PDA

View Full Version : Joe Satriani - Super colossal



JimiDylan
8 november 2006, 08:43
Ik heb net de plaat Joe Satriani - Super colossal in huis gehaald, en ik moet zeggen dat ik positief onder de indruk ben. Zijn gitaargeluid klinkt erg mooi, heel stevig maar toch zacht. Ook is het niet dat notengenaai dat ik van hem gewend ben tijdens bijv. G3. Kortom, mocht je je nog eens willen verdiepen in Solo-gitaristen albums, is dit een goeie om aan je collectie te voegen ;) :strat:

pinchaholic
8 november 2006, 10:37
Ha Super Colossal.. heb em ook, is inderdaad niet slecht, maar voor mijn gevoel brengt Joe steeds dezelfde plaat uit met af en toe een topper tussen de cheesy songs.

Doe je zelf een lol en haal het solo album van John Petrucci "Suspended animation". Ik begrijp werkelijk niet waarom niet meer mensen dit album kennen (en bewierrooken) Na het luisteren van weet ik hoeveel Satch albums is dit echt een verfrissing in het instrumentale genre..

pinchaholic
8 november 2006, 10:40
btw, dit was geen poging je topic te kapen hoor :-)

Rockmo(ther)
8 november 2006, 10:42
Aardige plaat idd!! Ik heb hem ook.

JimiDylan
8 november 2006, 12:56
Ha Super Colossal.. heb em ook, is inderdaad niet slecht, maar voor mijn gevoel brengt Joe steeds dezelfde plaat uit met af en toe een topper tussen de cheesy songs.

Doe je zelf een lol en haal het solo album van John Petrucci "Suspended animation". Ik begrijp werkelijk niet waarom niet meer mensen dit album kennen (en bewierrooken) Na het luisteren van weet ik hoeveel Satch albums is dit echt een verfrissing in het instrumentale genre..
Mmh, alleen van Petrucci of van Dream Theater?

pinchaholic
8 november 2006, 13:31
Nope, geen Dream Theater. Dit is echt een solo album van Petrucci.

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/compact_discs/john_petrucci/suspended_animation/index.html


Geniet er van!!

p.s. Check de song Wishful Thinking, melodieuzer wordt het niet!

Das Schaap
8 november 2006, 13:53
Dat is idd een prachtalbum van Petrucci, ik denk dat veel mensen het juist niet luisteren omdat ie juist NIET alleen maar aan het racen is, iets waar hij bij veel mensen om bekend staat. Het is gewoon goede instrumentale muziek die om de nummers gaat. Animate-inanimate of Damage Control zijn ook echt kick-ass nummers. Het is een aanrader.

Zino Z
8 november 2006, 17:23
Inderdaad allebei geweldige platen. Er komt binnenkort ook nog een dvd van Satriani uit (of is al uit) van zijn Super Colossal tour. Er is al één nummer als promofilmpje op Satriani's site gezet:

One Robot's Dream (http://www.satriani.com/2004/discography/Satriani_Live/promo/video.html). <---Wel grappig gedaan met dat keyboard. Zelf vind ik het echt een geweldig nummer...

Deze zal ik dan ook zeker niet missen ;)

JimiDylan
8 november 2006, 21:28
Mmh thanks guys, more inspiration on the way :dance: :strat:

pinchaholic
9 november 2006, 10:15
Ha nou!

Ik wou dat ik in jouw schoenen stond en "supended animation" nog nooit had gehoord... jij gaat een goed weekend tegemoet!

Hell yeah!!

Pegasus
10 november 2006, 23:45
Ik heb beide cd's.
Die van Petrucci is zeker goed maar het klinkt naar mijn mening net iets te gevoelloos.

captain-crush
21 november 2006, 13:39
de cd van richie sambora "undiscovered soul" vol met knallers van nummers

guitarchris
21 november 2006, 17:54
Dat veel mensen suspended animations niet kennen is denk ik ook omdat cd zaken m niet meer kunnen bestellen het gaat allemaal via zijn eigen site.. wel slim van m alles in eigen beheer..! Maar te gekke plaat, vind super collosal ook wel een goede plaat alhoewel ik beter werk van m ken, ik vind strange beautiful music toch wel 1 van de betere van satch

levi
24 november 2006, 17:42
Ha Super Colossal.. heb em ook, is inderdaad niet slecht, maar voor mijn gevoel brengt Joe steeds dezelfde plaat uit met af en toe een topper tussen de cheesy songs.

Doe je zelf een lol en haal het solo album van John Petrucci "Suspended animation". Ik begrijp werkelijk niet waarom niet meer mensen dit album kennen (en bewierrooken) Na het luisteren van weet ik hoeveel Satch albums is dit echt een verfrissing in het instrumentale genre.. Ik vind hem eigenlijk een beetje saai Joe Satriani. Net als pinchaholic zeg dat die de hele tijd de zelfde plaat uitbrengt. Maar veder veel plezier met je cd.(ik luiser overegens amper muziek van Joe Satriani) geef mij maar Joe Bonamassa
maar hij was toch de snelste gitarist ofzo?

sembo
24 november 2006, 17:50
dat album is er al best wel lang hoor!

en het is een hele goeie cd!!