PDA

View Full Version : Gitaar modellen



3chordman
7 november 2006, 23:40
Hallo,

Ben wat info aan het verzamelen voor een eventuele nieuwe gitaar; geschikt voor ' finger picking'. Een wat compactere gitaar (Grand Concert) wordt op de Taylor site aanbevolen voor deze muziekstijl.
Dat komt me goed uit want ik merk nu dat mijn 'standaard western' eigenlijk best wel onhandig is als ik in de bank wat zit te tokkelen, bovendien ben ik zelf niet model 'Jumbo' ;-).

Daarom de volgende vraag:
Zijn de Martin 000 modellen qua grootte van de klankast te vergelijken met de Grand Concert modellen van Taylor?

Wie het weet mag het zeggen..en wie het niet weet ook.

O ja, Martin 000C16GTE Premium.......ik denk dat ik die toch eens moet gaan proberen..;-)

Picker
8 november 2006, 00:03
Ik heb net vanavond zitten vergelijken, en de 000 (of 0M) van Martin is nog iets smaller dan de 12 serie van Taylor, al lijkt hij breder, vreemd genoeg. Hij is even diep als de Taylor 12 modellen van vóór 2004, dus ietsje platter dan de huidige Taylor Grand Concerts.


Kijk hier (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/57077582-te-koop-martin-omc-fingerstyle-1.html?return=eJwlikEKwyAQAP8SSI4ak9uKlPYn0pooWl3c hSQt%2FXsNOc0wjAUF3wCjJlDTCB05W59ee2YEKWNBl8Xb1siY rGUSOclrEejxtiejhhcZLv18V%2F38SNzkE%2FDUvenJ42LcGp eQV1eJj%2BRaKhRamwY0qtO%2FP3p8LKM%3D&df=1&fta=) eens even. Niets voor jou?

gertdm
8 november 2006, 08:51
Eventueel heb ik een Taylor 412CE LTD 2003 in de aanbieding.
Met expression systeem. Zit nog geen krasje op....

Hij moet nog op marktplaats worden gezet....

Voor de rest wat betreft fingerstyle gitaren: er zijn natuurlijk diverse opties.
Een kleinere klankkast is aan te bevelen, maar er zijn ook fingerpickers die op wat grotere gitaren met cutaway prima uit de voeten kunnen...bv sommige modellen van Larrivee, Taylor, Martin Ayers, Furch en wat dacht je van de Lowden F 24?
Het is ook n beetje wat het budget is, wat je feel is bij n gitaar en hoe je hem gebruikt ( wil je bv een combi van soepelheid en toch kunnen strummen?)

3chordman
8 november 2006, 10:57
@Picker: Bedankt voor de metingen..;-) en ja, ik heb al vele malen likkebaardend naar die Martin zitten kijken maar deze zit toch net even boven mijn budget.

@Gert: Voorlopig blijf ik bij deze 2 merken, wordt nu al moeilijk om een keuze te maken..;-) Wil je me de vraagprijs mailen?

gertdm
8 november 2006, 11:28
[QUOTE=3chordman@Gert: Voorlopig blijf ik bij deze 2 merken, wordt nu al moeilijk om een keuze te maken..;-) Wil je me de vraagprijs mailen?[/QUOTE]


zie je inbox :)

Laser
16 november 2006, 20:41
Was dat een vraagprijs of een prijsvraag? :D :D :D :D