PDA

View Full Version : goedkope fretzaag - is het wat ?



zonniewiw
7 november 2006, 15:58
ben gedurende het surfen een (in mijn ogen) goedkope fretzaag en Box tegengekomen .

Is wel oorspronkelijk voor mandolines maar kdenk dat da geen verschil is

jullie mening graag


Fretzaag

http://www.hanalima.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=HL&Product_Code=ZONA-FS

Box

http://www.hanalima.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=HL&Product_Code=ZONA-MB

Enra
7 november 2006, 16:09
Hé Zonniewiw,

Wat je daar hebt is volgens mij een gewone toffelzaag zoals Sandvik ook heeft(tegenwoordig Bahco). Voor dezelfde prijs kan je een toffelzaag kopen in Belgie of Nederland zonder verzendkosten.

En voor jou informatie : Ik werk al vele jaren met een doodgewone toffelzaag als fretzaag, dat werkt subliem. In circa 15 a 20 minuten heb ik een toets ingezaagd.

zonniewiw
7 november 2006, 16:14
Hé Zonniewiw,

Wat je daar hebt is volgens mij een gewone toffelzaag zoals Sandvik ook heeft(tegenwoordig Bahco). Voor dezelfde prijs kan je een toffelzaag kopen in Belgie of Nederland zonder verzendkosten.

En voor jou informatie : Ik werk al vele jaren met een doodgewone toffelzaag als fretzaag, dat werkt subliem. In circa 15 a 20 minuten heb ik een toets ingezaagd.


Ik heb er zo eentje , zo een tofferzaag , maar dat zaagblad van een toffelzaag is toch dikker dan 0.5 mm en de tanden zijn ruwer dan een fretzaag, dit blad is als ik goed reken 0.5 mm dik

Enra
7 november 2006, 16:33
Ik heb een zaagsnede van 0.6mm (gecheckt met een voelermaat) met mijn toffelzaag en gebruik overwegend fretdraad met een tang van 0.55 of 0.6mm. Dat past prima en behoeft geen verlijming. En groffere vertanding....? Ach, zou kunnen. Maar als dat zo is dan is dat in ieder geval voor mij beslist geen bezwaar.

Overigens, mandoline fretdraad is wel fijner van maat. Dus of je met een dergelijke fretzaag geholpen bent moet je zeker eerst even nagaan.

Dirk W
7 november 2006, 18:53