PDA

View Full Version : Gaat iemand nog naar Level 42 toe als ze komen



DTmaster
8 november 2006, 11:17
Gaat iemand nog naar ze toe ???


Greetz

DT

Holland Den Haag World Forum Convention Center
19/11/2006 Holland Enschede Go Planet
21/11/2006 Holland Heerhugowaard Waerdse Tempel
22/11/2006 Holland Eindhoven Muziekcentrum Frits Philips
23/11/2006 Holland Groningen De Oosterpoort
25/11/2006 Holland Steenwijk Hal de Meenthe
26/11/2006 Belgium Antwerp Zuiderkroon
27/11/2006 Holland Utrecht Muziekcentrum Vredenburg

Dirk_Hendrik
8 november 2006, 15:29
Yep.

Moi, de 21-ste

DTmaster
15 november 2006, 10:17
ok dan das 1 dan :)

DTmaster
15 november 2006, 10:18
ik ga daar ook naar toe en Utrecht !!

<_-Tijs-_>
15 november 2006, 10:31
19/11/2006 Holland Enschede Go Planet

TJa das bij mij in de buurt, zal er over nadenken.

Don Capo
15 november 2006, 12:45
Tjezus leven die nog????? Nooit echt iets mee gehad, dus ga er ook niet naar toe. Hebben ze de laatste jaren nog muziek gemaakt dan? maar veel plezier allemaal.

BeeJee
15 november 2006, 14:21
Blijt een retegoede (technische) en superstrakke band. Misschien ga ik ook nog wel naar Eindhoven, of is het uitverkocht?

DTmaster
15 november 2006, 15:06
dit is teminste een band waar je WAAR voor je geld krijgt trust me :)


De zanger maakt grappen, praat altijd na elk nummer ff in de microfoon dus geen Allan Holdsworth (mocht je die kennen , niks mis met ze muziek in tegendeel alleen dit dan) achtige pratijken van HALLO............................................. ..DAG :)

heeft niks met muziek te maken maar dit ff terzijde

maar ga gewoon eens je zult verbazen hoe goed Level 42 is geworden en ff voor de mensen die ze al langer kennen ,,, de keyboardtist Mike Lindeup is terug dus nu krijg je voor het eerst in 13 jaar weer de orginele sound :) !!!

DTmaster
15 november 2006, 15:10
http://www.youtube.com/watch?v=_dvg4cOSujk (check dit eens uit .. dit gewoon muziek maken , zonder die irritante hoge stem dan hahah

link: http://www.sendspace.com/file/1hwfp2


dit is wat schreef bij mijn tread van me nummer Starchild.. maar geen reacties .. het kost me aardig wat tijd om deze in tespelen omdat ik hem nog niet kende ,,, dus kan iemand er zijn oordeel over vijlen !!!!


Thanx !!

PS: let niet op de backing naast de bass want dat is gewoon midi en mijn bass klinkt zekerzz niet klinisch ! zo dat moest ik even zeggen :) !!!

DTmaster
19 november 2006, 00:58
en......................... hoe was de eerste gig


ik VERWACHT review :)

Helter Skelter
19 november 2006, 13:02
Level42..kolere..leven die ook nog? :nervous: (ja blijkbaar)

Van Mark King kan ik me nog herinneren dat hij z'n basgitaar altijd op kinhoogte had 8-) Heeft hij trouwens al z'n haar nog?

Rockmo(ther)
19 november 2006, 13:06
Ik ben er in 2003 (als ik het goed heb..) naar toe geweest in Vredenburg. Was erg goed.. Maar ik ga er nu niet naar toe.
Hij kan nog steeds aardig ( :D ) bassen...

sugarfish
21 november 2006, 09:06
ik denk dat ik ze woensdag (22e) ga kijken in Eindhoven! Inderdaad "goud van oud", maar wel helemaal geweldig!

(offtopic)
@DTmaster, ik heb je muziek gehoord: de muziek is goed, maar het mag iets strakker. Tja, dat is net het moeilijke van deze muziek...!!

Dirk_Hendrik
22 november 2006, 12:09
Enjoy!

Het was gisteren echt geweldig!
Ik heb muzikaal niet genoeg met level42 om nu de rest van de dag alléén maar platen te gaan draaien maar het was echt genieten van hoe de mannen als een geoliede machine met elkaar bezig waren en samen ook een hoop lol hadden. Niets zo fijn als vakmensen aan het werk te zien. Ik geloof niet dat ik in lange tijd een band heb gezien die bijna "te" strak speelde (met name running in the family) Zeker Husband was in z'n element. De witte Leds in de toets van Marks bas maakten het ding, in een podiumblackout, tot een fakkel. Kicke!

Eeen lekkere mix van oud en nieuw waarbij ik een voorkeure gaf aan het nieuwe gebeuren omdat de club toch echt volwassener is geworden en je dat in de composities terughoort. Spannender, veelzijdiger en minder mid eigties poppy.

Minpunt: Retroglide zelf. Dat soort vocale hoogstandjes vraagt om gemiste en valse noten. Leuk in de studio maar als je bent overgeleverd aan de genade aan je monitormensen niet te doen. Vooral Mark zat er nogal eens naast. Zo ook: Ik vind Lindup als leadzanger nooit zo interessant.

En... de absulute verbazing dat die enorme hoeveelheid aan goede directe gitaarsounds toch echt uit een linesucks gitaar kwamen... ik moet m'n perspectieven bijstellen vrees ik.

Yep! het was een goeie! Geniet ervan de komende dagen.

DTmaster
22 november 2006, 12:56
ik moest het ff in het engels ben er niet goed in maar tja met NL kom je dan ook niet ver ahah :)

hier mijn verhaal

--------------------------------------------------------------------------------

I want to tell THIS WAS GREAT .. the venue was nice altough the place itself was a shithole (Heerhugowaard) hard to reach it took me 2 hours and 45 minutes to get to the place (just 120 KM away from my place) but HEY I was there so let me tell you something about the concert

Everybody was very relaxed Mike was having a good time and the other chaps also , for me personaly was it the first time I saw Mike so I was very excited about seeing him doing his stuff ...

well... When it began everybody losend up it was nice to see people dance on the music .. I certainly Did !!! although I must say that King Krimsom was no good at all ... nice to hear people play their music but dont put in the level 42 tour ... I didnt conect with the level sound and the crowd .. so when L42 began to play everybody was little bit quite but after To be with you again ... PARTY WAS GOING TO START ... i was at front row at that time.

at a certain point Mark said "you are the best crowd since were touring here " and maybe its routine to say that but I dont knew it would be so good and you know that piece in the Sun goes Down ... were the crowd must sing allong ... well everybody compete hahahahah ... his face was like " woo or something like that" :)


well I had a great time,



Greetzz

DT

Dirk_Hendrik
22 november 2006, 13:49
Krimson slimmerd ;) niks King.

Niet king Krimson. Zo ga je mensen wel erg op het verkeerde been zetten.

Ik vond ze best leuk eigenlijk. Zeker toen de dame warm gezongen was. En met de gitarist was m.i. ook niets mis.

DTmaster
22 november 2006, 14:19
whatever ik ben het nu alweer vergeten en dat zegt genoeg

laterzz

Robert H
24 november 2006, 09:15
Gisteren naar De Oosterpoort in Groningen geweest. Mike Lindup is back!!!

Met alle respect voor Mike's vervanger Lyndon Connah, maar in deze bezetting was er toch weer een groot gedeelte van de magie weer terug. Het was voor mij een eeuwigheid geleden dat ik Mike Lindup had gezien/gehoord, maar het was in één woord fantastisch!!!

Ik heb de laatste 2 tours van de 'nieuwe' Level 42 ook gezien, maar toen bekroop mij toch een beetje het gevoel dat ik naar een of andere tributeband zat te kijken. Het was retestrak, maar niet authentiek. Level 42 is dan ook echt niet alleen Mark King, dat bleek gisteravond in Groningen maar weer. Met Mike terug achter z'n prehistorische setup inclusief Fender Rhodes en analoge Prophet synth was het weer een groot feest. Veel partijtjes kwamen als vanouds uit de sequencer, maar dat heb ik bij hun nooit zo'n probleem gevonden. Mark en Mike waren echt goed bij stem en samen met Mark's broertje Nathan en saxofonist Sean Freeman klonk het koorwerk superstrak. Ook kwamen mijn verwachtingen m.b.t. drummer Gary Husband meer dan uit. Wat een beest is dat!

Klein (hoewel klein?) minpuntje aan de verder perfecte avond was de manier waarop de Groningse Oosterpoort het hele verhaal had aangekleed. Bij binnenkomst schrok ik me het apelazer: STOELEN!!! Welke oetl*l had besloten om er een koffieconcert van te maken? Gelukkig was er aan de zijkanten gelegenheid om te staan, ik ben toch verdomme niet een of andere bejaarde! Als ik wil zitten ga ik wel naar Trijntje Oosterhuis of Jantje Smit. Het viel me nog mee dat er bier verkocht werd, dat was het enige dat je eraan herinnerde dat je bij een concert was. Voor een band die ooit tientallen keren Wembley uitverkocht moet dit toch een vreselijke aanblik zijn vanaf het podium? Het is al geen grote zaal en met die stoelen erbij leek het meer op de jaarlijkse toneelavond van de buurtvereniging. Verder heb ik ook geen idee wat de Oosterpoort bedoelt met 'uitverkocht'. Je kon gisteravond met gemak een rondje door de zaal lopen en als je zin had om even 5 minuutjes pal voor het podium te staan, hoefde je alleen maar een paar stappen vooruit te doen. Niet bepaald taferelen zoals je die in de jaren '90 bij deze band zag... De woorden 'vergane glorie' zijn wellicht iets aan de harde kant, maar vooral Mark King leek niet bepaald te genieten van het avondje knallen in Groningen. Mike Lindup maakte dit dan weer helemaal goed met z'n ouderwetse gebarentaal en danspasjes. Tja, geef hem eens ongelijk; die heeft jarenlang amper gespeeld, dus die vind alles leuk!

Kortom: Gemengde gevoelens over dit toch fabelachtige optreden. Strakke band, veel geweldig 'oud' repertoire (World Machine, Living It Up, Kansas City Milkman, Something About You, Starchild, etc.) mooi licht en een goed geluid. Toch stond King daar met z'n makkers overduidelijk poen te scheppen. Het was niet een concert van een ambitieuze, gemotiveerde band die de wereld probeert te veroveren. Dit beeld werd dan ook nog eens vele malen versterkt door de waardeloze entourage van de zaal. Ben dan ook benieuwd of er hier nog mensen naar hetzelfde concert zijn geweest. Kan best zijn dat het allemaal aan mij ligt, dan hoor ik het graag...

Anders nog iets? Jazeker: Of het aan de inspiratieloze Oosterpoort lag of aan de fysieke conditie van onze oudere Britse vrienden laat ik in het midden, maarreh... Een concert van krap 1,5 uur inclusief toegift en ZONDER BASSOLO vind ik voor Level 42-begrippen erg magertjes! Ik kwam bij thuiskomst de melkboer nog bij de voordeur tegen met z'n broek op z'n hakken! Mede namens mijn vriendin en de melkboer zeg ik dan ook: Dat had toch wel ietsje langer gemogen!

Bartvo
24 november 2006, 09:26
Ik ga er nu zondag naartoe in de Zuiderkroon in Antwerpen.
Ben eens benieuwd hoe het gaat worden.

sugarfish
24 november 2006, 10:19
Ik heb ze afgelopen woensdag in Eindhoven gezien. Daar was toch zeker een lekker solo aanwezig hoor...

Sfeer was goed, gelukkig geen stoelen (alleen op tribune dan), dus lekker dansen! Klonk inderdaad ook retestrak, heerlijke muzikanten. Ik had eerder wat gelezen van valse noten bij de zang, maar daar heb ik woensdag niets van gemerkt. Het was toch geweldig om ze eens gezien te hebben. Het publiek ging ook aardig uit z'n dak. Tja, het scheelt dan toch of de zaal gevuld is met stoelen, dat ontneemt zoveel, ook in de interactie tussen publiek en band.

De fysieke conditie kan inderdaad wat minder zijn geweest, de zanger had namelijk nog gemeld dat de halve band eigenlijk ziek was (snotteren...)

Maar dessalniettemin, ik heb genoten van het concert!! Er stond alleen zo'n irritant k*tventje voor mijn neus constant zijn k*tcamera omhoog te houden. Mensen zijn tegenwoordig meer bezig met filmen/foto's dan van het genieten van een concert.... Je tegenwoordig meer mobieltjes de lucht in dan de handjes.

Robert H
24 november 2006, 10:49
Er stond alleen zo'n irritant k*tventje voor mijn neus constant zijn k*tcamera omhoog te houden. Mensen zijn tegenwoordig meer bezig met filmen/foto's dan van het genieten van een concert.... Je tegenwoordig meer mobieltjes de lucht in dan de handjes.

Afschieten die gasten!!!


Iemand nog belang bij een vracht filmpjes? ;-)

Robert H
24 november 2006, 10:52
at a certain point he said "you are the best crowd since were touring here " and maybe its routine to say that

Blijkbaar geen routine hoor, ik heb hem dat in Grun'n niet horen zeggen ;-)


...en z'n gezichtsuitdrukking liet ook niet bepaald pogingen in die richting zien

Dirk_Hendrik
24 november 2006, 10:55
lees mijn verslag eens (tis wel engels)
stond op een forum

Da's de 2e keer in 1 thread dat je dit verhaal post, inclusief de foutgespelde support act en de grammaticafouten!
;)

Mithrandir
24 november 2006, 11:37
Hehehe, hij had mij inderdaad op het verkeerde been gezet, ik begon me al af te vragen waarom het in godsnaam aan me voorbij gegaan is dat King Crimson in Nederland was. Maar het ging dus om Krimson.....

Harry
24 november 2006, 16:36
whatever ik ben het nu alweer vergeten en dat zegt genoeg

laterzz

whatever? Het is nogal een verschil!!!!!


o, zei ik dat ik op een stuk stront stond te kauwen? Ik bedoelde drop, ach whatever...