht. Alletwee dezelfde. De ene was amper goed genoeg voor de open haard (ook geen upgrades waard!) en de andere was gewoon een goede en solide plank. De jongen die die goede gekocht heeft speelt er nu nog steeds met veel plezier op. Hij heeft er graph-tech zadeltjes op gezet en een SD Jeff Beck humbuckertje. En daar heeft ie nu een hele goede gitaar aan.

Maar het verschil tussen die twee..........., en dat zijn dus in principe DEZELFDE gitaren!

Ik zou persoonlijk liever gaan kijken naar een London City. Die liggen rond de 250 euro en die zijn echt (ik meen het serieus) heel goed (al moet je bij de strat modellen wel voor de MKII gaan).

drap
8 november 2006, 22:30
Hoewel ik er persoonlijk absoluut geen fan van ben kan ik voor weinig geld alleen maar een Ibanez aanraden gezien de stijlen die je neefje wil spelen. Ik heb simpelweg nog geen ander merk gezien die hun standaard zo hoog hebben bij hun goedkopere gitaren dan bij Ibanez.

Noid
8 november 2006, 22:44
je mag mijn dean evo kopen voor 70 euro lekker scheur gitaartje en lekker om te bespelen
Foto-tje??

Brammibal
8 november 2006, 23:15
hahaha :seriousf:

levi
9 november 2006, 14:05
Foto-tje??
chek ff je prive berichten (pm)