PDA

View Full Version : Fender of ibanez?



Kreidler
8 november 2006, 13:46
Hoi, ik speel al een aantal jaar electrische gitaar maar nu ben ik van plan om ook een akoestische gitaar erbij te kopen. ik heb neit al te veel geld te besteden en mijn eisen zijn dan ook zeker neit erg hoog.
na een beetje rond te hebben gekeken heb ik intresse in de Fender CD60 en de Ibanez V50 (ik heb een grote voorkeur voor een zwarte gitaar). de eerste voor 99 euro de tweede voor 119 euro met een hoop accesoires. over de fender heb ik al wat goeds gelezen, maar over de ibanez vind ik weinig. ook heb ik wellicht intresse in de ibanez v70CE (electro-akoestisch) maar heeft dit nadelen voor de gitaar (139 euro)

welke van deze gitaren is de beste of moet ik ze allebei neit hebben? ik wil de gitaar puur gebruiken om wat akkoorden mee te spelen, geen ingewikkelde dingen ofzo.

oja, ik wil een staalsnarige gitaar!

Alvast bedankt!

DeadStar
8 november 2006, 13:50
Ik zou er eerst even op gaan spelen en dan kijken welke je het lekkerst vindt spelen. Das het belangrijkste

Kreidler
8 november 2006, 14:45
was ik sowieso van plan, maar wil toch alvast wat selecteren, trouwens ik hoef neit per se van een van de genoemde gitaren, maar deze hebben tot nu toe mijn aandacht getrokken. Ik wil wel echt het liefst een zwarte.

gertdm
8 november 2006, 16:48
Cort en Crafter zijn ook prima opties....

DeadStar
8 november 2006, 16:50
Cort en Crafter zijn ook prima opties....


Ik vind mijn zwarte crafter een beetje zwaar spelen

guitartub
8 november 2006, 16:56
De akoestische gitaren van Yamaha zijn ook prima.

Kreidler
8 november 2006, 17:34
ok bedankt voor de antwoorden! maar de fender en ibanez die ik noem zijn voor zover ik begrijp ook geen gekke opties? (gezien de prijs/kwaltieitsverhouding van deze lage prijsklasse)

Flipkoos
8 november 2006, 17:52
Of Tanglewood...vind ik zelf heel aardig in die prijsklasse. Sowieso wel eerst zelf testen!

LaurentB
8 november 2006, 17:54
Ik vind mijn zwarte crafter een beetje zwaar spelen

Die van mij (GAE-30) ook, aanvankelijk. De hals staat standaard nogal hol van Crafters, volgens mij. Dat maakt uit hoor, als je dat bijstelt.
Ik heb laatst ook het zadel vervangen door een van been. Ietsjes lager afgevijld dan het origineel, en dat scheelt ook weer.

Ik weet van vroeger dat Fender akoestisch niet veel voorstelde. Is dat nog steeds zo? Ibanez heeft meestal wel een aardige prijs-kwaliteit verhouding.

Maar vooral in die lagere prijsklassen geldt: proberen, proberen en nog eens proberen. Voor die prijzen kun je zowel absolute bagger als heel aardige instrumenten kopen.

Kreidler
8 november 2006, 19:27
Ik heb een klein lijstje gemaakt met de goedkopere gitaren die wat mij betreft in aanmerking komen (onder 150 euro)

-Fender CD60BK 99 euro
-Fender DG5 139 euro+accesoires (tas etc.)
-Ibanez V50 120 euro + accesoires
-Ibanez V70 (electro-akoestisch) 140 euro
-Richwood RD-12-CEBK (electro akoestisch) 120 euro

Dit zijn de nu door mij geselecteerde gitaren heeft iemand ervaring met een van deze gitaren en kan deze vertellen wat de voor en nadelen zijn (electro akoestisch vind ik wel mooi maar is zeker geen vereiste) vooral naar de richwood ben ik benieuwd omdat dit een voor mij onbekend merk is.

merken die me getipt werden als crafter etc. heb ik gekeken maar kosten net te veel, wel bedankt voor de tips!

thefox
8 november 2006, 19:50
De akoestische gitaren van Yamaha zijn ook prima.
Yamaha heeft idd goede akoestische gitaren, prijs/kwaliteit is erg goed!

Kreidler
9 november 2006, 16:05
yamaha zal ik dan ook eens goed naar kijken, maar heeft iemand ervaring met de gitaren die ik eerder genoemd heb??

guitartub
9 november 2006, 19:03
De gitaren in de prijsklasse die je opnoemt daar mag je niet teveel van verwachten (geldt dus ook voor Fender en Ibanez). Fender en Ibanez hebben echter een bekende naam zodat indien je die weer weg wilt doen er niet al teveel problemen mee zult hebben. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je als je een beetje serieus bent, je snel op een budget instrument uitgekeken zult raken, d.i. wat klank en bespeelbaarheid betreft.

Kreidler
19 november 2006, 12:36
Ik ben gister naar Nederland muziek in almere geweest voor een gitaar en het is uiteindelijk geen fender en ook geen ibanez gewoon en zelfs niet eens zwart... het is een Washburn D10S geworden van 220 euro, omdat ik deze onder de gitaren die ik daar bespeeld heb verreweg het best vond klinken! het is dan wel boven mijn eerder aangegeven budget maar ik denk dat ik hier neit zo heel snel spijt van zal krijgen!

LaurentB
19 november 2006, 17:57
Ik ben gister naar Nederland muziek in almere geweest voor een gitaar en het is uiteindelijk geen fender en ook geen ibanez gewoon en zelfs niet eens zwart... het is een Washburn D10S geworden van 220 euro, omdat ik deze onder de gitaren die ik daar bespeeld heb verreweg het best vond klinken! het is dan wel boven mijn eerder aangegeven budget maar ik denk dat ik hier neit zo heel snel spijt van zal krijgen!

Ja, Washburn maakt ook goede spullen hoor, goede keus gedaan!

MonkeyFace
21 november 2006, 00:42
Ik vind mijn zwarte crafter een beetje zwaar spelen

afstellen die hap ;) Mijn zwarte Crafter (GA8BK, te koop overigens) staat superlicht afgesteld. Het nadeel hiervan is wel dat betere kampvuurbeukwerk niet helemaal lekker gaat (fretbuzz). Maar dat is met een paar minuutjes ook weer aangepast ;)

gertdm
21 november 2006, 04:42
Washburn is een goeie gitaar voor zijn geld. Ben ik t helemaal mee eens.

elie
21 november 2006, 07:52
IK speel zelf al bijna 2 jaar op een Ibanez V50 en vind het voor de prijs een goede beginner gitaar. Ze onstemt niet snel en heeft een mooie naklank