PDA

View Full Version : Floyd Rose vastzetten



Menneskedyr
7 november 2006, 17:53
Voor de zekerheid ook hier maar even:


Ik wil mijn actie Ibanez RG320 verlagen, en meteen de brug (Edge Pro II) vastzetten.

Dat vast zetten ging d.m.v. een stukje hout achter de tremolo te plaats, maar mijn vraag is: Hoe gaat dat precies? Haals je alle snaren eraf? en ook de veren? Doe je dat t hout ertussen en dan de veren (gelezen op dit forum, zou brom tegen gaan) en snaren er weer op?

Met vriendelijke groet,

Niels...

Minda
7 november 2006, 19:17
Ik zet meestal een blokje tussen de trem en de body, onder de veren. En dan de veren lekker strak trekken door de houder verder in te schroeven. Als je de trem weer wilt gebruiken ontspan je de veren weer een beetje en pak je het blokje eruit. Geen gelijm, gezaag of wat dan ook.

Succes,

Menneskedyr
7 november 2006, 19:50
Ik zet meestal een blokje tussen de trem en de body, onder de veren. En dan de veren lekker strak trekken door de houder verder in te schroeven. Als je de trem weer wilt gebruiken ontspan je de veren weer een beetje en pak je het blokje eruit. Geen gelijm, gezaag of wat dan ook.

Succes,

Maar moet je eerst de snaren er af halen?
Dan de houder verder schroeven? En dan 5 veren (zodat ie ziekte-strak staat) erop en dan t hout?

Er staan nu 3 veren op, parallel aan elkaar.

Niels..

kiem
7 november 2006, 19:56
snaren er gewoon op laten zitten
dan duw je de trem naar beneden ala divebomb, en dan kan je onder je trem een stukje hout doen, daarna je veren strak zeten, zodat je trem vol naar beneden word getrokken, op dat blokje hout.

dus niks moeilijk gedoe met snaren en/of veren eraf, tis klusje van 5 seconden als je dat blokje hout hebt.

Menneskedyr
7 november 2006, 22:04
Oke, bedankt.

Van de week maar eens doen dan.