PDA

View Full Version : mesa/boogie studio combo met of zonder graphic EQ



Nocki
14 december 2002, 09:01
hoi allemaal.

zijn er mensen met een mesa studio combo?
en zo ja wat vinden jullie van de combo met of zonder de graphic EQ.
er zijn er namelijk met en zonder de 5 bands equalizer en mis je m als je m niet hebt???

Nocki

Ibanez RuleZ
15 december 2002, 16:19
ik heb zelf geen studio, maar ik heb wel een versterker van Mesa met zo'n ding (2 zelfs :grin:). Ik denk dat je hem gaat missen, je kan nl zoveel meer met de versterker als je dat ding hebt, zeker als hij schakelbaar is: je kan je geluid vetter laten klinken, maar ook (zoals ik m hem) als solo boost gebruiken, dus eigenlijk heb je dan 2 rhytm geluiden (clean en overstuurd) en 2 lead geluiden (dito). Ik zou zelf altijd gaan voor een met EQ. misschien dat ik dat nog wel een keer doe, als ik een oefenamp wil hebben!

harrald

BLOK182
15 december 2002, 19:45
Ik heb dus een boogie zonder een equalizer, maarre, zou je met een boss ge-7 (om er maar eentje te noemen) hetzelfde resultaat krijgen?

lars
15 december 2002, 21:47
Ik heb dus ook een quad met 2 eq's en zonder die eq's zou mijn amp lang niet zo goed klinken. zonder eq's is het meer een marshall/fuzz achtig geluid.

en een boss pendaaltje zal zeker niet hetzelfde effect hebben als de eq in je amp.

BLOK182
16 december 2002, 11:46
nog andere suggesties misschien dan?

lars
16 december 2002, 20:46
not really. k zeg trouwens niet dat het slecht klinkt om een eq tussen je gitaar en amp te hangen, maar het geeft wel een ander effect dan de eq in je amp

BLOK182
16 december 2002, 20:48
ik ben nu toch serieus van plan zo'n ding voor kerst te vragen. Iemand van dit forum heeft ook een nomad, en zun sound is echt veel vetter geworden. p.s. een eq moet in de effects loop neem ik aan?

Ibanez RuleZ
16 december 2002, 22:30
ik weet er niet veel van, maar als je het effect van en EQ wilt hebben, zoals ze in de mesa versterkers zaten, denk ik het van wel. die EQ zaten laat in de schakeling (als laatste) van de preamp. dus kom je daar het dichtste bij als je hem zet in de eff. loop.

harrald