PDA

View Full Version : Wie kan mij helpen!!!



guitarnijboer
8 november 2006, 00:20
Een noodkreet uit het oosten van het land:

Jaren geleden kocht ik bij een plaatselijke gitaar boer eens een setje RUBY voorversterkerbuisjes.... Om een lang verhaal kort te maken: die dingen bleken belachelijk goed te klinken!! Nu zou ik graag nog een stapel van die buisjes aanschaffen, maar het lijkt alsof niemand die dingen nog verkoopt.....

Wie kan me helpen??

Frits van Mourik
8 november 2006, 00:55
...hier misschien?:

http://www.jic.nl/ruby.htm

jacky
8 november 2006, 21:22
Tis alleen de vraag of deze het zelfde zijn als die van toen aangezien dit soort fabrikanten alleen maar stempeld ....dus kopen stempelen verkopen

Negative K3 fan
8 november 2006, 23:11
offtopic: ik heb je (gnijboer) gisteren een matilje gestuurd met vragen over die london city mod maar nog geen antwoord gekregen!

guitarnijboer
9 november 2006, 00:08
Mijn computer met de bestanden is kapot, ik gebruik nu mijn oude krot weer... Gelukkig heb ik backups op schijf en zal je binnenkort mailen....

dr.distortion
9 november 2006, 00:13
met gezwinde spoed aub want die overdrive mod zou ik heel graag in mijn LC willen hebben :D geintje...ik had je ook al gemaild voor info maar nog niks gehoord...ik denk dat Lennart en ik er wel uit gaan komen op termijn.

guitarnijboer
9 november 2006, 22:28
Nou dat bestand is dus voorlopig pleite want daar had ik dus geen backup van. Het is dus wachten tot mijn computer gemaakt is..... Maar ik zie dat jij (negk3) uit enschede komt, en daar woon ik dus ook.... Je zou dus even langs kunnen fietsen om e.e.a. zelf te beluisteren/bespelen en open te schroeven/bekijken..........

Frits van Mourik
9 november 2006, 22:43
hoi Richard,

Zijn dat die bestanden, die je mij destijds hebt gestuurd?
Die heb ik nog wel ergens...

Negative K3 fan
10 november 2006, 00:03
Nou dat bestand is dus voorlopig pleite want daar had ik dus geen backup van. Het is dus wachten tot mijn computer gemaakt is..... Maar ik zie dat jij (negk3) uit enschede komt, en daar woon ik dus ook.... Je zou dus even langs kunnen fietsen om e.e.a. zelf te beluisteren/bespelen en open te schroeven/bekijken..........

goed idee!! stuur me eens een mailtje naar L_Spit [apenstaartje] hotmail.com

en @ frits zou je misschien het schema en ampmodinfo kunnen mailen naar dat adres? de soundfiles heb ik al van dr. distortion.

peter_heijnen
10 november 2006, 12:22
Tis alleen de vraag of deze het zelfde zijn als die van toen aangezien dit soort fabrikanten alleen maar stempeld ....dus kopen stempelen verkopen

Jaren geleden was ik ook op zoek naar Ruby. Standby in Utrecht wist mij toen te vertellen dat de naam Ruby niet meer was, en dat datzelfde spul nu onder de naam Tube Amp Doctor werd verkocht.

guitarnijboer
10 november 2006, 14:41
Mooi kl**t'n!

Buizen kopen bij internetwinkels heb ik eens geprobeert en is slecht bevallen. (niet bij Nico overigens maar zijn concurent die nogal eens met stuntaanbiedingen op marktplaats e.d. adverteerd) De geleverde (eindbuizen) waren dermate slecht dat behavle de aansluiting van de pinnen, helemaal niets aan de specs voldeed. Bij navraag werd me verteld dat het buizen met een 'snelle verzadiging' betrof en dat ze volgens hun eigen gestelde standaard nog wel voldeden, wat had ik dan ook verwacht voor dat geld etc.... Nadat ik liet weten te verwachten wat zij beweren en dat ik zelf dan misschien maar eens moest gaan adverteren op marktplaats over mijn ervaringen met hun bedrijf, kreeg ik uiteindelijk wel mijn geld terug.

(Beetje lang verhaal maar ik moet even mijn frustraties kwijt)

Ik ben dus niet erg gerust op het bestellen via internet en een Label (TAD)wat ik niet ken.....
TAD ik weet het dus niet.... zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

peter_heijnen
10 november 2006, 15:00
TAD ik weet het dus niet.... zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Dit is hun eigen site, ziet er best goed uit eigenlijk.....

http://www.tubeampdoctor.com/index.php?cPath=21

PeeVee
10 november 2006, 17:15
(niet bij Nico overigens maar zijn concurent die nogal eens met stuntaanbiedingen op marktplaats e.d. adverteerd) De geleverde (eindbuizen) waren dermate slecht dat behavle de aansluiting van de pinnen, helemaal niets aan de specs voldeed. Bij navraag werd me verteld dat het buizen met een 'snelle verzadiging' betrof en dat ze volgens hun eigen gestelde standaard nog wel voldeden, wat had ik dan ook verwacht voor dat geld etc.... Nadat ik liet weten te verwachten wat zij beweren en dat ik zelf dan misschien maar eens moest gaan adverteren op marktplaats over mijn ervaringen met hun bedrijf, kreeg ik uiteindelijk wel mijn geld terug.

Mooie opsteker voor Nico, minder mooi van dat andere bedrijf (hoewel wel netjes dat ze het geld teruggaven). E.e.a. valt of staat natuurlijk ook bij de buizen zelf, daar heeft de verkopende firma natuurlijk weinig invloed op. Om wat voor merk buizen ging het? Was het misschien die firma die tijd geleden die afgekeurde partij TAD buizen aanbood (Shuguang blackplates zonder TAD label)?


(Beetje lang verhaal maar ik moet even mijn frustraties kwijt)Tuurlijk, schrijf het lekker van je af, het digitale papier is geduldig ;)


Ik ben dus niet erg gerust op het bestellen via internet en een Label (TAD)wat ik niet ken.....
TAD select is Shuguang; made in China. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog niet met andere stempels heb gezien dus lijkt er wel op dat ze die redelijk exclusief voor TAD maken. Volgens mij zijn er ook TAD gestempelde buisjes uit Saratov fabriek (beter bekend als Sovtek) etc. etc.

Ik vind de JJ ECC83s prima prijs/kwaliteit maar gebruik liever oud spul; JAN NOS Philips / Sylvania. Ook geen hoogvliegers maar gaan aanzienlijk langer mee, minder mechanische storingen en ook lagere uitval (microfonie, ruis etc.). Heb net via een kennis een aardig voorraadje kunnen bestellen in US, ook de 12AT7's heb ik van Philips / Sylvania. Volgens mij 70er jaren militair spul.

Mitch
10 november 2006, 17:19
De Ruby (relatief nieuw dus) die standaard in mijn CLubster zat was ook bepaald niet verkeerd, ook in vergelijking met oude productie buisjes.
Ik zou zeggen: probeer vooral eens via de importeur, JIC.

darkviper
12 november 2006, 17:44
http://www.banzai-effects.com/Ruby-Tubes-c-783.html

Goede ervaringen met die zaak. Hebben een flink arsenaal aan tubes, zowel gematched als ongematched. Alles komt uit duitsland en mits voorradig heb je het binnen een paar dagen in huis.

jerome
12 november 2006, 20:47
Deze toko verkoopt ook Ruby tubes....

http://www.amplimo.nl/index.html?lang=en-uk&target=d23.html